Bobby12 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Heisann! Jeg har vært på prøvespill til musikktroppen, for rundt to uker siden. Nå sitter jeg med noen spørsmål jeg ikke fikk et klart svar på på prøvespillet, spørsmål følger: 1: Når får man svar angående hvordan prøvespillet er gått? og 2: Om man eventuelt kommer inn i musikktroppen, når rykker man inn? Håper på svar! Lenke til kommentar
wacz Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Hei. Jeg mener jeg leste på nettet at man får svar i midten av mai. Jeg prøvespilte 12. april, og venter spent på svar. Det andre spørsmålet vet jeg ikke helt om jeg forstår, men det hele starter vel 1. oktober. Endret 24. april 2011 av wacz Lenke til kommentar
Bobby12 Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Det jeg mente var, når begynner tjenesten. Og 1. oktober, er ikke det litt sent? Blir en ekstremt lang sommerferie da.. Lenke til kommentar
Narviz Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Musikk-/ Drilltroppen har innrykk i oktober en gang. Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Ifølge forsvarets innrykkskalender: http://forsvaret.no/verneplikt/for-forstegangstjeneste/Sider/innrykkskalender.aspx Er innkallelsen for oss som skal søke KP3 den 4 oktober! ja, det blir en laaang sommer! Lenke til kommentar
wacz Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Du kan tenke det slik: Drar du i garden, får du to års sommerferie etter hverandre. For tjenesten varer i utgangspunktet til etter skolestart høsten 2012. Så det blir ingen sommerferie (slik som man kjenner den fra grunnskole og VGS) til neste år. Endret 25. april 2011 av wacz Lenke til kommentar
forsvaret2011 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Du kan tenke det slik: Drar du i garden, får du to års sommerferie etter hverandre. For tjenesten varer i utgangspunktet til etter skolestart høsten 2012. Så det blir ingen sommerferie (slik som man kjenner den fra grunnskole og VGS) til neste år. ifølge vpv og samordna opptak så kunne man søke sen immatrikulering eller tidlig dimming. Men har planer om BS etter fgtj. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Ja, det stemmer det du sier. Garden har såklart også avtaler med alle høyskoler, universiteter, folkehøgskoler osv. når det gjelder dette. Lenke til kommentar
wacz Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Men er det noen som vet hva neste års dagpenger og dimesjonspenger er? Jeg finner det ikke på nettsidene (er ganske forvirrende) Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 Men er det noen som vet hva neste års dagpenger og dimesjonspenger er? Jeg finner det ikke på nettsidene (er ganske forvirrende) Omtrent 29.000 får man når man dimmer Lenke til kommentar
wacz Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ok, takk. Jeg har nå fått høre at dagpenger er 150 kr. Tror du dette kan stemme? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Er noe rundt der ja, Jeg fikk 140-ish pr dag og dimmet i fjor og dagpengene stiger litt for hvert år. Lenke til kommentar
Narviz Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Er inne nå, dagpengene er 150 kr dagen ja. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 (endret) . Endret 16. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
wacz Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Noen som vet hvordan det er med fridager i garden? Fri annehver helg-ish, eller bare høstferie, jul-, vinter- og påskeferie? Eller sjekker man inn i oktober 2011 og ut igjen i september 2012? -Takk for svar Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 "Sjekker inn" ja... Nei, du har vel krav på 8 hjemreiser \ langpermer ila året du er inne. Med mindre du står vakt \ har øvelse har du nok fri i helgene, ihvertfall sånn det kjøres hvor jeg hører hjemme, så om det er feil for gardens tilfelle får noen korrigere. Lenke til kommentar
Narviz Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 "Sjekker inn" ja... Nei, du har vel krav på 8 hjemreiser \ langpermer ila året du er inne. Med mindre du står vakt \ har øvelse har du nok fri i helgene, ihvertfall sånn det kjøres hvor jeg hører hjemme, så om det er feil for gardens tilfelle får noen korrigere. Høres meget korrekt ut. Unntaket er 5 ukers gardeperiode som du tar med en gang du kommer til huseby for å bli gardist etter rekrutten på GSK på Elverum. Finnes 2 typer gardister her, Vaktgardist (Vanlige typen) og paradegardist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå