Bennyy Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 God kveld folkens! Hadde en uheldig opplevelse med forsterkeren (til sub) i forgårs. Remote ledningen har stått litt på halv åtte, og når jeg koblet den inn igjen så hørte jeg stygge lyder og så kom det utrolig mye røyk. Hadde kanskje vært lurt av meg å skrudd av tenningen når jeg koblet inn igjen ledningen. Har åpnet forsterkeren og der er litt forskjellig som har svidd seg. synest det er UTROLIG merkelig at det ikke finnes en eneste sikring på forsterkeren! Dette er en Rockford Fosgate 601S forsterker. Har nå en Rockford Fosgate T110D4 sub og synest dette spilte utrolig bra. Tenker å kjøpe en ny forsterker snart og lurte på om noen hadde noe anbefalinger. Helst ikke noe ALTFOR dyrt. Noe ala den forsterkeren jeg hadde kanskje.. takk for all hjelp! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Vel, du er ikke spes kresen hvis du synes det der spilte utrolig bra, så da burde det holde lenge med en zachry 1500D forsterker fra ljudia. Også sørger du for å koble fra batteriet når du skal koble inn ny forsterker, så slipper du å ødelegge noe. Det er mange forsterkere som ikke har sikring, for du har jo uansett sikring på strømkabelen til forsterkeren, og denne er selvfølgelig plassert helt foran ved batteriet Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=362&subgid=363&wwwalias=dynabel&pid=1957 Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 cossiemk1: Okey, såg på denne forsterkeren nå, men synest den virket litt tvilsom egentlig..Liker å holde meg til "kjente" merker som pioneer, dynabel etc. Tror jeg var veldig heldig med han som bygde kassen, for den må ha blitt bygd bra om du mener at jeg ikke er kresen.. håret løfter seg (kjennes det ut som) når jeg spiller ganske høyt. Sjekket sikringen fremme. Er vel en 150A sikring om jeg ikke husker feil.. men denne var helt fin.. jale: Denne forsterkeren såg ganske oppegående ut! Takktakk! Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Der er bilde av forsterkeren.. ser den tredje chipen er den som svidde seg.. tror dere det er noe håp i dette? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er en transistor, ikke en chip. Og nei, ser ikke noe håp i det der. Og du burde ikke la deg skremme av en forsterker med ett annet navn enn de dyre modellene. Blir som at du skulle holde med apple, fordi du vet at apple er bra, mens det finnes utrolig mye bedre android basert utstyr der ute, til en mye bedre pris. Lenke til kommentar
Bennyy Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Det er en transistor, ikke en chip. Og nei, ser ikke noe håp i det der. Og du burde ikke la deg skremme av en forsterker med ett annet navn enn de dyre modellene. Blir som at du skulle holde med apple, fordi du vet at apple er bra, mens det finnes utrolig mye bedre android basert utstyr der ute, til en mye bedre pris. Hehe, var ikke helt sikker på den, sa bare chip så dere sklle se sånn ca hvor det var svidd. Men det er sant det du sier om at jeg egentlig ikke burde la meg skremme av andre merker, men er bare det at jeg har hørt så utrolig mye negativt om diverse typer "ukjente" forsterkere og subber så jeg er alltid litt skeptisk til slikt.. Noen gode merker dere anbefaler ? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) For min del kjører jeg ett sett med sub å forsterker av merket Boshman (billigsaker) men det gir meg likevell hodepine etter noen minutter med pendulum Men drit i merke, se heller etter RMS. Edit: kommer jo og ann på om du vil ha fin bass, eller bare masse bass. Jeg er mitt på treet der, og boshman leverer yppelig for min del. Endret 24. april 2011 av Complexity Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Den zachry forsterkeren leverer bra med power, og zachry har eksistert i mange år, så jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe den når du skal ha det billig. Jeg har montert flere sånne i det siste, og de fungerer overraskende bra. Har du hørt om mosconi da feks? Det er noe av det bedre du får tak i om dagen, men nytt her i landet så få har hørt om det. Eller hva med sinus live?? Laget med samme chassie som soundmagus, bare med litt bedre innmat. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Selv har jeg en Soundmagus som er en billig kina-forsterker. Helt ok syntes jeg. Ikke vær så kresen hvis du skal ha billig. Endret 25. april 2011 av jale Lenke til kommentar
erlhau Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 det elementer fortjener en ordentelig forsterker! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4093&katid=37&mid=m436&id=&vn=736 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 9. august 2011 Del Skrevet 9. august 2011 det elementer fortjener en ordentelig forsterker! http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4093&katid=37&mid=m436&id=&vn=736 Hahaha, du mener det trenger en skikkelig forsterker, også linker du til en rockfor fosgate??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå