srbz Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Noen som vet om http://www.dustinhome.no/pd_5010549077.aspx funker bra til gaming?:o, har ikke så mye greier innen skjermkort.. Ja, men HD 5850 er billigere og bedre om du ikke skal kjøpe fra dustin Tja det veit jeg ikke. Dette er OC og yter bedre tror jeg som du ser av denne.... Du tar her utgangspunkt i ett måleresultat i ett spesifikt spill. Knapt representativt, eller hva? Ser ut som Nvidia har et fortrinn over AMD i Far Cry 2 generelt, ref testen jeg linker til lenger oppe (den eneste delen av testen der HD 6950 ikke slår GTX 560). Lenke til kommentar
jornboss Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Noen som vet om http://www.dustinhome.no/pd_5010549077.aspx funker bra til gaming?:o, har ikke så mye greier innen skjermkort.. Ja, men HD 5850 er billigere og bedre om du ikke skal kjøpe fra dustin Tja det veit jeg ikke. Dette er OC og yter bedre tror jeg som du ser av denne.... Du tar her utgangspunkt i ett måleresultat i ett spesifikt spill. Knapt representativt, eller hva? Ser ut som Nvidia har et fortrinn over AMD i Far Cry 2 generelt, ref testen jeg linker til lenger oppe (den eneste delen av testen der HD 6950 ikke slår GTX 560). Du følger ikke helt med skjønner jeg:) Det var en sjekk av ASUS ENGTX460 DirectCU TOP som trådstarter la ut og spurte om kommentar til. Jeg vurderte det som bedre enn HD5850 slik også den testen konkluderer helt klart med. Testen viser at det spesifikke skjermkortet også nærmer seg HD5870 og noen ganger er bedre enn det. Vel nok om det. Mange forvirrede meldinger i tråden så da hopper jeg av.... Lenke til kommentar
pederh Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Hvis du skal bruke 2.500, så anbefaler jeg deg også å ta en titt på kort i 570 GTX- serien. Skal du derimot holde deg til 2.000 hadde jeg lett valgt et 560 Ti- kort. >2000 Test 560Ti vs 6950 eller >2500 Test 570 vs 6970 litt tilbud på nivida Endret 26. april 2011 av pederh Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Hehehh, de har blitt litt rot i denne tråden... Men jeg tror jeg tar dette skjermkorte: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728#info Tror jeg har gjort eit godtvalg.. Men så er de ram brikker. Trenger det før skjermkort, så er det noen som vet om noen som duger til billi peng? 4 gb ram, blir bestilt 4 til senere, men først 4 åde må jeg ha kjappest muli :o, så iog med att det blei sann rot i denne tråden, så håper jeg noen vil hjelpe meg og velge ram brikker :o Endret 26. april 2011 av Danniiel Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Kortet er kjempebra det Tror nok jeg ville valgt samme hvis jeg hadde vært ute etter nytt kort i den prisklassen. Disse brikkene er billige og gode. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Kortet er kjempebra det Tror nok jeg ville valgt samme hvis jeg hadde vært ute etter nytt kort i den prisklassen. Disse brikkene er billige og gode. Og di der er du 100% sikker på att de passer til de hovudkorte jeg har bestilt? Med en gang jeg har fått bekreftelse fra Ps.no att hovedkorte og prosessoren er send så bestiler jeg ram:) men er det noen som har noen god erfaring med Pixmania.com? er det god servic, får jeg varen jeg bestiler raskt? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg støtter Komakino i hans anbefaling av ram også. Grafikkortet du har valgt, var et klokt valg. Pixmania har jeg ingen personlige erfaringer med, men jeg holder meg stort sett til Komplett, Dustin, Netshop, PS, MPX eller Multicom. Da vet jeg at jeg blir behandlet bra, og jeg har handlet mange ganger hos dem alle. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Pixmania er visstnok elendige på evt. returer og garantisaker. Har dog ingen personlig erfaring med de, men du finner sikkert mange referanser hvis du søker litt på nett. 1 Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Jeg støtter Komakino i hans anbefaling av ram også. Grafikkortet du har valgt, var et klokt valg. Pixmania har jeg ingen personlige erfaringer med, men jeg holder meg stort sett til Komplett, Dustin, Netshop, PS, MPX eller Multicom. Da vet jeg at jeg blir behandlet bra, og jeg har handlet mange ganger hos dem alle. De me ps er jeg litt usikker.... Søndag la jeg inn en bistiling på ps, hovedkort og prosessor, Men jeg har ikke motatt noen bekreftelse eller noe som helst fra ps:o vurderer og "kaselere" bestilingen og bestile det fra en annen side.. om jeg ikke før svar fra ps.no snart._. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Da har jeg kanselert ordrene på ps.no og heller bestilt på Dustinhome.no Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Du vil ikke vurdere et SandyBridge-oppsett da du likevel bestiller på nytt? Prismessig ligger det noenlunde likt med AMD-oppsettet ditt, men en del bedre ytelse. Her kan du se en sammenligning. PhenomII 975 er ikke med i sammenligningen, men den ligger hakket over PhenomII 970. Oppsettet ditt er på ingen måte pinglete det heller, men når du først skal kjøpe nytt så er det jo et poeng med mest mulig ytelse pr. krone? Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Du vil ikke vurdere et SandyBridge-oppsett da du likevel bestiller på nytt? Prismessig ligger det noenlunde likt med AMD-oppsettet ditt, men en del bedre ytelse. Her kan du se en sammenligning. PhenomII 975 er ikke med i sammenligningen, men den ligger hakket over PhenomII 970. Oppsettet ditt er på ingen måte pinglete det heller, men når du først skal kjøpe nytt så er det jo et poeng med mest mulig ytelse pr. krone? Neeeh Amd funker fett, spiller ikke så mye att de gjør noe :o Så jeg holder meg til amd Planer om og ha dataen i ca 1 år elns, så selge og få ein bærebar:) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Ok Så da har du bestilt hele røklet? Hva endte du opp med? Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Ok Så da har du bestilt hele røklet? Hva endte du opp med? Joda, blei den AMD Phenom II X4 975 men eit litt anna hovedkort:o eller nesten det samme. bare med "usb3" http://www.dustinhome.no/pd_5010382938.aspx? så får jeg ta ram brikker nor jeg har fått litt mer penger Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Tror dere dette blir bra folkens ? Lurer på og poste ett bilde av dataen og delene nor di kommer! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det kommer an på hva man kaller "bra" det da Du vil nok klare å spille de fleste spill på ganske høye innstillinger. Civ5 og Starcraft vil ikke gå så bra som det hadde gjort med en i3-2100 (ja, den "dårligste" blant intel-prosessorene er bedre enn AMD i strategispill), men du vil definitivt takle alt av FPS-spill og alt av spill vil kjøre akseptabelt. Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Det kommer an på hva man kaller "bra" det da Du vil nok klare å spille de fleste spill på ganske høye innstillinger. Civ5 og Starcraft vil ikke gå så bra som det hadde gjort med en i3-2100 (ja, den "dårligste" blant intel-prosessorene er bedre enn AMD i strategispill), men du vil definitivt takle alt av FPS-spill og alt av spill vil kjøre akseptabelt. Håper det blir bra til slutt iallefall Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Noen som vet hvor lang tid Dustinhome.no bruker på og levere ?:!: Lenke til kommentar
Danniiel Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 heheheh, blir litt mange spørsmål :o men hva er forskjell på CL7,CL8 og CL9 ram brikker ?:o Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 CAS Latency, har veldig lite å si for Intel, men AMD-prosessorer kan ha noe å vinne på dette ytelsesmessig. Det ironisk er at når du legger penger i bedre RAM for å få bedre ytelse med AMD, blir prisen fort høyere enn hos Intel og da kunne du like godt bygd Intel i utgangspunktet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå