Gå til innhold

Nintendo bekrefter ny konsoll


Anbefalte innlegg

MistaPi:

Ja? Jeg forstod det som at det var en videreutvikling av UE3 som de kaller UE3 Apex? Derfor presiserte jeg det som UE3 Apex, men forstår av det du sier at APEX kun dreier seg om fysikk og ikke DX11 biten i dette.

Det stemmer.

http://developer.nvidia.com/apex

 

UE3 med DX11 får da ikke noe nytt navn?

Ikke så vidt jeg vet.

 

Hvis det stemmer at vi kan få se spillinnhold noe ala dette med 1stk GTX580 så kan jeg rett og slett ikke vente. Men det tar vel votter og vinter.

Vi får nok dessverre ikke grafikk på dette nivået på PC før XboxNext eller PS4 er ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Dice ser jo ut til å lage et rålekkert spill (grafisk sett) med Battlefield 3. Har jo knapt sett et spill med bedre grafikk enn Battlefield 3. Selv Crysis 1 ser jo ut til å få rimelig hard konkurranse der. Nå vet jeg ikke om bruk av DirectX11-teknologier er et fokus i Battlefield 3 og Frostbite 2-utviklingen. Men pent blir det i allefall. Og fysikken blir jo relativt rå.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke mye med mer maskinkraft når DirectX hemmer utnyttelsen av maskinkraft så til de grader.

 

Grafikken på PC burde jo vært flere titalls ganger bedre med tanke på den enorme forskjellen i maskinkraft vi ser i disse dager.

 

PC-gaming vil aldri være verdt pengene, dessverre. Særlig ikke når konsollporter dominerer, hvis jeg ikke tar feil har vel Crysis 2 på PC dårligere grafikk enn det originale Crysis.

DirectX hemmer ikke ytelsen "så til de grader", ihvertfall ikke på den størrelsesordenen du insuniurer (nemlig at det ikke hjelper at PCer er mange ganger kraftigere enn konsoller).

 

PC-gaming er billigere for meg ihvertfall, men det er jo litt individuelle forskjeller, kjøper man lite spill, så er jo konsoll billigere.

 

AtW

Spesielt når man finner dumpepriser på PC spill. Fikk bestilt Dragon Age 2 til pc for ca 100kr helt nytt. På konsoller ligger det på 250-350kr. Men uansett gaming hos meg er dyrt da jeg kjøper det meste som kommer ut!

 

Tipper neste Nintendo konsoll kommer spillene til å koste det samme som det gjør på PS3/360 eller faktisk mer. Men jeg skal ha maskina og plenty av spill som vil dukke opp på den!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Hvor ble det av WII HD?? siste par årene har alle spill blitt levert med støtte til 1080p grafikk, selv om WIIen ikke kan kjøre dette!

 

Jeg håper ikke det er WII HD de hyper så mye opp. Jeg tro Nintendo, hvis de er smarte, lanserer et produkt som er WII krysskompatibelt men med mer sikte inn mot hardcore gamere, som for eksempel FPS-ere og med både bevegelsesensorer og en mer tradisjonell kontrol.

 

Hvis Nintendo ønsker å være innovative bør de lansere en maskin som har en tradisjonell kontroll og en virtual reality hjelm med 1080p skjermer og bineural lyd, (tradisjonelle kontroller sånn som XBOX360 kontrolleren kan enkelt memmoreres nok til at man ikke trenger å se på den som et tastatur, eller den litt klomsete wiimoten og nuchucken).

 

Men en ting er sikkert: hvaenn Nintendo finner på kommer det til å selge, for med unntak av virtualBoy så har det meste Nintendo har utviklet solgt som hakka møkk ;)

Lenke til kommentar

Er synd om de faktisk bare lager denne konsollen såvidt kraftigere enn dagens konsoller.

Så fort PS4 og ehh 720? kommer ut blir de jo sist på ytelsesfronten nok en gang.

Det blir de uansett; Nintendo har alltid solgt konsoller med fortjeneste fra dag 1, og det gjør man ikke ved å putte den proppfull med det hotteste som finnes av teknologi. Da må man være villig til å selge hardwaren med tap - eller ihvertfall uten fortjeneste av betydning - en lang periode slik Sony og Microsoft gjør.

 

Nettopp derfor er det veldig viktig for Nintendo å være først ute denne gangen - og dermed være den beste konsollen rent teknisk i et år eller to før neste generasjon Playstation og Xbox kommer.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke mye med mer maskinkraft når DirectX hemmer utnyttelsen av maskinkraft så til de grader.

 

Grafikken på PC burde jo vært flere titalls ganger bedre med tanke på den enorme forskjellen i maskinkraft vi ser i disse dager.

 

PC-gaming vil aldri være verdt pengene, dessverre. Særlig ikke når konsollporter dominerer, hvis jeg ikke tar feil har vel Crysis 2 på PC dårligere grafikk enn det originale Crysis.

DirectX hemmer ikke ytelsen "så til de grader", ihvertfall ikke på den størrelsesordenen du insuniurer (nemlig at det ikke hjelper at PCer er mange ganger kraftigere enn konsoller).

 

PC-gaming er billigere for meg ihvertfall, men det er jo litt individuelle forskjeller, kjøper man lite spill, så er jo konsoll billigere.

 

AtW

Spesielt når man finner dumpepriser på PC spill. Fikk bestilt Dragon Age 2 til pc for ca 100kr helt nytt. På konsoller ligger det på 250-350kr. Men uansett gaming hos meg er dyrt da jeg kjøper det meste som kommer ut!

Koster rundt 160 for konsollversjonen for øyeblikket ;)

Lenke til kommentar

http://nextnature.net/wp-content/uploads/2009/08/realmario_530.jpg

 

Hvor fett hadde ikke DET verdt?

Liker generelt den grafiske stilen til Mario, men et time-travelling Mario-spill hvor grafikken endres i stil med tiden hadde vært rått etter min mening.

Noe av det råeste som kunne skjedd i denne industrien er om Nintendo plutselig hadde snudd på flisa og laget Mario med blodsprut og knokkelknusing. Jeg mener det faktisk seriøst. Ha 'Marioverset' slik det er, sjanger er platforming, siderullende eller førsteperson.

post-122529-0-92716500-1303778785_thumb.jpg

post-122529-0-23186400-1303778864_thumb.png

post-122529-0-83550100-1303778962_thumb.jpg

post-122529-0-08257300-1303779086_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da burde vel MS snart anonnsere ny konsoll? Vet det er lite sannsynlig mtp at kinect kom for bare et halvt år siden. Men likevel, de viser jo fram konsollen lang tid før den kommer for salg. E3 blir bra :dribble:

 

EDIT: Og i tillegg; begge de to andre har nå ny konsoll å vise fram på e3, men hva har MS?! Kanskje de klarer å toppe den fiaskoen av en e3-forestilling som nintendo hadde for to år siden. :whistle:

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

Det blir de uansett; Nintendo har alltid solgt konsoller med fortjeneste fra dag 1, og det gjør man ikke ved å putte den proppfull med det hotteste som finnes av teknologi. Da må man være villig til å selge hardwaren med tap - eller ihvertfall uten fortjeneste av betydning - en lang periode slik Sony og Microsoft gjør.

 

Nettopp derfor er det veldig viktig for Nintendo å være først ute denne gangen - og dermed være den beste konsollen rent teknisk i et år eller to før neste generasjon Playstation og Xbox kommer.

Er jo klar over allt dette, men synes fortsatt det er synd at de ikke kommer med en skikkelig kraftsak.

Lenke til kommentar

 

Koster rundt 160 for konsollversjonen for øyeblikket ;)

 

Essensen er uansett den samme, konsollspill koster mer, og om man er en ivrig gamer er det dermed dyrere med konsoll.

 

AtW

Virkelig? Det koster en del å holde PCen oppdatert.

 

I fare for å dra dette litt for OT, så koster det ganske lite, ihvertfall om man ikke har ekstremt mye høyere krav til grafikk på PCen enn man har på konsollen, men da blir jo sammenlikningen litt kunstig, om man kun kan akseptere max settings på spill, så er ikke konsoll særlig aktuelt uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ny konsollkrig omsider :D

 

Spørsmålet er om Nintendo har råd til å kjøyre på med ein kraftpakke av ein konsoll som sikkert må selges med tap i ein lengre periode. Både Sony og MS har inntekter frå fleire bransjar og tåler fint nokre milliardar i sluken fordi dei kan belage seg på tredjepart. Nintendo har ikkje akkuratt briljert på den fronten ;)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...