Bordplate Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) T'sup in the hudd beiby? Etter litt fyll, Snoop Dog og mye tyrkisk pepper er jeg tilbake. Traska den korte ruta og loggført med gps som gav meg skuffende åpenbaring ved at ruta kun var 8,7 km lang, hadde håpet på en mil. Men fint som vanlig, 20kg i ca halvannen time. Kjenner skuldre og ankler spessielt ikke helt er vant med belastningen enda. Knær holder seg fint på korte turer. Regna no'jævlig i begynnelsen så skal ikke legge skjul på at det var litt surt i begynnelsen, men etter litt " " ble mentaliteten satt på plass og sjela minnet på hva vi trener mot! Ellers andre notater for turen. Merker at sekkegåingen går en stor hemning i møte med sola. Har ikke lengre like frie tøyler for når jeg kan gå fordi natta fort kryper på om dagen, skal bli enda verre til vinteren! Vil også i nærmeste tid (helgen?) forsøke å ta meg en langtur (2mil +). Angående beinhinnebetennelsen så har jeg ikke forsøkt å løpt på en stund. Det jeg har merket er at bena stadig blir "sterkere" i den grad av at jeg ikke kjenner noe som helst til betennelsen når jeg går eller maserer leggen. Undres på om det kan skyldes økt vekt som kroppen bygger seg opp mot? Skal nå slappe av og nyte en 24 timers gammel bløtkake, mens jeg lar behageligheten av 0 prøver denne uka sige godt inn i margen Og Boss: Ja, skal forsøke å legge ut bilder. Skjønner at det kan bli litt kjedelig med kun tekst. Enn så lenge kan du nyte min tørre humor og et bilde av meg på tur i høstfargene Endret 17. oktober 2011 av Bordplate 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Heydååå blåggen! Svømming i dag med heile drekkalaget! Fjo! Var en del folk med svømmeklubben min i dag, og flere folk betyr mindre seriøsitet, men etter litt kaving, stuping og utveksling av manne-temaer som fitte og militæret kom vi da så smått i gang med treningen. Kjørt først en 10 minutters der intensiteten var meget høy. Fy flate den krålinga tar livet av meg, ikke fordi den er noe veldig tung, men det å puste vekselsvis uten å dra inn vann tror jeg at jeg kommer til å dø av. Videre kan jeg meddele at jeg er blitt en ganske rask svømmer nå. Badeflisene på bassengbunnen forsvinner under meg som stjernene forbi vinduet i romferga! Nåja...etter dette kjørte vi 400 meter og når det gjøres sammen vekkes konkuranseinnstinktet og tempoet øker. Ikke noen "kjempe-økt" med andre ord, men fin fordetom. Avsluttet i klassisk militærstil med pussing av marsjstøvler (som kanskje burde vært gjort i går? ). Min elskede moder gav meg i dag tipset om å bruke en strømpebukse á damestil til å pusse støvlene og aldri har de vært så blanke. Var for en gangs skyld artig å pusse dem! Vet ikke om du ser det, men de er i alle fall veldig blanke i tillegg til at du nå kan sende gratis SMS! Er ikke det utrolig? I morgen er bordet dekket for en lang utmarsj sammen med to av mine gode treningskamerater! Satser på en solid økt der sekken sitter ordentlig slik at Bordplate slipper å irritere seg over det! 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 De fire amigos... Spandert på oss en langtur i dag, gitt! Og jaggu er'n ikke sliten også kanskje. Runden på 1,5 mil gav oss alle såre føtter og ømme knær. Det tar på å trene mot jegerutdanningen Rundetiden er jeg usikker på, men vi hadde vel minimum 4 timer ute i dag. Er en del triveligere å gå i større lag, bedre stemning og trivsel for alle sammen. Slenger med et bilde vi tok mot slutten. Selv de hardeste gutta trenger en pause i blandt, rolig og høstaktig stemning med blodrød himmel i horisonten (den dere ikke ser ) Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Er det noe fisk i det vannet eller? Hvordan går det med overnattingsturer forresten? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Nei, dette er bare et lite tjern midt i skogen så fiskestanga tror jeg du må ta med et annet sted Overnattingsturer blir det dårlig med. Blir en 14-16. november med friluftsklassen, men dette vil bli i grupper på to og to. Gleder meg veldig til at vi skal gå og klare oss alene. Vet ikke hva lærerne har satt opp, men for at det skal være noen brukandes distanse må det nesten være over 4 mil gåtur. Skal tross alt overatte minst en ganng alene før vi møter om med reste av flokken. Du da? Hvordan går det? Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Joda, har vært en del ute i skauen, har blitt noe overnatting også. Kom hjem fra friluftstur med skolen på tirsdag. Nå skal det sies at vi har pause hver gang læreren blir sliten, og da snakker vi hvert 15 minutt. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Lett, men slitsom svømmetrening Halooo alle schamen! Hardt intervall på 20 min først og så et på 15 min. Fant ut at jeg hadde tatt meg litt vann over hodet (bokstavelig talt) på første intervallet og måtte redusere tiden på andre. Ikke det hardeste man kan kjøre, men likevel tungt nok. Lå ei dame i samme feltet som meg i dag også, fytti faen om hun var rask! Hadde ikke sjangs til å holde følge med den snella der altså. God trening var det å prøve i alle fall, når majoriteten av de jeg ellers konkurerer med er vakende flodhester og eldre som skal trimme hjertet før dødens venteværelse! Joda, har vært en del ute i skauen, har blitt noe overnatting også. Kom hjem fra friluftstur med skolen på tirsdag. Nå skal det sies at vi har pause hver gang læreren blir sliten, og da snakker vi hvert 15 minutt. Ah, det er litt kjedelig da. Lærerne våres er veldig frie på sånt og på turene er de mer å se på som onkler enn lærere. Delte til og med snusen til en av de, artig at man kan være så på godfot med dem Førstkommende lørdag braker det løs, har bestemt meg for å hamre til og slå spiker'n i kista hos meg selv med en suisidal 3-mils vandre tur! Sammen med en kamerat har jeg bestemt meg får å legge ut på det som vil være min livs verste treningsøkt og det med 20kg i sekken! Denne helgen braker det med andre ord løs, lørdag 22. oktober er det alt eller ingenting! 1 Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Skjipp'ohoy! Det ble en langtur i går. Gikk 3 mil med en sekk på 20kg. Her snakker vi slitsomt. Motivasjon og krefter var OK gjennom hele turen bortsett fra de siste kilometrene. Knær, ankler og fotsålene er helt klart de som har tatt mest juling i løpet av turen. Hadde forferdelig vondt etterpå. Alt i alt, fin tur. Total tid var ca 7 timer. Avsluttet med en kveld på fylla, det angrer jeg på nå Men det vil jeg legge til; erfaringene jeg har gjort meg under den lange turen er at det er knærne og ledd som er de største faremomentene under opptak. Så lenge jeg kan trene de opp til å tåle slitasje tørr jeg påstå at jeg skal klare ALT! For det var ikke sånn at det var noe spessielt "sliten", det var heller en ømhet og påkjenning som gikk gjennom kroppen. Overskuddet hadde jeg da sånn nogenlunde på plass. Endret 23. oktober 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 Bordplate doesn't swallow! Etter helgens fyllekule og latskap er jeg tilbake igjen. Merker at alkoholen har hatt litt innvirkning på formen, ikke mye, men helt klart merkbart. 2x15 minutter i bassenget. Ble ikke ordentlig intensitet før noen runder var fullført. Underskudd på mat i dag også. Klarer å få til noe crawling på lengre avstander og får til og med pustingen ganske ok til denne økten. Beste av alt var kanskje alt vannet jeg IKKE svelget. Deilig når man virkelig merker at man har fart på seg og man nærmest flyr langs vannkanten i det man ser flisene forsvinne under seg. Hadde vært fint om jeg kunne fått en liten kvelsmarsj nå, men utsetter det til i morgen Jeg syns jeg lukter en ny 3-milstur allerede til helgen igjen så sekkegåingen skal være rolig denne uka. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Lett uten sekk ja! Bestemte meg for å ta storeruden i dag, men uten sekk. Var ganske mo i knærne etter den langturen så tenkte det var lurt å bare kjenne litt på hvordan det var med dem. Var forøvrig i joggesko også, greit med variasjon i blandt Uvandt å gå uten sekk, ble så lett og kjapp til bens liksom! Det jeg kan melde fra turen er at jeg kjente knærne var såre som forrige gang, selv om jeg ikke hadde noen sekk i det hele tatt. Merkelig. Utsetter nok sekkegåingen litt denne uken så det for komt seg. Endret 26. oktober 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2011 (endret) Langtur i duo! Monolog I dag er det langtur igjen med en kamerat. 3 mil. Tenkte jeg skulle skrive litt før dagens tur og titte på det etterpå til evaluering. Etter forrige langtur har jeg skjønt at jeg ikke blir så forferdelig sliten, men demotivert. Målet for denne turen vil være å holde motivasjon og humør opp, spessielt mot slutten. Jeg skal klare å holde negative tanker ute og presse på "det lille ekstra". Knærne får det gå som det går med. Jeg er usikker på om de er oppbygd etter forrige gang, men litt slitase vil jeg nok merke også i dag. Da var altså 30-kilometer'n gjennomført. Fyttikatta! Artig å ta slike lange turer i blandt. Total utetid var 7 timer og 40 minutter! Tok med meg en kamerat og kjørte langturen 2 ganger, dvs 30 kilometer. Må si vi var serdeles flinke. Både som gjennomførte og engasjerte i begynnelsen. Målet for denne turen var som sagt å holde motivasjon og humør oppe, uavhengig av form og følelse. Klarte dette fint! Ja, var målrettet og fokusert under hele turen, er ikke noe problem å være sliten og utmattet når man vet hva man trener mot! Hadde en liten trynings i begynnelsen. Sklei på en stein og trodde at jeg skulle klare å ta meg for i det jeg stod på knærne. Nei! Bordplate klarer ikke det og ligger på bakken som ei utkjevla pannekake før han kan si "jeger". Kameraten min var veldig sliten, håper jeg bare ikke skremte han vekk fra noe og blir med neste gang, hehe Videre kan jeg melde om at knærne var omtrentlig like ømme og "såre" (ikke helt riktig å si 'såre') som forrige gang, men det var mer levelig denne gangen. Noen få blemmme-jævler begynte å vise det stygge ansiktet sitt mot slutten, men tror de forsvinner med vinden om jeg bare tar det litt rolig de neste dagene. Hadde en liten matpause midt i andre runden omtrent, var godt å få opp et lavt blodsukker. Gav min treningskamerat litt futt i skrotten igjen også. Ble veldig seint på slutten med et sigende tempo og det resulterte i litt skumringsvandring. Bilde av svarte natta med den "magiske stemningen" følger Det er faktisk bare 8 dager siden forrige tur, likevel føler jeg meg vesentlig bedre fysisk rustet nå enn forrige gang. Blir en rolig uke fremover, neste helg har jeg ikke mulighet til å gå noe tur, men jeg er faktisk veldig interessert i å forsøke så mye som tre hele runder i løpet av året. Ellers vil jeg nok forsøke å svømme en del, men dette er et annet avsnitt i kapittelet om Bordplates ferd til Rena! Tja, nå ser jeg jo at han jævla mannen-i-månen ikke synes, men dere kan jo late som om dere står der da, med bedre lys og innlevelse. Endret 30. oktober 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 1. november 2011 Forfatter Del Skrevet 1. november 2011 Den trøtte blotteren Da kan Bordplate endelig rapportere om suksefull treningsøkt i vannpytten sin. I dag gjorde vi det litt annerledes. Varmet godt opp med litt div teknikker og noen hundre meter før vi (jeg) kjørte på med intervaller av crawling på 2 runder x 4 med maksimal intensitet. Var bra sliten, men valgte å kjøre enda et intenst kvarter svømming, delvis med crawl og bryst etter at kroppen hadde hentet seg litt inn igjen. Kjenner jeg muligens må innvistere i en ny badebukse snart for min egen lille "fallskjermsoldat" viser tendenser til å ville ut av smekken og opp for å trekke luft. Var altså bra sliten i dag, en liten stund siden forrige dukkert. Svømming går for å være god belastningsfri trening, likevel fikk jeg strekt noe faenskap oppe i skulderne på begynnelsen, jaja Ble et helvette rabalder med søvnen i natt også. Duppet av noen timer etter skolen-->sovnet ikke før 03.30-->Trøtt! Mesopotamia og jordbruksrevolusjonen venter, men i dag treffer hodet puta kl 21.00 presist! Over og ut! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Nattmarsj i måneskinn. Heihei, elskede lesere og følgere av Bordplates logg mot 'Norwegian Special Forces' Tok meg en liten kveldsvandring i dag. Det vil si, jeg begynte mens sola fremdeles stod på gløtt over fjellene, men endte selvfølgelig opp med å traske i natta svart som neger'n sjæl (etter framodning av modern)! Det gikk i midlertidig veldig fint, godt med lys hadde jeg og begynner å bli kvitt den lille angsten for å navigere i mørket. Det ble den lange turen i dag, tiden jeg er usikker på men i underkant av 3 timer er jeg temmelig sikker på at jeg ydmykt kan satse på. Sekken veide 20kg i dag som alle andre ganger. Det er faktisk en god stund siden forrige sekketur og kjenner at kroppen har restituert seg godt siden da. 20kg er praktisk talt ganske lett å bære rundt med seg selv om dette kun var den 7. turen med sekk. Ellers kjenner jeg meg fin og frisk i kroppen. Knærne er noe småømme etter i dag, men ikke noe verre enn vanlig og på bedringens vei. Endte økten med litt styrketrening. Først noe push-ups i et program jeg følger på iPoden (startet på nytt) deretter 3x4 hangups (dæven jeg har falt ned i styrke akkurat der). Fryktelig spent på hvordan det vil gå med sekkegåingen fremover for det er virkelig ikke mulig å kombinere skole og langtur uten å ende opp i skumringen som nå. Blir vel at den dør litt ut til fordel for svømming, men for heller satse på enorme langturer i terrenget i helgene. Er faktisk planlagt en aldri så liten suisidal jegermarsj til helgen med kamerat faktisk. Det blir nok det neste store Endret 8. november 2011 av Bordplate 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Synes du er veldig flink til å trene. Her er et tips fra en som selv var der du ønsker å være for nesten 20 år siden. Det fysiske er viktig i en slik tjenste, men det aller viktigste er det mentale. Du bør fokusere endel på det. Det som skiller enhver fallskjermjeger, spesialjeger, kystjeger, marinejeger etc fra Ola Nordmann er det som sitter mellom øre. En mental innstilling til aldri å gi seg. Til å kunne gjøre i ting alene og gjøre ting i team. Jeg har skummet gjennom innleggene dine og smiler litt når jeg leser om vondt og gnagsår. Hvis jeg hadde tatt bilder av bena mine noen ganger under øvelser. Kjøttkaker er vel det som ligner mest :-) Men allikevel går man og går og går og går. Har vært på øvelser i flere uker med sekker på godt over 40 kg. På oppdrag i utlandet har det ofte hendt at vi har måtte ta med mat for 2-3 uker om gangen, samt ammo, batteriet, samband, førstehjelp og mye annet utstyr. Men for å avslutte: jeg tror du er på god vei. Prøv og test deg litt mer psykisk. Gjør ting du er litt redd for (men ta med deg noen som backup). Prøv å kryp gjennom trange rør. Bad i iskaldt vann. Klatre høyt. Når du har drittvondt i bena - gå dobbelt så langt.. Prøv dobbelt så tung sekk. Gå en hel natt en gang i stedet for på dagtid. Prøv å gå uten mat 2-3 dager. Prøv slike ting å se hva det gjør med deg. Du kommer til å lære masse. Og ikke minst vil du være bedre forberedt. For det jeg akkurat nevnte kommer du til å oppleve på Jegerkommandoen (og mye, mye mer). Lykke til!!! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Takk for svar Westerma. Artig å høre innspill og at folk faktisk leser litt i loggen. Respekt står det av deg i alle fall, var det dette som kaltes Jegerkompaniet du var i? Foreløpig prøver jeg i alle fall å herde kroppen. Pønsket litt på sånne vågale utmarsjer du snakker om, blandt annet har jeg en 24-timers marsj i tankene og en hel-natts skitur eller lignende. Velger likevel å utsette dette litt, men vær trygg på at dette kommer også! Lenke til kommentar
Warrior350 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Takk for svar Westerma. Artig å høre innspill og at folk faktisk leser litt i loggen. Respekt står det av deg i alle fall, var det dette som kaltes Jegerkompaniet du var i? Foreløpig prøver jeg i alle fall å herde kroppen. Pønsket litt på sånne vågale utmarsjer du snakker om, blandt annet har jeg en 24-timers marsj i tankene og en hel-natts skitur eller lignende. Velger likevel å utsette dette litt, men vær trygg på at dette kommer også! DU HAKKE SKREMT MEG!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172347 Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Gode forslag det du har tenkt ut. Synes bare du skal hoppe i det. En annen utfordring til deg: prøv å gå uten mat i f.eks 3 dager. Dette kan du gjøre en helg eller en vanlig skole/jobb uke. Lær deg å kjenne følelsen for dette er en følelse jeg kan garantere at du kommer til å kjenne ofte. Så til ditt spørsmål: jeg var først på det som før het Hærens Jegerskole (HJS) i Fallskjermjegertroppen. Deretter i Forsvarets Spesialkommando (FSK). Jeg var også i SAPO, men det er jeg usikker på er noe forsvaret forteller så mye om. Den gang var det hvertfall hysj-hysj Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 13. november 2011 Forfatter Del Skrevet 13. november 2011 Så så gutta. Takker for alle tips til trening og opptak, men kan vi ikke prøve å holde generell diskusjon i min andre tråd eller lignende? Kartnavigering og trening i ukjent mark (igjen) Var ute og tok en langtur med en annen treningskamerat jeg har i går. Ambisjoner i Forsvaret han også, men ikke som spessialjeger. Selve turen var bare 17 usselige kilometer, men vi var ute i omkring 4,5 timer i lav temperatur (~4°C) som resulterte i fin farge i kinnene Sår i knærne nå kjenner jeg. Fikk også smake litt på kartet, noe jeg sjeldent gjør i grunn. Er langt i fra flink eller veldig stedsorientert, men fikk da til noe selv om vi rota oss bort annenhvert minutt! Så til hovedattraksjonen denne uken. Er arrangert tur i friluftsliven igjen, en ordentlig militær utmarsj der vi må overvintre i de ville skogene av buskerud i hele ett døgn alene! Telt er forbudt, så leirplass må lages av bål (ikke primus) og presenning til gapahuk. Skal bli veldig interessant å se hvordan dette går, spessielt med tanke på bålet og temperaturen om natten. Er allerede litt småforkjølet så dette blir spennende! Følg med i neste nervepirrende kapittel av "Bordplates reise mot Rena"! Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 (endret) Sønner av villmarken! Vær hilset sofagriser og latsabber! Bordplate har nå vært på tur igjen med klassen fra friluftsliv. Denne gangen har det ikke vært så forferdelig tungt, men kombinasjonen av kulde, selvstendighet og åpen himmel til nattesøvnen har bidratt til følelsen og nærheten av et virkelig friluftsliv. Jeg kan jo begynne kronologisk. Tidlig en kjølig mandagsmorgen ble vi kjørt fra skolen og inn i grønneste skogen der vi skulle oppholde oss de neste dagene. Vi fikk med en gang utdelt et kart, kompass og et oppgave ark. Verdt og nevne var det at vi skulle opperere i grupper på to og to. Oppgaven(e) lød som følger. 1) Dere skal ta dere fram til oppmerket posisjon på kartet, slå leir og lage et lite bål. <Lærerne> vil komme rundt i løpet av dagen og se til at dere har slått leir og fått til bålet. 2) I løpet av dag to skal dere ta dere frem til leir 2 hvor alle skal møtes, men først skal dere ta dere frem til posten deres som er markert på kartet og ta denne med tilbake. 3) I løpet av 2. dagen skal dere bevise at dere behersker opptenning av bål og multifuel-brenner. Enkelt og greit, eller hva? Joda, vi tok oss nå frem. Kartet var i begynnelsen enkelt å bruke da vår leir lå i nærheten av en vei. Nevneverdig langt var det ikke, hverken for treningen eller kartnavigeringens del. Først når vi forlot veien og måtte navigere gjennom skog ble det litt tricky. Her er det vel ikke noe vits å late som om man har peiling så at vi rota oss bort skal jeg ikke legge skjul på. Flaut, men sant. I et fåtalls km med skog klarte de to fremtidige fallskjermjegerne å sulle seg bort. Godt med dekning var det, fant frem telefonen og kom frem i løpet av ti minutter, men dette er hysj-hysj for det var flaut! Joa, vi kom da frem og satte opp gapahuken relativt kjapt (nevnte jeg at telt var forbudt og at gapahuk med presenning var et krav?). Båltenningen ble det litt verre med. Begynte smått å hogge ved til vi hadde en fin liten haug med fuktig skogs-bjørk og diverse never og småpinner. Pltusselig spretter en av vidunderlærerne frem for å innspisere "Camp Fallskjermjeger". Virket greit syns nå han da, viste oss hvordan vi brukte multi-fuelen og spurte om vi ville avlegge den store bålprøven med en gang. "Jo visst faen" tenkte vi, "hvorfor ikke?". Uff-og-uff-og-uff. Dere skulle visst, den jævla våte veden ville selfølgelig ikke antenne. Åhhh...så forbanna stor og tøff fallskjermjeger jeg følte meg.. ... Etter dagens andre flause og tre-fire mislykkede bålforsøk bestemte vi oss for å gi faen, knabbe litt tørr ved fra skjulet vi lå ved og feire St. Hansaften igjen. Denne gangen brandt det godt og med litt pølser i magen og en nydelig natur der vi lå (bilde følger) kom motivasjonen og stemningen tilbake. Koselig kveld! Virkelig kjedelig var det utover kveldingen nå bålet og leiren var ferdig til 15.00 ca. Ikke en dritt å gjøre virkelig! Uansett våknet vi i 09.00-tiden neste morgen, stappet nedpå noe varm mat og brøt leir. Fant ut av det gikk en sti fra hytta vi lå ved og hele veien ned til veien vi skulle gå langs. Her var det noen kilometer å gå for å hente posten og ned til leir 2, men ikke noe mer enn 7-8km. Sekken var heller aldri særlig tung under turen. Kan tenke meg 11 kg på det meste. Til vår store glede var vi det nest første laget som ankom, god-følelse dette! Vi var visst heller ikke de eneste som hadde jukset både med tørr-ved og GPS Satte opp en stor og god gruppe-leir med noen solide bål og ordentlig samhold. Mektig fin gruppe jeg går sammen med, kunne tatt en tur med alle sammen når som helst! Utpå dagen var det på tide å prøve bålopptenning og multifuelbrenner på nytt. Denne gangen fikk jeg det til, men fytti-katta å nervøs jeg var når jeg tente opp neveren og det flere ganger viste tegnt til å slukke i tillegg til at en lærer hang over nakken. Fikk det likevel godkjent, både bålet og multifuelen, dog med en liten feil på fremgangsmåten til brenneren. ... Dag 3 var et kappløp med tiden og de andre for å pakke ferdig i kulda og være på den første bussen ned til skolen igjen. Fikk trøkt i meg en brun lappskaus fra hermetikkboks som i ettertid smakte helt for jæææævlig! Og selv om det var fryktelig godt å møte varmen i huset, dusjen og min gode venn Gustavsberg-porselenet hadde jeg nok fint klart en uke til med dette. Treningen jeg sitter igjen med er minimal, men likevel høgger nok denne turen et solid hakk i treningsløpet da jeg har fått kjent på både utelivet, båltenning og samholdet og samarbeidet i gruppen. Sitter i alle fall igjen med gode erfaringer til dette som går direkte på leir og bålplass. Takker igjen for turen til alle som deltok, fin gjeng! Endret 16. november 2011 av Bordplate Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Syk Hadde i grunnen planlagt den lange 15-km turen, men grunnet en lang og slitesterk forkjølelse jeg har strevd med i 2 uker gjorde at jeg følte meg helt jævlig og måtte ta 9-kilometer'n. Tok på meg 20-kg sekken som føltes veldig lett ut. Det er klart at det er lange flere-dagers turer som virkelig herder og styrker en sånn sett. Tydelig at kroppen er godt vant med 20-kg nå, telt opp at dette er 9. gangen jeg går med 20 kg så er ikke halveis i dette vektintervallet før neste vektprogresjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå