Gå til innhold

to spørsmål jeg ikke klarer å svare på

Admin'c

Anbefalte innlegg

1. jeg lurer på om jeg kan putte en 333mhz cpu på mitt hovedkort som ikke støtter det og så overklokke opp til fsb på 166? noen som har prøvd?

2. Hva blir best av athlon xp og thorton jeg mener oc egenskaper og slikt, har noen peil?

jeg blir kjempeglad om dere klarer å svare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. jeg lurer på om jeg kan putte en 333mhz cpu på mitt hovedkort som ikke støtter det og så overklokke opp til fsb på 166? noen som har prøvd?

2. Hva blir best av athlon xp og thorton jeg mener oc egenskaper og slikt, har noen peil?

jeg blir kjempeglad om dere klarer å svare

1. tror det skal funke, er ikke sikker.

2. thorton er ikke i butikken så det er ingen som veit overklokkings egenskapene på den, men tror ikke du bør forvente deg no spesielt, den er dårligere enn de nyeste bareton prosessorene per dags dato ihvertfall

Lenke til kommentar

Thorton må man jo sammenligne med Tbred, ikke Barton, da Thorton vel ikke er noe annet enn Bartoner med 256KB L2 cache. Jeg vil tro de får gode overklokkingegenskaper, men XP2500 er jo så billig at det er bedre å gå for den.

Lenke til kommentar
Thorton må man jo sammenligne med Tbred, ikke Barton, da Thorton vel ikke er noe annet enn Bartoner med 256KB L2 cache. Jeg vil tro de får gode overklokkingegenskaper, men XP2500 er jo så billig at det er bedre å gå for den.

Thorton er ikke en degradert barton, det er ikke en barton på noen måte, det er en Thorton, som er en helt annen kjerne.

Lenke til kommentar

Thorton er ikke en degradert barton, det er ikke en barton på noen måte, det er en Thorton, som er en helt annen kjerne.

Nåja, det er en Bartonkjerne som er handikappa nok til at de bare får halvparten av cachen til å fungere. Altså andre eller tredjesortering av Barton. Hvis en ser på bilder av kjernene er de altså helt like.

Quoter fra en tidligere tråd: (egentlig en ganske artig en)

Dermed vil Thorton ha de samme elektriske, termiske og overklokkings- egenskaper som barton, men samme ytelse-egenskaper som T-Bred.
Du sier noe der Simen1, Thorton er den handicappa lillebroren til Barton.

Lille Thorton hadde en bitteliten defekt i noen celler i høyre hjernehalvdel, så da amputerte de like gjerne hele hjernehalvdelen..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For å avgjøre det så er Thorton billigversjonen til Athlon så derfor lurte jeg på om overklokkingsegenskapene gikk i fløyten når de måtte senke produksjonskostnadene.

På spørsmål to håper jeg fortsatt at noen har prøvd og kan si om det virker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...