Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I en eldre VMware server versjon (2008), så var det mulig å ha virtuelle maskiner på en ekstern disk, som jeg kunne bare flytte mellom forskjellige pcer, uten og måtte eksportere og importere disse først.

Men nå virker det som om man må eksportere (og importere) virtuelle maskiner mellom host pcer, hvis man ønsker å bruke samme virtuelle maskin på to forskjellige pcer. Fins det noen virtualiseringssoftware hvor man slipper å eksportere/importere, og kan bare flytte virtuelle pcer fra en host pc til en annen, sånn uten videre? Som i gamle dager.

For å illustrere med et eksempel:

La oss si at jeg har en ekstern disk med to virtuelle pcer SERVER01 (Win2k3 Server) og KLIENT01 (WinXP).

Jeg installerer VMware server på en host pc PC1, som kjører WinxP. Der leker jeg meg med mine virtuelle maskiner.

Deretter installerer jeg VMware server på en ny host pc PS2, som også kjører WinXP.

Jeg kobler den eksterne disken fra PC1, og kobler den til PC2, og jammen har jeg mine virtuelle maskiner klar til bruk på PC2. Slik kan jeg flytte dem frem og tilbake EFFORTLESS, uten og måtte importere/eksportere (som tar evigheter).

Endret av dracula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...