Gå til innhold

Bordplates treningslogg - Fallskjermjegeropptaket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...er jaggu ikke sikker på hvilken det er. Norønna, noe gamle greier muttern brukte da hun var inne.

Er alt for liten for meg med såpass mye vekt i. Må i alle fall ha noe større når jeg beveger meg opp på 20+.

 

Ahh...gleder meg til det punktet jeg kan gå med 30 kg! :D Den dagen vil bli en milepæl i trenigen min.

Lenke til kommentar

Blir bra det :)

 

Du burde ha to sekker å gå med, en stor sekk med hoftebelte, og Ludvig sekken, da det er denne sekken som blir brukt på opptak (har jeg hørt). Hvis denne fortsatt blir brukt på opptak, så kan det være en fordel å ha gått noe med den, bli litt vant med den, da den kan være litt uvant å gå med. I tillegg så får du den for en 100 lapp på forsvarsbrukt.no. Går selv med rundt 20kg i den når jeg trener, planlegger å bevege meg opp mot 30kg med sekken :)

Lenke til kommentar

Milepæl i svømmekarieren

 

Satte nye rekorder i dag! 1000 meter i ett strekke, o'Rah! Var ikke så slitsomt som jeg trodde det ville være, men var jo klart ganske utmattet etterpå da.

Ble ikke så mye annet trening enn distansen i dag. Kjørte noe crawling i blandt og får den bare bedre og bedre til. Fikk pustet i dag også, selv om jeg en gang dro opp hodet for å dra inn luft, men var ikke høyt nok opp så dro inn noen liter med vann. Jaja...sånn kommer seg vel også.

Merker jeg blir mer og mer komfortabel med å være i vann.

Lenke til kommentar

Langtur

 

Da har Bordplate vært på hardbarka tur igjen og testet sine gudommelige egenskaper i marka!

Mange (virkelig mange!) timer i dag med 15 kg i sekken. Forsøkte meg på den lange turen som egentlig er en skiløype. Har forsøkt meg tidligere, men oppdaget ikke før i dag hvor den virkelig gikk! Ja, brukte mye tid og krefter på dette altså; gikk frem og tilbake flere ganger om jeg ikke fant riktig løype. Tenker jeg har gått ca 2.5 mil i dag totalt. Var selvfølgelig møkksliten og sulten og begynte tidlig å drømme om feite vafler og en kaffeskvett (som jeg faktisk laget meg når jeg kom hjem) :tease: Nei, herlig tur. Slitsom til tider, men må jo bare se det positive i det? Alle skritt er jo trening. Skal nå sies at skråningen til tider var så bratt at det var mer knebøy enn skritt, men men...

Regnet suste ned når jeg var halvveis ca, bare sånn at Gud kunne teste motivasjonen min. "Den går nok ikke i dag, Gammer'n"!

Avsluttet med 10x3 situps samt 4x2 hangups bare sånn for å blære seg.

 

Slapper nå av med vafler i magen og refrenget til the Wicker Man av 'Maiden:

Your time will come

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svømming i dag. Kommer til å oppdatere denne posten skikkelig senere da jeg har tenkt meg ut på langtur senere.

 

Ble 2x500 med høyt intensitet på begge to intervallene. Litt crawling her og der, så lenge jeg ikke stresser, men konsentrerer meg om alle faktorene for god teknikk får jeg det faktisk veldig bra til nå føler jeg. Pustingen mellom takene også. Veldig fin økt i dag, begynte tidlig så var få personer i bassenget.

 

Føler meg mer og mer trent i svømming, er ikke lengre så tåkete og ør som jeg pleier å være etter sånne økter :)

 

Lagt til etter kl 19.00:

Ja, var da altså ferdig med marsjen. 15kg som vanlig, men tok den lange ruta igjen. Skrudde på en posisjonslogger på telefonen slik at jeg fikk løypa pent malt opp på kartet etter fotsporene mine, men en jævlig uhyggelig oppdagelse jeg gjorde var at i følge denne GPS-saken er den lengste ruta bare 1,45 mil! Uff...kjenner både skam og sinne. Har jugd og bedratt dere gutta på den måten.

Jeg nekter i grunn å tro på denne nymotens dritten av en telefon og tar heller utgangspunkt i at den er 2 mil slik min mor har fortalt og fått fortalt av andre siden hun var ung.

 

Uansett var det bra tur, 2 timer og 40 min ute, hadde INGEN pauser! Stoppet selvsagt opp i blandt, men kun for å bytte sang, se etter løypa eller andre årsaker, ingen pauser. Føler meg også mye bedre nå enn etter turen som jeg så pent skrev om like over her. Noe skygrått utover, men veldig flott tur som vanlig ;)

 

Har nå telt at dette er 6. tur med 15 kg sekk. Litt avhengig av om jeg får skaffet meg større/bedre sekk i nærmeste fremtid vil jeg nå være i stand til å øke belastningen til 20 kg. Jeg tror ikke det er sundt å bære så fryktelig mye i så liten forpakning. I følge treningsprogrammet til Forsvaret skal 20kg-belastningen vare over 20 uker. Tydeligvis ikke bare jeg som er redd for overbelastning.

 

Til nå kjenner jeg at 10 og 15 har vært greit, men selv om jeg har tatt det rolig er vekten ganske brå påkjenning for kroppen. Flott at man stagnerer litt på 20 over lengre tid slik at kroppen virkelig får vendt seg til dette før den øker noe mer.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Heisann blåggen!

:thumbs:

 

2x500 i bassenget. Endelig var en av treningskameratene hjemme fra ferie og kunne trene litt sammen, merker alt ble litt mer konkuransepreget og intensivt, men det er vel bare bra for treningen!

Merkelig hvor sliten og slapp man kan være i selve bassenget, men hvor pigg og frisk man kjenner seg etterpå!

Planla en liten joggetur, men måtte droppe det pga klokken.

Lenke til kommentar

I just wanna make you wet

 

Bordplate har progressert i treningen sin. Gikk i dag med 20kg i sekken for første gang i direkte treningssammenheng. Var ikke så fryktelig ille i begynnelsen må jeg si. Det verste var mot slutten. Min "gode tursekk" stresset på ett eller annet vis den venstre skulderen så den ikke var noe behagelig å gå med.

Regnet noe jævlig på begynnelsen så var i grunn litt surt å stavre kroppen sin ut. Men i blandt må man bare gjøre ting som er ubehagelige.

 

Gikk bare den vanlige 1-mils turen min. Det er ikke før man tar av seg sekken at man kjenner hvor mye man bærer. Kroppen blir jo så lett! Skal ha mange turer med 20kg videre nå. Håper jeg kan bære lett på neste friluftslivtur i midten av november og til jeg igjen skal øke vekten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jøss? Ja men om du får overnatta og gått langt så må jo det nesten være bedre enn å ta det ofte og lite som jeg gjør?

Kjøpte meg forresten en liten lommelerke formet som en Jerrykanne (benisinkanne militærstyle). Den skal fylles opp med noe 60% til neste overnattingstur for etter forrige friluftslivtur har jeg skjønt hvor jævlig vanskelig det kan være å sove på ubekvemme liggeunderlag. Så får kveike i meg noe sovemedisin og slappe av ;)

Lenke til kommentar

De tre fisker.

 

Vært på svøm i dag ja!

Ingen spesifikk distanse men 20 minutter sammenhengende (intensiv) svømming. Begynte lett med litt leking og generell aktivitet på en halvtimes tid ca i vannet (stuping, dykking, teknikk osv) før vi gikk over til litt mer seriøs trening. Hjelper at man trener flere, blir automatisk litt mer tempo i det hele.

God økt, litt sliten men en fysikkprøve lurker i farvannet av skolen så får nesten klappe igjen PC'en nå ;)

 

EDIT: Jo, må bare få legge til at crawling føler jeg går veldig bra i begynnelsen, men utmattelse tærer veldig på teknikk. Dette medfører en generell dårlig fart i vannet.

 

Kjenner virkelig forbedringer i kondisjonen på dette tidspunkt. Er flott å kjenne at man har litt jegerform atter en gang! Skal se om jeg ikke får tredd på meg joggeskoa og løpt meg noen grove mil før vinterlufta gjør all aktivitet med puls over 120 umulig.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Gjørmebad og slitte fotsåler!

 

Ja, da er det jaggu på tide at Bordplate skravler litt i denne loggen sin da? Vært på langtur i dag ja, virkelig overgått meg selv! Nei det ble da denne lange ruta på halvannen mil. 20kg i sekken, veier en del og kan meddele at på slutten var ankler og knær meget ømme så vekten er tydeligvis ikke helt tilvent enda.

Dro med kamerat, en hel del enklere å holde humøret og motivasjonen oppe når man kan preike litt sammen og dele forskjellige erfaringer og synspunkter (denne kar'n har også fallskjermjeger som ambisjon).

Var småkaldt ute nå og flere steder hvor sola ikke steiker dagen lang var det faktisk is/tæl i bakken. Blir lue og jakke fremover!

Liten episode som gav meg terapautisk behandling av hud og sjel, midt på skævven! Skulle hoppe over denne lille pytten ca halveis i løypa. Den er veldig gjørmete og sier ganske tydelig at "her tryner du faen ikke". Hva gjør Bordplate da? Jo han tar fart og stuuuuuper mot en sleip trestokk på andre siden han har tenkt til å lande på. I nedslaget (som jeg tror var ca 9,9 poeng) skjer det noe galt og jeg mister bena under meg! Før jeg aner ordet av det har armen som skal ta meg i mot borret seg ned som en drill i gjørma og jeg står med møkk til albuen. Som på et urinal begynner vannet å renne gjennom buksa, noe jeg kjente temmelig fort med den temperaturen! Ble liggende å sprelle litt før jeg fikk reist meg opp og stauvra meg forbi denne helvettes pytten.

Joda, halvparten av kroppen var nå nedkjølt og gjørmete, men hvem sa at dette ikke var bra for sjel og kropp? Flott måte å teste motivasjonen sin på når man er kald og våt; Bordplate holder selvsagt motet oppe!

Neida, meget flott tur :)

 

Avsluttet selvsagt med litt styrkeøvelser. 3x5 hangups og et merkelig antall sett og repetisjoner på push-ups der jeg følger et program fra Appstore som skal gjøre deg i stand til å utføre 100 pushups når 6 uker er omme. Skeptisk, men jeg prøver da!

Kjenner lite til beinhinnebetennelsen for tiden forresten. Lurer på om det har noe med at jeg trener med ekstra vekt?

 

I morgen er det fylla og Snoop-dog konsert, men regner det ikke vil ha så altfor store konsekvenser for helsa. Etter denne turen frister det å utføre ekstremmarsjer på 3 mil ca, gå langturen min to ganger etter hverandre!

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...