Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Fant denne i skogen i dag.. Nikon D700 50mm f/1,4 ISO 200 1/8000 sek Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Fint lys, og motivet har potensiale. Men jeg blir ikke helt komfortabel med komposisjonen, den er veldig midtstilt, og jeg føler at dingsen som tilsynelatende utgjør hovedmotivet får for lite plass i bildet, og blir litt vanskelig å feste øynene på. Dette forsterkes av at tonene går litt i ett med steienen som er bak den. Ved å gå litt lavere og mot venstre kunne du antakeligvis fått noe grønn vegetasjon som bakgrunn, da hadde den "poppet" litt mer. Ser forresten ut som det objektivet tegner veldig nervøs boke, den var i alle fall litt lite behagelig å se på her. Ser ut som det er antydninger til lilla CA på venstre side av plankegreia også, men det er vel lett å korrigere. Lenke til kommentar
Larsenio Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Tenkte på nøyaktig det samme som C H N O angående bokehen, det var direkte ubehagelig å se på. Selve tauet er jo fint og blått... men føler at det kanskje blir litt kjedelig... Komposisjonen er merkelig, også her enig i (han/hun ovenfor meg), skulle fått tauet/pinnen mer i det gylne snitt eller iallefall mindre midtstillt. Skarpt og fint, litt CA -som også allerede er nevnt- men jeg påpeker den mer blå CAen rundt og ved greinene øverst der tauet "kommer fra". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Takk for svar! Jeg prøvde å få til en bedre vinkel, men dessverre så hadde jeg bare 50mm med meg. Skulle ha nok ha hatt 16-35mm til rådighet i dag. Jeg kan ikke komme noe lengre ned, da bildet er tatt når jeg ligger nede, og støtter kameraet på albuen. Det var rett og slett litt for trangt for 50mm. CA'en kommer nok av at objektivet er på full åpning, skulle nok ha gått ned til f/2 eller kanskje f/2,8 for å få fjernet dette i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Evenseth Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Enig med de to andre. Kanskje du burde ha prøvd å gå litt nærmere? Mulig det hadde gjort bokehen litt mindre nevrotisk. Lenke til kommentar
mariaK Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Tauet kommer tilsynelatende inn i bildet fra ingensteds. Hadde du fått med greina tauet henger fra hadde du nok løfta bildet mange hakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå