Gå til innhold

BK: Vår

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Legger ut et bilde jeg tok i dag (i RAW, som jeg har forsøkt endre litt i Photo Professional, så beskjært i Photoshop Elements).

Venter spent på tilbakemeldinger!

Personlig nynes jeg bildet fremstår som rotete. Litt usikker på hvorfor du bar valgt blender 8. Med lavere blender ville du isolert hovedmotivet bedre, og bildet hadde med ett sett mindre rotete ut :)

Lenke til kommentar

Funker ikke å la kameraet styre, da får man bilder som dette.

Bakgrunnen er uheldig, og lyset er kjedelig. Gå over i blenderprioritert modus, og juster blenderen og ISO for ønsket resultat.

For å få en diffus bakgrunn, vil du ha lavt blendertall. Får du for lav/treg lukkertid, setter du opp ISO.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Du må ville vise noe med bildet.

En historie

En følelse

En hending

Dette er "bare" et tre i hagen med noen blader på midt i mellom masse hus. Ikke noe direkte "trekkplaster" til bildet.

Men bortsett fra det ikke viser så mye ser det da skarpt ut, og flotte farger i allefall. Men hvis det er automatikken i kamera som har gjort det så :no:

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Men bortsett fra det ikke viser så mye ser det da skarpt ut, og flotte farger i allefall. Men hvis det er automatikken i kamera som har gjort det så :no:

Den skjønte jeg ikke. Du sier at bildet ser skarpt ut og har flotte farger, men synes tydligvis ikke det er noe særlig fordi det var automatikken som gjorde det? Bildet ville altså vært mye bedre hvis han fikk samme resultat i manuell modus?

Lenke til kommentar

Den skjønte jeg ikke. Du sier at bildet ser skarpt ut og har flotte farger, men synes tydligvis ikke det er noe særlig fordi det var automatikken som gjorde det? Bildet ville altså vært mye bedre hvis han fikk samme resultat i manuell modus?

Ser det ble noe feil.

Tanken var da at siden jeg perosnlig ikke ser stor interesse i bildet, eneste at det er gode farger og skarpt. Og da er det kamera som har gjort dette, og ikke fotografen. Han har da ikke bevist valgt at bilde skulle være slik, kunne endt opp med et helt annet resultat.

Og når det da er gjort i auto er det jo ikke noe å tenke på med innstillingene, og da mener i allefall jeg at komposisjonen burde være tenkt mer på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...