Gå til innhold

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

Anbefalte innlegg

Har et finurlig problem etter at jeg byttet dama sitt Auzentech Home Theater HD lydkort med mitt Asus Xonar Essence STX, fikk koblet Auzentech kortet i min PC helt uten problemer mens på dama sin maskin så viser ting seg litt mer vanskelig da det aldri dukker opp på maskinen og jeg ender opp med "feilmeldingen" "This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)" på PCI standard PCI-to-PCI Bridge" under device manager hver gang jeg kobler til lydkortet uansett hvilket PCI-Express spor jeg forsøker å bruke.

Tips nr1 på nettet er å deaktivere alt av I/O på hovedkortet som jeg ikke bruker, men dette er noe jeg alltid gjør uansett så alt av on-board lydkort, firewire, IDE kontroller osv som jeg ikke bruker er alt deaktivert. Forsøkte også med en BIOS oppdatering bare for å se om det kunne gjøre noen forskjell uten hell..

Er eneste utvei en re-installasjon av Windows7? Litt irriterende da maskinen ble re-installert for under 10 dager siden.. Merkelig nok fungerer Auzentech kortet helt fint om jeg plugger til det igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

PCI standard PCI-to-PCI Bridge

Det står da vitterlig standard der. Om du har chipsetdriverne instalert, så skal det komme opp typen til chipsettet.

Lenke til kommentar

Vell, jeg oppretter mine egne installasjons disker med integrerte drivere, integrerer også brikkesett drivere underveis i installasjonen for sikkerhetsskyld da installasjon av Intel Brikkesett drivere med Intel X58 kort alltid har vært bugga for meg så den ikke legger til noe som helst men kan naturligvis prøve å legge de inn nå manuelt via device manager bare for å se om det blir noen forandring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel regelen om at det første man installerer etter at første boot av GUI'et, er å installere chip-settet. Dette har ikke blitt forandret med windows 7 selv om du integrerer de med innstalasjonsmediaen.

PS. skal du installere chipsettet på nytt, så bør du gjøre det via setupfila.

Lenke til kommentar

Noe jeg naturligvis også gjør. Gikk inn i device manager og oppdager at Intel brikkesett driveren kun legger inn sin egen Intel® 7500/5520/5500/X58 I/O Hub PCI Express Root Port driver til tre av PCI-Express sporene, akkurat som den ikke merker de "ekstra" sporene som er på EVGA X58 Classified 4-Way SLI?

Det er intet mindre enn åtte linjer med navnet / driveren PCI Standard PCI-to-PCI Bridge og selv med den eldre brikkesett driveren for X58 Classified 4-Way fra EVGA sine egne nettsider ender jeg opp med noen egen Intel driver til disse sporene.

Legger jeg til driveren manuelt på egenhånd så utgjør dette ingen forskjell og sporet til lydkortet får fremdeles samme feilmelding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...