Gå til innhold

Nintendo bekrefter ny konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Det blir vel Super Mario Kopi#12 i HD som er agendaen.

 

Skal bli litt av en helomvending hvis Nintendo plutselig frir til tredjepartsutviklere.

Lenke til kommentar

Vel, det er Nintendo, så anskaffelse av maskinen blir det uansett, men må si jeg blir litt småskuffet når jeg leser:

og ytelse på samme nivå som PlayStation 3 og Xbox 360.

Jeg mener: PS3 & Xbox er nå 5-6? år gamle, hvor vanskelig kan det være å overgå disse maskinene og fortsatt havne på samme prisnivå eller faktisk billigere å idag. :/ Jeg vet at Nintendo ikke er de som har fulgt grafikkhypen de siste årene, men å overgå disse maskinene i 2011/2012 er noe de burde klare/klart uten å engang "prøve". :) Forresten: bakoverkompatibel er ett must! Jeg orker ikke å ha enda en maskin i tvbenken...

Lenke til kommentar

Nå sier vel ryktene strengt tatt at Project Cafe skal få bedre ytelse enn 360 og PS3. Den skal få en PowerPC-prosessor som skal være sterkere enn prosessorene i både 360 og PS3. Det ryktes også at konsollen vil få et skjermkort som bygger på en modifisert Radeon R700-chip. Isåfall vil det være naturlig å forvente ytelse på nivå med toppkortene i Radeon 4000-serien. Skjønt, for meg ville det virker mer naturlig om de brukte etterfølgeren til R900-chippen, siden denne skal bygge på 28nm-teknologi og dermed være langt mer energi og varme-effektiv. Men det er vanskelig å si akkurat hvordan maskinvaren blir. Så forhåpentligvis kan det fortsatt bli bra!

 

Dog viktigere enn maskinvare er jo programvaren. Nintendo bør få på plass en seriøs online-funksjonalitet i konsollen. Det er virkelig noe som mangler på Wii.

Lenke til kommentar

Det skal godt gjøres at Project Cafe blir svakere enn X360 eller PS3. Jeg tipper at den blir noen hakk sterkere, og at det vil være mer enn nok for Nintendo.

 

Tredjepartsutgiverne vil kanskje ikke være like enige, så Nintendo får håpe på at MS og Sony venter så lenge som mulig før de gir ut XB3 og PS4.

Lenke til kommentar

De har jo ikke sagt noe om ytelsen enda. For alt vi vet kan den bli et ordentlig monster. Personlig synes jeg det er godt nok hvis den er like kraftig som PS3/360. Grafikken har nådd et såpass høyt nivå nå at det aldri kommer til å bli et virkelig stort hopp, ala det vi fikk fra Ps2/Xbox til Xbox 360 og PS3. Det ser liksom bra nok ut, etter min mening.

 

Men må si at jeg synes Nintendo er frustrerende tilbakeholdne med informasjon ...! Det er jo slik de pleier å gjøre det, men de kan jo gi oss noe å gå på vel? At konsollen har kodenavn Cafe er jo interessant nok, men det sier oss veldig lite. (Hadde vært spennende hvis Gafs spekulasjoner om at skjermen på kontrolleren vil brukes til å videochatte med folk mens man spiller hadde vært sann. Nintendo har jo alltid vært litt imot online MP, nettopp fordi det er "upersonlig")

 

Har sagt det før, og jeg sier det igjen. Fy faen jeg gleder meg til E3! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...