Gå til innhold

Vil ofshore, men ikke sikker på hva. Hjelp!

P-in-P

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter mye om og men med forskjellige utdanninger og arbeid har jeg funnet ut at jeg trenger fysisk arbeid for å trives, og gjerne ute.

Har tenkt på mange forskjellige yrker, men det er få som matcher mine ønsker helt.

Ofshore derimot appellerer mye for tiden. Fysisk arbeid, mye ute, mulighet for høy inntekt og godt skille mellom arbeid og fritid. Liker tanken på å arbeide rævva av meg når jeg er på jobb og kunne koble 100% av når jeg er hjemme.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal sikte meg inn på. Skal jeg ta kurs, utdanning, kurs+praksis i lignende felt onshore? Hmm...

Er mange jobber å få der ute, innen mange forskjellige felt, men hva som kan være lurt og hva som kreves er ikke alltid like enkelt å finne ut.

Noen som har noen gode sider å foreslå? Relevante erfaringer? Alt av tips og pekepinner taes imot med takk :)

Selv har jeg erfaring fra mye rart;

IKT driftsoperatør, GK og VG1 elektro <---- Disse her er uinteressante for meg.

Jobba som kokk, drevet butikk (mer eller mindre), opplaster på lager (manitou).

Her er de tingene jeg har vurdert sålangt;

Traværskran-fører - Her vil Manitou erfaringene komme godt med.

Stilasbygger - Ikke noe erfaring fra dette, men fysisk arbeid ute i friluft og noe som jeg lett skulle klare.

Renholder (ute) - Ikke så mye erfaring her heller, men om det skulle være den raskeste måten å komme på platform på så sier jeg ikke nei.

Ble en litt rotete post, men forhåpentligvis forståelig :p

Kom med alt dere kommer på! :D

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pretty much!

Må vel starte et sted vel?

Det er som han over her sier, en enorm kamp om jobbene offshore hos operatørselskapene. Men det kan være lettere og få seg en jobb som serviceingeniør/tekniker hos et service/leverandørselskap, altså bedrifter som leverer utstyr og tjenester til olje og gassindustrien, der er det lettere innpass, i jobber som er minst like attraktive i mine øyne når det kommer til lønn, arbeidsforhold osv. Også igrunn mye mer spennende!

Edit: http://www.nodeproject.no/ fin link til en side som gir en stor oversikt over selskaper som driver relatert til offshoreindustrien, mange kan tilby offshore/reisejobb. De er lokalisert på Sørlandet, men det gjør ikke så mye i en sånn jobb du søker.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...