Gå til innhold

Nintendo bekrefter ny konsoll

Anbefalte innlegg

De har jo ikke sagt noe om ytelsen enda. For alt vi vet kan den bli et ordentlig monster. Personlig synes jeg det er godt nok hvis den er like kraftig som PS3/360. Grafikken har nådd et såpass høyt nivå nå at det aldri kommer til å bli et virkelig stort hopp, ala det vi fikk fra Ps2/Xbox til Xbox 360 og PS3. Det ser liksom bra nok ut, etter min mening.

Men må si at jeg synes Nintendo er frustrerende tilbakeholdne med informasjon ...! Det er jo slik de pleier å gjøre det, men de kan jo gi oss noe å gå på vel? At konsollen har kodenavn Cafe er jo interessant nok, men det sier oss veldig lite. (Hadde vært spennende hvis Gafs spekulasjoner om at skjermen på kontrolleren vil brukes til å videochatte med folk mens man spiller hadde vært sann. Nintendo har jo alltid vært litt imot online MP, nettopp fordi det er "upersonlig")

Har sagt det før, og jeg sier det igjen. Fy faen jeg gleder meg til E3! :D

Tja, 360 og ps3 har knapt nok 720p og ofte rimlig skral AA, om noe i det hele tatt. Å kunne kjøre 1080p med halveis ok AA hadde hjulpet mye. Og i tillegg har jo grafikkframgangen stagnert mye. Jeg håper de sikter litt høyere enn det, men vi får se. I det minste får man vel HDMI-utgang, og en grafikkytelse som ikke er så lidelsfylt dårlig som på wii.

AtW

Håper den blir bakoverkompatibel, har avstått fra å kjøpe meg en Wii på grunn av spillutvalget. En ny konsoll med mulighet for å "spille bakover" hadde derfor vært perfekt!

Emulatoren dophin gjør faktisk en ganske god innsats med Wii-spill, verd et forsøk om du har en spill-PC stående.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper den blir bakoverkompatibel, har avstått fra å kjøpe meg en Wii på grunn av spillutvalget. En ny konsoll med mulighet for å "spille bakover" hadde derfor vært perfekt!

Tenker det samme, også man kan jo alltids drømme om god online-support og kanskje noen oppskalerings-patcher :p

De har jo ikke sagt noe om ytelsen enda. For alt vi vet kan den bli et ordentlig monster. Personlig synes jeg det er godt nok hvis den er like kraftig som PS3/360. Grafikken har nådd et såpass høyt nivå nå at det aldri kommer til å bli et virkelig stort hopp, ala det vi fikk fra Ps2/Xbox til Xbox 360 og PS3. Det ser liksom bra nok ut, etter min mening.

Sukk, lei av å høre det argumentet der. Det er fortsatt en haug med ting som absolutt ikke ser veldig imponerende ut når det kommer til grafikk, spessielt på konsoll. Det er ett hav av mulige ting som kan forbedres, den store forskjellen er bare det at utviklingen har nådd et nivå der framgangen ikke er like "eksplosiv". Kan love deg at om 10-20 år når du drar fram RDR eller ME2 så vil du synes de ser ganske utdaterte ut.

Endret av Ares_InnleggNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er synd om de faktisk bare lager denne konsollen såvidt kraftigere enn dagens konsoller.

Så fort PS4 og ehh 720? kommer ut blir de jo sist på ytelsesfronten nok en gang.

Synes heller de skulle tatt litt hardt i og gitt ut en virkelig kraftsalve av en konsoll.

Tenk om Nintendo ledet konsollracet igjen, ville vært som vi var på nittitallet igjen ;)

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Grafikk til side, at den har fått kodenavnet Project Café kan iallefall tyde på at Nintendo omsider vil ta online-spilling seriøst. At det er "upersonlig" hindrer det ikke i å være et nøkkelmoment i dagens spillflora, og selv Nintendo er nok bedre tjent med å følge publikums ønsker snarere enn egen overbevisning her.

Lenke til kommentar

Det spørs hva du mener med "bra nok". Jeg husker et spill kalt Nocturne for en god del år siden der vi jaktet på vampyrer, varulver osv. Selve spillet i seg selv var greit nok, men jeg ble imponert over frakken til hovedpersonen. Den nederste delen (den som ikke er klistret til ryggen) bevegde seg ganske realistisk i vinden, når vi snur oss osv. Siden den gang har klær, hår osv blitt mer og mer statiske. Jeg er enig i at grafikken i spill ikke trenger å se bedre ut med høyere oppløsning, 3D osv, men jeg vil ha flere detaljer som den frakken. Dette var for ti, tolv år siden, så hvorfor har vi ikke fått bedre fysikk på klær, hår osv? Frakken til han fyren burde ikke bare vært standard for mange år siden, men det burde ha vært langt, langt bedre i dag. Se for eksempel på Crysis. Det hadde så høye systemkrav at få klarte å kjøre det noenlunde bra, men da så det til gjengjeld veldig pent ut. Men tror du det er tilfeldig at alle folkene i spillet hadde tettsittende uniformer og et eller annet hodeplagg? ;)

Men må si at jeg synes Nintendo er frustrerende tilbakeholdne med informasjon ...! Det er jo slik de pleier å gjøre det, men de kan jo gi oss noe å gå på vel? At konsollen har kodenavn Cafe er jo interessant nok, men det sier oss veldig lite. (Hadde vært spennende hvis Gafs spekulasjoner om at skjermen på kontrolleren vil brukes til å videochatte med folk mens man spiller hadde vært sann. Nintendo har jo alltid vært litt imot online MP, nettopp fordi det er "upersonlig")

Har sagt det før, og jeg sier det igjen. Fy faen jeg gleder meg til E3! :D

Gi oss noe å gå på? Som en spillbar konsoll om litt over en måned? Det vi kan spekulere på er det der med spillbar. Drit i selve konsollen. Hva mener de skal være spillbart? Det holder jo ikke å vise frem at spill til Wii 1, og ingen gidder å spille en techdemo. Tør vi håpe på Super Mario Galaxy 3 til Wii 2? :D (eller enda bedre: et helt nytt Super Mario-konsept. To Galaxy-spill holder lenge, skjønt jeg tar gjerne imot det Super Mario-spillet til 3DS. Super Mario 64 + Super Mario Galaxy + vaskebjørnhale + 3D? Konge!)

Angående kontrollene vil jeg tippe den har touchskjerm som kan brukes i spill. De har jo gjort det med DS og 3DS, så det er på tide de gjør det med den voksne konsollen også. :)

Lenke til kommentar

Dette blir spennende. Gleder meg til E3 nå, så skal vel følge med på en livedekning slik jeg gjorde i fjor. Det er begynt å diskutere om hva den vil yte og hvor god grafikken er, men en annen ting som slo meg er hvordan konsollen vil se ut. Jeg er enig i at det er et must at den er bakoverkompatibel. Den bør være kompatibel med Wii sine spill iallefall. Mens vi er inne på Wii, som hadde kodenavn Revolution, lurer jeg på hva Project Café blir til slutt.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Grafikk til side, at den har fått kodenavnet Project Café kan iallefall tyde på at Nintendo omsider vil ta online-spilling seriøst. At det er "upersonlig" hindrer det ikke i å være et nøkkelmoment i dagens spillflora, og selv Nintendo er nok bedre tjent med å følge publikums ønsker snarere enn egen overbevisning her.

Tror navnet Cafe henspeiler til streaming delen av konsollen, det at den streamer ut innhold til kontrollerne.

Lenke til kommentar

Syns egentlig Nintendo kan holde seg til 720p, og fokusere på andre grafikkelementer. Slik jeg ser det virker det lurt, men jeg veit ikke alt for mye.

Jeg har noen kriterier som jeg håper på til den neste konsollen.

1. GODE kontrollere, uten utskuftbare batterier. Noe innebygd med god kapastitet.

2. Skikkelig online tjeneste. Alle tidligere onlinetjenester fra nintendo har jo vært en rad med dårlige vitser.

3. Ca. samme lagringsløsning som de andre konsollene. Kunne velge og vrake i de 2.5" HDD'ene på markedet. Ikke noe laget av nintendo.

4. Skikkelig onlinebutikk for alle spill fra NES til og med Wii. Og ikke overpriset.

5. Ingen nintendo-points. Paypal og dollar/NOK takk!

Blu-ray hadde jo vært nyttig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Tror nok at denne konsollen er en "mellom-ting", for å nå opp til PS3/Xbox 360

Når Sony/Microsoft kommer med nye i 2014/2015 skal du ikke se bort i fra at Nintendo kommer med en ny konsoll kort tid etter. Med mindre "Project Cafe" blir et monster av en maskin.

Uansett, vi får svar på dette på E3, som det ikke er alt for lenge til.

Zelda i HD.. mmmm :dribble:

Lenke til kommentar

Tror navnet Cafe henspeiler til streaming delen av konsollen, det at den streamer ut innhold til kontrollerne.

Håper i grunn ikke at det henger sammen slik. Kontrollstreaming-greien har et potensielt nedslagsfelt litt for tett opptil gimmick-land for min smak (og jeg var en av dem som ikke umiddelbart avskrevet wiimoten som en gimmick :p).

Lenke til kommentar

Håper i grunn ikke at det henger sammen slik. Kontrollstreaming-greien har et potensielt nedslagsfelt litt for tett opptil gimmick-land for min smak (og jeg var en av dem som ikke umiddelbart avskrevet wiimoten som en gimmick :p).

Om en faktisk kan streame spillene sine over Wifi til kontrolleren uansett hvor i verden en befinner seg kan det jo bli intressant. Veeldig tvilsomt at det går dog.

Blir det bare wireless streaming innenfor noen hundre meter er det ganske så useless ja.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Sukk, lei av å høre det argumentet der. Det er fortsatt en haug med ting som absolutt ikke ser veldig imponerende ut når det kommer til grafikk, spessielt på konsoll. Det er ett hav av mulige ting som kan forbedres, den store forskjellen er bare det at utviklingen har nådd et nivå der framgangen ikke er like "eksplosiv". Kan love deg at om 10-20 år når du drar fram RDR eller ME2 så vil du synes de ser ganske utdaterte ut.

Det skal du selvsagt få mene. Og jeg er faktisk en smule lei argumentet at Xbox 360 og PS3 er så utrolig utdatert i forhold til PC. På papiret er den det, men det handler bare om optimalisering. Jeg har en god gamer PC, som til nå kan spille alt jeg har slengt på den på maks oppløsning og høyest detaljgrad (har ennå ikke prøvd Crysis 2, bare så det er sagt)... Jeg har enda ikke sett noe som helst som tyder på at nåtidens konsoller er for dårlige, og for å være ærlig er det minimale forskjeller på det visuelle plan.

Jeg er av den oppfatning at spill som Uncharted 3 og Gears of War er pene nok. Hvis det kommer spill som ser bedre ut skal jeg juble jeg også, jeg er tross alt en ganske skamløs grafikkhore når det passer seg, men jeg tror ikke dette kommer til å ha noen som helst innvirkning på spillopplevelsen. Jeg tror heller aldri Mass Effect 2 kommer til å se dårlig ut. (Selv om det er langt i fra det peneste spillet der ute, selv i dag)

Personlig synes jeg heller spillutviklerne bør bruke eventuelle ekstra hestekrefter på andre ting enn å skvise inn noen tusen polygoner ekstra. Kunstig intelligens og bra fysikk er jo stilig, men for min del hadde jeg ikke sagt nei til en loading-fri fremtid med stødig framerate.

Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig på hva slags "gimmick" nintendo kommer til å introdusere denne gang. Bevegelsesfølsomme skjermer høres fryktelig fancy ut, men også litt... unødvendig? LA OSS VENTE TIL E3!

Spent på hva Sony og Microsoft gjør for å svare på denne kunngjøringen. Om de har råd til å vente med sine kunngjøringer...

Lenke til kommentar

Det skal du selvsagt få mene. Og jeg er faktisk en smule lei argumentet at Xbox 360 og PS3 er så utrolig utdatert i forhold til PC. På papiret er den det, men det handler bare om optimalisering. Jeg har en god gamer PC, som til nå kan spille alt jeg har slengt på den på maks oppløsning og høyest detaljgrad (har ennå ikke prøvd Crysis 2, bare så det er sagt)... Jeg har enda ikke sett noe som helst som tyder på at nåtidens konsoller er for dårlige, og for å være ærlig er det minimale forskjeller på det visuelle plan.

Med respekt å melde, så er det bare tøv, selvfølgelig handler det ikke bare om optimalisering. Du klarer ikke å optimalisere deg ut av mange ganger bedre ytelse. Forskjellene visuelt er mindre enn de kunne vært, pga multiplattform-opplegg som holder P tilbake, men personlig ser jeg lett den lave oppløsningen, den manglende antialiasingen og den labre frameraten på mange konsollspill.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jNQ6xG

Jeg er av den oppfatning at spill som Uncharted 3 og Gears of War er pene nok. Hvis det kommer spill som ser bedre ut skal jeg juble jeg også, jeg er tross alt en ganske skamløs grafikkhore når det passer seg, men jeg tror ikke dette kommer til å ha noen som helst innvirkning på spillopplevelsen. Jeg tror heller aldri Mass Effect 2 kommer til å se dårlig ut. (Selv om det er langt i fra det peneste spillet der ute, selv i dag)

Personlig synes jeg heller spillutviklerne bør bruke eventuelle ekstra hestekrefter på andre ting enn å skvise inn noen tusen polygoner ekstra. Kunstig intelligens og bra fysikk er jo stilig, men for min del hadde jeg ikke sagt nei til en loading-fri fremtid med stødig framerate.

Så grenseløst enig! Du setter ord på mine tanker med glans! :D

Må få legge til Crysis 2 ikke krever stort mye av maskinen, noe som uten tvil vil forandre seg etter en viss patch som kommer om en måned eller to.

Lenke til kommentar

Lenge vært snakk om dette med ganske så presise detaljer rundt konsollen uten at det har blitt bekreftet.

Ytelsen skal dog være bedre enn PS3 og 360, hvor mye bedre gjenstår å se men sikkert bare litt over. Forhåpentligvis legger de inn støtte for mer moderne grafikk "APIer" og at det ikke bare går på ytelsen.

Ellers synes jeg Nintendo mistet noe av særpreget sitt med Wii. For meg ble den en konsoll med veldig få titler med nintendo særpreg og et hopetall "vi lager en port til Wii også" titler. Sistnevnte er jeg ikke særlig fan av men er redd det bare vil bli verre. Og om det skjer er det ikke lenger noen årsaker igjen til å kjøpe Nintendo bare for et par tre titler fordelt over 2-5 år etter lansering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...