Bennyy Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Heisann! Jeg må skifte støtdempere og fjærer bak på bilen min. Jeg har en Toyota Carina E 92. På mekonomen sine hjemmesider ser jeg der står Støtdemper bak H/V side som koster 1400 kr. Så ser jeg på fjærer og der er litt forskjellige ting. Der er noen med og uten STV(?) og forsterket eller ikke. Jeg var på ebay og letet etter noen forskjellige ting og kom over støtdempere til bilen. http://viewitem.eim.ebay.no/TOYOTA-CARINA-E-REAR-SHOCK-ABSORBER-1992--1997-NEW/150591011850/item Der er de støtdemperene jeg fant. Som dere ser koster de LANGT mindre enn hva de skulle ha på mekonomen. Men vil da fjærene som jeg kjøper på mekonomen passe til desse fjørene? Er dette noelunde samme kvalitet tror dere? eller burde jeg bare kjøpe alt på mekonomen? Takk for hjelp! Lenke til kommentar
avo Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Kan gi deg det enkle svaret først - STV er stasjonsvogn E-Bay - tja, om du skal ha fjærer og dempere kan det jo bli litt billigere, men husk frakt, tollbehandling og moms, og ikke minst - hva om det ikke passer? Sjekk med Toyota (ikke altid så ille pris på orginaldeler), prut litt hos Mekonomen (ja det er fullt mulig), sjekk Bilextra, Biltema etc om du vil finne en billigere pris. Og - Selvfølgelig - ikke bare sjekk nettpriser -Ring eller dra til delepusheren og spør. Ofte har de flere leverandører og bedre priser å by på om du bare spør. Endret 25. april 2011 av avo Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Kan gi deg det enkle svaret først - STV er stasjonsvogn ja så klart. haha, dumme meg Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Kan gi deg det enkle svaret først - STV er stasjonsvogn ja så klart. haha, dumme meg Edit: Ja, jeg vet det med frakt og toll.. tar kontakt med han først for å høre frakten.. toll klarer jeg å regne ut sånn ca selv. iogmed den koster bare 250 kr stykk så er det nok ikke store utgifter i toll.. Jeg har handlet med UAD Auto før med deler til bilen. (vannpumpe og reg reim og blinklys) Delene har alltid passet og iogmed det der er til toyota carina e 92-97 bensin så vil det passe til bilen min.. Det er mer kvalitet jeg er redd for.. Ja, jeg kan jo alltids sjekke opp med toyota og høre hva originaldeler koster. Kan alltids prøve å prute med mekonomen også. Har handlet en del ting der, så kan hende jeg kan få noe form for rabatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå