Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] BSOD på login

Anbefalte innlegg

Min maskin med Vista installerte noen oppdateringer i dag, og når de var ferdig innstallert fikk jeg en error message, men før jeg rakk og lese den skrudde pcen seg av.

Når jeg så skrur pcen på igjen kommer jeg helt inn til innloggingen og skriver inn passordet også kommer det hver gang BSOD uansett om jeg kjører i safemode. Noen som vet hva det kommer av?

Beskjeden er IRQL_not_equal_or_less

Endret av Shorty94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start opp i sikkerhetsmodus (F8) og gå i system --> enhetsbehandling/devicemanager og se om noen av komponentene i maskine har spørsmålstegn...

Regner med at safemode og sikkerhetsmodus er det samme?.

prøvd det men problemet er at etter jeg har skrevet inn passordet og trykker ok/enter så får jeg BSOD i vanlig og safemode, hadde jeg kommet meg inn på skrivebordet hadde ikke problemet vært så stort, men tusen takk for svar

Lenke til kommentar

Når du får BSOD, står det noe om Adress eller Base der, etterfulgt av noen nummer? Kan være noe feil med harddisken. Har du innstallert noe spesielt nylig? Byttet noe hardware? DU kan prøve windows restore, tilbake til før du fikk dette problemet eller repair via widnows cden.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Prøv også å ta ut mus, tastatur (andre USB dingser) og kun ha i strømkabelen og skjermkabelen. Men underlig at du får samme problem i safemode også, så prøver du windows repair i boot options eller bruk vista cden.

Edit: I boot options står det og kanskje noe som "Restore last known good configuration".

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Jeg kom meg inn en gang, også satt jeg pcen tilbake til igår, men nå får jeg BSOD enda tidligere faktisk helt ute ved loade screenen til der man skriver inn passordet

FML!

Har ikke cden heller, i og med jeg fikk pcen custom laget

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Blir nok til at jeg kjøper windows 7 og booter fra cden og innstallerer alt på nytt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...