Vineiden Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Nylig har jeg fått en kompis av meg til å formatere pc'n og installere Windows 7, 64 Bit. Før vi formaterte pc'n funket alt som det skulle med 4 RAM brikker i, men nå får jeg kun starte pc'n med 3 RAM brikker. Jeg har sjekket at alle RAM brikkene fungerer, og alle portene fungerer. Jeg får startet med både 2 og 3 RAM brikker i, men når jeg setter i den 4 så virker det ikke, uavhengig av plassering. Jeg vet det ikke er nødvendig å ha 16GB RAM i pc-en, men ettersom det funket før formateringen ser jeg ingen grunn til hvorfor det ikke skal fungere etterpå, og ettersom pc-en er rimelig ny og jeg betalte for alt så vill jeg at alt skal fungere. Spec: Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Processor 3.20GHz RAM:12,0 GB <-(Som da alltid har vært 16, og alle RAM brikkene er identiske) Windows 7 Home Premium 64-biters operativsystem Jeg har også prøvd å gå inn på BIOS og sette alle innstillinger på default, men det hjalp ikke. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette problemet? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Har du sjekket om alle brikkene virker? Feks med å prøve en og en brikke? Anbefaler å kjøre Memtest-86: http://www.memtest.org/#downcode Scroll ned til du finner Downloads and pre-buildt iso.zip feks Brenn som image fil og boot fra cd-en. Det skal være 0 errors etter 1 test/run. Sjekk gjerne to og to brikker og bytt slotter for å sjekke at det ikke er en slot som er ustabil Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Er det muligens så at de da trenger noe mere Volt da de er 4 stykk isteden for 3? Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det skal ikke være nødvendig å justere pga et eller flere kort. Den skal enten stå på auto eller settes manuelt i bios til det som står utenpå brikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå