Orwandel Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Hei, Jeg har en 2007 Civic som jeg nylig har kjøpt. Jeg har merket at det slår/banker/dunker litt i hva som høres ut som bakre høyre demper når jeg kjører over små ujevnheter i veien. Når demperene får større utslag, som over fartsdumper, merker jeg ingenting. Bilen har vært på verksted for kontroll uten anmerkning veldig nylig. Jeg synes bilen ligger bra på veien, så utenom lyden virker alt bra, så hva kan dette være? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det høres ut som en foring eller et stag av en eller annen sort. Ikke noe kostbare greier hvis det er det eg tror Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) - Kan være gummiringen som ligger under fjæra som er sliten (om disse bilene har det) - Kan være knekt fjær - Kan være foringen enten i øvre eller nedre feste på støtdemperen - Kan være en annen foring i bakstilling Var lyden der når du hadde bilen på kontroll? Endret 25. april 2011 av tempozzz Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 - Kan være gummiringen som ligger under fjæra som er sliten (om disse bilene har det) - Kan være knekt fjær - Kan være foringen enten i øvre eller nedre feste på støtdemperen - Kan være en annen foring i bakstilling Var lyden der når du hadde bilen på kontroll? Bilen ble kontrollert før jeg mottok den i forbindelse med kjøp, så hadde ikke mulighet til å kjøre den før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har opplevd lignende, men da var det kun en stein som hadde skilt seg inn under fjæren. Uansett hva, en trenger ikke å være et geni for å gjekke opp bilen, skru av hjulet og fysisk bare se om du ser noe som ikke ser korrekt ut. Er du usikker kan du ta noe bilder å legge ut :-) Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 En ulyd høyre bak kan være alt fra alt som har med demperen og gjøre, alt som har med bærebroen og gjøre, eller eller alt som har med akslingen å gjøre (hjullager). Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Kjøpte bilen hos forhandler, så selv om det er bruktbil får jeg det vel fikset på garantien. Har ikke nok peiling på bil til å begynne å skru og herje sjøl, så lenge det ikke er noe som er lett å fikse. Men takk for forslagene. Skal komme tilbake til tråden når/hvis jeg/de finner ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå