Gå til innhold

Bordplates treningslogg - Fallskjermjegeropptaket

Anbefalte innlegg

Hjuuus! God dag, elskede lesere! Tok meg en liten tur i svømmehallen i dag. 1500 meter i ett rent og skjært sett. Var tungt og svelget noe vann. Er ikke lengre så komfortabel i vannet som jeg var da jeg ikke har fått svømt regelmessig.

Mot slutten kom det en liten gubbe i nabofila. Sikkert godt over 60, men faen for en torpedo! Måtte virkelig anstrenge meg for å ligge fremst :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda et minimumskrav bestått!

Hey boys & girls! Løpetur på ca 35 minutter. Var middelmådig innsats, ca 70%. Klarte å løpe 5,1km'ern på grovt 23 minutter. Var inkludert 2 små-pauser og en laber innsats første runden. Så jeg tørr påstå at med full innsats kunne jeg kanskje vært nede på rundt 21 minutter.

Litt blodsmak i kjeften. Ellers er jeg ikke sikker på om jeg kjente tegn til beinhinnebetennelsen eller om det var stølhet i leggen (tror heller det var det siste) så jeg fikk strukket godt ut etter økta for å si det sånn!

Avsluttet med 5x15 push-ups, 15 hangups (forskjellige grep) og 3x25 crunches. Kjenner det igrunnen skal bli godt å begynne på skolen igjen så man får trent med ordentlige vekter og aparater.

Lenke til kommentar

Nytt treningsprogram

Morn elsklinger! :blush: Satt opp det heftigste styrketreningsprogrammet for sirkeltrening fremover. Etter (relativt) lett markløft var jeg så pudding i bena at jeg hadde gjort meg godt i dessertdisken. Er nok støl i morra gitt!

Programmet vil bestå av følgende øvelser:

• Markløft
  • Push-ups
  • Sit-ups/crunches
  • Rygghev
  • Hang-ups
  • Utfall m/vekter

Skal bli godt å få trent denne styrken ordentlig igjen. Spessielt for ryggen som er så svak at jeg ikke kan lene meg fremover i for lang tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Soldatmarsj i fremmede marker

Morn! Da har jeg og minedykker'n vært ute og gått litt igjen. Lasta opp med 18 kg i sekken og gønna på. Følte stort overskudd i begynnelsen og hadde solid tempo begge to. Kjente ikke noe til beinhinnebetennelsen, men hadde en litt merkelig følelse "der nede". Kom vel godt over halvveis før vi faktisk begynte å miste tempoet ordentlig. Måtte ta meg litt sammen på slutten, flat og hard traktorvei; ikkkje braaa! Ble totalt 2,3 mil med 18 kgs opppakning. Litt skuffet over at det ikke var lengre så vi hadde noe å skryte av, men når det gikk såpass fint med så tung sekk etter så ujevn trening skal jeg ikke klage. 5 timer utetid!

Lenke til kommentar

Hey! Eg kom over boka til Stew Smith, der kan lager eit program for å komme inn i NavySeal.

Om du virkeleg satser på å bli FJ, så anbefaler eg boka på det sterkaste.

Du bør ha 4-12 månader for å fullføre den, men då stiller du super-forberedt på opptaket og vidare i tjenesten:)

Lenke til kommentar

Takkor for tipset. Tittet litt rundt på sidene til han godeste Smith og virker som en okay type med mye peiling, men min oppfattelse og tankegang rundt fallskjermjegeropptaket og det norske forsvaret er såpass forskjellig fra de amerikanske spessialstyrkene (selv om jeg henter mye treningsinnspirasjon derfra) så jeg velger å holde meg til treningen slik jeg har sett for meg frem over ;)

Lenke til kommentar

Joggetur på dji!

Liten joggetur på 4x800 meter. Var satans tungt, men tror jeg presterte overraskende i forhold til forventningene. Hver runde (400 meter) lå jeg på under 1:30 minutter så dersom jeg kan opprettholde det til coopertesten er 6'ern i boks

:) 1. og 2. settet var helt jævlig, 3. og 4. var faktisk "lettest". Kjente ikke noe særlig beinhinnebetennelse, men noe i kneleddet var ikke riktig. Sansyneligvis fordi jeg løp på bane.

Så en liten runde i styrkerommet med markløft og opptaksøvelsene. Skal snart utføre en 3000-meterstest og styrketest i opptaksøvelsene slik at dere og jeg vet hvordan det ligger ann.

Lenke til kommentar

Harde økter med MDK!

Halla alle zøte damer! :*

Tok en liten tur i styrkerommet på skolen med minedykker'n ;) Var hardt, men faen så deilig også. To runder med mitt heftige egenkomponerte program. Lite mat i magen må man nesten bare gi faen i så jeg gav full pupp hele økta! Det er en misforståelse at man må være Supermann for å bestå opptaket. Supermann hadde ikke overlevd 2 dager. :ph34r:

Lenke til kommentar

Gutta på tur!

Hjuuus! Da tok heile kameratgjengen seg en joggetur! Endte vel på 7km totalt i form av intervaller. Avsluttet med styrkeøkt av styrkeprogrammet. Må si jeg føler meg i det minste ganske god form nå. Lå i alle fall i teten på jogginga :) Hehe...

Lenke til kommentar

Langkjøring, hjuuuuuuus!

Tok en liten løpeøkt i dag sammen med resten av gangsterne. Ble et langkjør på 10,2 km. Tiden vi løp ble omtrent 50 minutter samt at vi hadde noen pauser underveis sånn at gjennomsnittstiden ikke ble så altfor verst.

Følte meg veldig i form i dag! Kjente ikke beinhinnebetennelsen (som var deilig med tanke på distansen) og føler jeg begynner å få et ordentlig grunnlagg for videre kondisjonstrening. Et par slike "normale" joggeturer til og jeg er klar til bl.a. intervalltrening

:grin2:

GAAAAAAAHH! Mer motivert enn noen sinne med treningen! Kan ikke vente med å få tilbake sekken slik at jeg får gått med den igjen!

Lenke til kommentar

Badenymfen

God dag god dag. Vært og grøva meg i bassenget etter noen uker som landkrabbe. Uvant å svømme igjen så jeg var vel ikke akkurat noen havfrue på noen som helst måte. Øvde pusteteknikken på crawl og føler jeg fikk denne til noe bedre enn vanlig.

Ellers var formen ganske midt på bjørketreet. Holdt ikke ut mange rundene crawl så ble stusselige 500 meter med delvis bryst/crawl. Håper å komme tilbake sterkere når jeg kan trene mer svømming enn før fremover :)

Lenke til kommentar

Gymtime

Må nesten bare blogge om gymtimen som var intervalltrening. 4x4, omtrent som med programmet, men ikke helt samme intensitet. 6,8 km totalt. Støl i lår og knær og kjenner jeg skal ha et par dager pause for benhinnebetennelsen før jeg gyver løs på neste maraton.

Litt artig at jeg sansyneligvis er den med best form i klassen nå :wee: Sier litt om hvor mye forbedringspotensiale alle kan ha (og som jeg fortsatt har).

Lenke til kommentar

Jogge tur med bikkja!

Tok meg slik ein joggetur med den vesle fallskjermbikkja mi. Ble omtrentlige 9 km på 40 min. Kom selvsagt på mens jeg stod midt på skævven at jeg hadde en kjøretime i morgen jeg måtte få utsatt før kl 14 ellers røk 600 kr. Litt ekstra motivasjon for å kjøre på!

Formen var helt for jævlig i begynnelsen gjennom oppvarmingen. Følte meg ikke noe spessielt bedre enn en kols-passient før jeg virkelig hadde blodomløp og gjennomvarme. Måtte til og med kaste skjorta for disse småtuppene oppi her, hehe ;)

Jo; sansyneligvis en coopertest på fredag. Da får jeg endelig et mål på hvor jeg ligger på 3K-løpet.

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Kjære dagbok...

...I dag var jeg med kameraten min og svømte for første gang på ti dager! Det var gøy! :grin2: Først kjørte jeg noen hundre meter, telte ikke, men kan tenke meg det var noe sånn som 8-900. Så 500 med HØY intensitet. Ble litt konkuransepreg over det.

Overraskende god teknikk og form til å være "hele ti dager siden sist" og en liten fylle-fest på lørdagen :)

Lenke til kommentar

Holy divha, you've been down to long in the midnight sea!

Hadde først en joggetur på 1 mil. 50 minutter med moderat hastighet. Føltes veldig tungt i begynnelsen, men ca halveis gikk det veldig fint. Tror jeg er en person som kan holde lenge etter å ha fått ordentlig kroppsvarme, senket pusterytmen og komt litt inn i løpingen. Ellers veldig fint. Neste økt blir nok en intervalltrening.

Hadde i midlertidigi en skikkelig ruke som testet den fysiske kapasiteten til lukkemuskelen min under løpinga :sick:

Så bar det videre til MJK (dykkerkurset) der vi hadde vårt første utedykk. Artige greier, men fy faen så sliten jeg er nå! Må være noe i denne tank-gassen som slår meg ut...

Ellers har jeg kjøpt meg sånn grov ab-wheel sak serru! Skal trene meg biff med 6-pack til sommeren så damene blir ville! :grin2:

Lenke til kommentar

Syvsover'n

Avtalte en grov jegermarsj for å sjekke formen med minedykker'n i går. Selv om avtalt tidspunkt var kl 13 lå jeg likevel og purket på gitt tid. Eple i skrotten og hodet tåkete når vi la ut, fin tur. Tok ikke sekk, bare joggesko på meg.

Vi filosoferte litt og konkluderte med at opptaket bare er 14 måneder unna. Vi kjenner nå treningspresset begge to.

Avsluttet med styrketrening i opptaksøvelsene. Tok hele 10 pull-ups! :D

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Ammah machine! O'rah!

Kanskje feil holdning til det norske, kongelige Forsvaret, men jeg følte meg mektig hardaus når jeg la ut på løpetur i dag. Ble intervalltrening som lovet forrige gang.

Kjenner kroppen ikke er heeelt vant til intervalltrening, men gikk greit. Er alltid tungt med den 4x4 saken til RYP, men var i vesentlig bedre form nå enn jeg vanligvis pleier å ha når jeg begynner intervalltrening. Hadde nok en gjennomsnittspuls på 96% i følge klokka som er meget bra. Kjente friksjonen satte inn på det fjerde settet, det var drugt!

Så en lett treningsøkt med lett knebøy, hangups og push-ups. Klarte ikke mer enn det. Var så sliten og nå er jeg halveis i drømmeland, midt i mattetimen! Men føler også en etterpå-orgasmeaktig følelse som sier at økten var veldig verdt det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

FAEN!!!

:realmad:

Da var jeg endelig tilbake etter en tørketid med trening. Årsak: eksamen.

Tok en lett joggetur for å teste ut forholdene i kroppen, regnet med at jeg hadde rast ned en del da de to siste ukene har gått ned i eksamensforberedelser og fysisk aktivitet og kostholdsdispilin har vært minimal.

Ble den 8-9km'ern. Føltes ut som om jeg dro fengselskuler etter hver fot og kroppen var like stram og fin som en potetsekk. Uff...prøvde å holde motivasjonen oppe, men så dårlig som det gikk klarte jeg det faen ikke. Pauser, middels prestasjoner og irritasjon over en ulydig bikkje er oppsumering av økten. Men nå er alt av prøver (nesten) ferdig så fremover skal det bli mye trening, satser på jobbing og trening i sommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...