Filmvenn Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Lenge har det vært annonsert artister til festivalen, og tenkte å lage en tråd for denne svært behagelige festivalen i Norges hovedstad. Den festivalen som aldri har et kjedelig program. Hvor er festivalen? Middelalderparken ligger i Gamlebyen i Oslo, ti minutters gange fra Oslo S. Trikk 18 og 19, samt buss 34, 70 og 74 bringer deg fra Oslo S til Middelalderparken på få minutter. Gå av på St. Halvards plass om du tar trikk 18, 19 eller buss 34, eller Dyvekes bro om du benytter deg av buss 70 eller 74. Du vil finne Middelalderparken i umiddelbar nærhet ved begge disse stoppestedene. Når? 9-13 August. Artister(Rykter) Kid Cudi(US) Montee Death From Above 1979(CA) Artister Kanye West(US) Pulp(UK) Kaizers Orchestra (performing Violeta Violeta vol 2) Apex Twin(UK) Fleet Foxes(US) Lykke Li(SE) Wiz Khalifa (US) Matthew Dear Live Band (US) 120 Days Edward Sharpe & The Magnetic Zeros(US) Janelle Monáe(US) Kyuss Lives!(US) James Blake(US) Sharon Jones & The Dap-Kings(US) Håkan Hellström(SE) The Jayhawks (US) Jamie Xx(UK) Wannskrækk The Avett Brothers (US) Bring Me The Horizon (UK) Comeback Kid (CA) Explosions In The Sky (US) Honningbarn Lukestar Kvelertak Oslo Ess The Pains of Being Pure At Heart (US) Twin Shadow (US) Warpaint (US) + Mange flere Endret 24. april 2011 av Maury 2 Lenke til kommentar
gard. Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Definitivt den beste line-upen på en festival i Norge i år. Aphex Twin, Fleet Foxes, Kanye West og mye, mye mer snacks. Må prøve å få med meg noen, hadde vært trist å gå glipp av noe sånt. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hadde egentlig lyst til å dra til Hove da man får litt mer festivalfølelse (bor i Osloområdet), men grunnet at de har en kjip lineup og Øya sin ser veldig bra ut allerede må jeg prøve å få kommet meg dit i år. Kan selvfølgelig dra på begge, men det er jo dessverre et økonomisk aspekt som må taes hensyn til.. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 (endret) Q-Tip og Montee annonsert i dag. Hadde egentlig lyst til å dra til Hove da man får litt mer festivalfølelse (bor i Osloområdet), men grunnet at de har en kjip lineup og Øya sin ser veldig bra ut allerede må jeg prøve å få kommet meg dit i år. Kan selvfølgelig dra på begge, men det er jo dessverre et økonomisk aspekt som må taes hensyn til.. Føler det samme egentlig. Hadde egentlig lyst til å dra til Roskilde, men med så ufattelig kjip lineup som er noe i nærheten av den også utrolig kjipe lineup`en Hove også har, så veit jeg ikke helt. Det eneste som er problemet til Øya er at billettene er dyre, tiltross for at det er mer verdt et dagspass på Øya enn Hove eller Roskilde slike lineup`ene er nå. The Strokes må være noen av de tørreste headlinerne som finnes. Selv om Kaizers er headliner på festivalen den ene dagen, så er det bra at Øya igjen kjører en konsept-konsert med et album for dem og. Å det med et album som ikke engang har kommet ut da festivalen er, tror jeg. Slik som tidligere Motorspsycho og Turbonegro har gjort flere år etter platene de spilte ble utgitt. Blir også spenndene å se hvem som blir den siste headlinern. Kanye West onsdag, Kaizers Orchestra torsdag, Pulp fredag, og da mangler vi lørdag som ikke enda har headliner. Endret 26. april 2011 av Maury Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 (endret) Siste dag starter med Hurra Torpedo med et spesial-show i (forhåpentligvis) solsteika. EDIT: Skrev feil. Endret 6. mai 2011 av Maury Lenke til kommentar
haarod Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Spørs om det hvertfall blir et dagspass på åpningsdagen. Kanye West og Hurra Torpedo på samme dag er umulig å stå over! Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Beklager, skrev feil. Er lørdag Hurra Torpedo spiller, og er første artist ut. Onsdag`en er anyways bra nok fra før. Så langt er vel onsdag og dagen hvor Pulp spiller mest verdt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Fredagsbillett bestilt. Pulp, Lykke Li, Wannskrækk og Montée var alt for fristende å si nei til. Skulle gjerne tatt en 5-dagers hvis jeg hadde hatt tid og penger. Føler Øya har gått forbi Roskilde når det gjelder artistkvalitet nå. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 29. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2011 Øya har og gått lengre forbi Hove. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Leser til stadighet at Øya visstnok er så mye bedre enn Hove, men hvordan dette begrunnes spriker veldig. Kanye West er en knallbooking, ingen tvil om det. Kaizers har begge men, om en ser på 3 av headlinerene til Øya: Pulp(UK) Apex Twin(UK) Fleet Foxes(US) Jeg synes ikke dette ser spesielt spennende ut...Om Hove hadde hatt disse tror jeg folk hadde vært enda mer missfornøyde, og som Toffen har sagt, hadde han booka Pulp som headliner hadde sletta nesten vært tom. Men for all del, mye pent på Øya og, spesielt for "de spesielt interesserte" Endret 29. mai 2011 av Heavenly Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Leser til stadighet at Øya visstnok er så mye bedre enn Hove, men hvordan dette begrunnes spriker veldig. Kanye West er en knallbooking, ingen tvil om det. Kaizers har begge men, om en ser på 3 av headlinerene til Øya: Pulp(UK) Apex Twin(UK) Fleet Foxes(US) Jeg synes ikke dette ser spesielt spennende ut...Om Hove hadde hatt disse tror jeg folk hadde vært enda mer missfornøyde, og som Toffen har sagt, hadde han booka Pulp som headliner hadde sletta nesten vært tom. Men for all del, mye pent på Øya og, spesielt for "de spesielt interesserte" Veldig veldig enig. Disse såkalte musikkekspertene sier mye tull og det grenser til det latterlige når de trekker frem Jared Letos skuespilleregenskaper som et av argumentene. For meg personlig og veldig mange jeg har snakket med så er Hove sitt program mye sterkere enn programmet til Øya. De eneste artistene på Øya jeg kunne tenkt meg å betale penger for å se er Kanye West, Q-Tip og Håkan Hellström. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 I bunn og grunn er det smak og behag. Eneste jeg kan virkelig tenke meg å se på Hove er Mars Volta. Føler Hove er hakket mer mainstream og henvender seg mot et yngre publikum enn Øya. Derfor er nok Linkin Park en mer naturlig booking for dem, mens gjenforeningen til Pulp passer best med Øyas profil. Lenke til kommentar
MajorOlav Skrevet 31. mai 2011 Del Skrevet 31. mai 2011 (endret) Øya har bedre musikksmak enn Hove i mine øyne, siden Hove har tendens til å velge headlinere som er av musikk som drar inn vanlige folk, og vanlige festival-folk. Øya trenger ikke å ha store navn akkurat i den formen som Prodigy og Linkin Park f. eks, fordi folket som drar på festivalen finner alltid noe de liker. Derfor ser du ikke band som SlipKnot og de nevnte på Øya, fordi det ikke er innenfor de headlinerne Øya søker etter. Alikevel er Kanye West en stor dragger også, men er også vært ønsket av festivalen helt siden 2004(da han starta opp) hvertfall. Å nå fikk de han endelig fordi han hadde mulighet i det tidsrommet Øya er i år. I tillegg har Øya ett større fokus på up-and-comming artister og band, både fra Norge og utlandet enn hva Hove har. F. eks det var Øyafestivalen som fikk både musikkritikerne og publikummet i Norge gira på Band of Horses sammen med P3. Hove er mye mer mainstream enn Øya, og har identisk plakat med de fleste andre store i (se på Hove kontra Roskilde f. eks). De fleste som spiller på Hove og, har spilt på Øya år tidligere før de ble kjente "nok" for Hove. Å heller Fleet Foxes, spesialkonsert med Kaizers Ochestra, Pulp og Kanye West enn artister som The Strokes(som er dritkjedelig live), vanlig Kaizers-konsert og Deadmau5(vel, det er pretty good booking da, men still...). I andre ord vil jeg si at Hove er mindre unikt enn Øya, jeg vil ikke se standard Rockefeller/Sentrum Scene/Oslo Spektrum-artister eller band på en festivalen. Jeg vil se noe jeg ikke har sett før, eller fått sett veldig sjelden. Derfor eg og drog til Roskilde i fjor enn Hove. Endret 31. mai 2011 av MajorOlav 1 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 http://vimeo.com/24614742 Lenke til kommentar
Acherontic Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Greit nok å sammenligne artister og linuper opp mot hverandre på de forskjellige festivalene, men hvorfor nevnes aldri at lyden på scenene på Øya som oftest er ganske søppel? Herre... Er kanskje urettferdig å sammenligne med Roskilde, men Øya har virkelig problemer når det kommer til lyden Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Satser litt i nuet og håper at 2 festival pass dukker opp Hotell er bestilt, så er det noen som har 2 pass til overs si gjerne fra. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 5. august 2011 Forfatter Del Skrevet 5. august 2011 Tror du heller burde finne noe på finn.no. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 5. august 2011 Del Skrevet 5. august 2011 Tror du heller burde finne noe på finn.no. Jeg er overalt Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. august 2011 Forfatter Del Skrevet 6. august 2011 Q-Tip har blitt annonsert at måttes avlyses i år (igjen), selv DJ-settet på Stratos blir det. Synd, ønsket å se Q-Tip i en lengre tid ettersom jeg er litt fan av hans solo-opplegg og A Tribe Called Quest. Erstatter jobbes med. En liten mulighet for Kid Cudi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå