smlXL Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hei! min pc har fungert greit intil i går (lørdag) rundt 18.00. Deretter begynte den å låse seg så fort den fikk en liten dunk i siden eller toppen, deretter er bare skjermen død ved boot, ingen signal og ikkenoe strøm til USB portene. Har testet litt nå som jeg er hjemme, har dratt ut rambrikkene og starta pcen men den piper ikke, slik som det skulle gjort. Derimot piper den hvis jeg drar ut strømmen fra skjermkortene. Noen som har tips til videre feilsøking for å fastslå problemet? har selv en mistanke om at det er hovedkortet da dette har vært litt tullete i det siste med å plutselig skru av alle USB porter. Hardware i maskinen: HK: MSI K9A2 Platinum V2 CPU: AMD Phenom 9950BE RAM: Corsair Dominator 1066mhz DDR2 GPU: 2x ATI Radeon 5850 PSU: Corsair TX850 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Sjekk alle deler og kabler om dem sitter skikkelig i. Ta dem gjerne ut og inn også for å forsikre deg om deg. Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Sjekk alle deler og kabler om dem sitter skikkelig i. Ta dem gjerne ut og inn også for å forsikre deg om deg. Jepp, alt er skjekket, koblet ut og inn igjen... Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Prøvd med ett skjermkort bare? Endret 24. april 2011 av kaasa92 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Ta ut batteriet noen minutter. Husk å koble ut strømmen først. Lenke til kommentar
siindre Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Høres jo ut som noe sitter løst siden du sier den låste seg ved et lite dunk. Har du hatt ut CPUen også? Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Har ikke tatt ut cpu, kan jo teste men er stress da jeg har et inviklet og egensatt sammen vannkjolingssystem... Kan prove paa det, har n[ ogs[ dratt ut BIOS batteriet i en 20 min og det hjalp ikke. har ogsa brukt jumper paa hovedkortet for aa resette bios men no luck. Testet med et skjermkort, same problem. Har heldigvis denne baerbare aa falle tilbake paa, maa bare fikse norsk tastatur i fedora. Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Da var CPU demontert, sett over og montert, Det var ikke like vanskelig som jeg husket fra forrige gang . Alle bein rette og fine, ingen kjolepasta som kunne ldekegge noe og alt s[ bra ut, montert igjen starta opp og fremdeles ingenting. Endret 24. april 2011 av Olle0047 Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Da får du kjøpe ny datadeler ? Eller være sosial på TG hehe. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det første du sjekker ved helt\nesten død maskinvare er PSU.(så sant ikke man har en klar mistanke om en spesiell del da). Lenke til kommentar
smlXL Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Da var problemet l;st, feilen kom av en rambrikke. Tilfeldigvis var det den som jeg brukte naar jeg testet xD Takk for mange svar og raskt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå