Gå til innhold

Til dere med Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Vet det er utenfor tema men budskapet dskal ut og telenor ned!:

Oy oy oy...

No e d på tide å gjør nokka folkens..

LAgg og høy ping er ikke vår ting!

Gå hit: http://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cg...=tilbakemelding

Så kan dere skrive inn, eller klipp og lim inn dette:

Tekstboks 1:

Helt siden jeg fikk Telenor ADSL ikke levert den hastigheten dere sier vi skal få. Altså 704/128 hvor vi da er en av di heldige som kommer opp på hastiget 594/112 hvilket er LANGT over gjennomsnittet. Nå har det seg også slik at det i det siste har blitt en sinnsyk lagg på linjen noe som fører til at pingen ved spill online øker med 300%. Dette er ikke akseptabelt! Etter repotasjen på TV2 Hjelper Deg torsdag 31/01/02 kan dere nok regne med at en del kommer til og bryte avtalen med dere da dette er fullt lovlig ifølge forbrukrådet. Og en annen ting som kan virke litt mystisk er at "pingen" ved online spill høy (100-200) ved alle servere UNTATT deres EGNE (hvor pingen er 30-40)... Noe som kan føre til diverse saker her og der!

I tekstboks 2:

For og ikke miste kunder nå som nextgentel kommer til og ta over mere og mere av deres kunder ettersom dere IKKE holder det som skal holdes men det er nettopp det di gjør. Og her er noe og tenke over: (http://www.hardware.no/nyheter/feb02/nextgentel_ibm.html)

Her er noen tips og triks som bør fikses snarest da dette er et hett tema blant online spillere:

1: Sette opp hastigheten ut fra dere slik at den faktiske hastigheten blir det det står at det skal være!

n2: Fikse lagg på linjene.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herregud, ADSL er jo bare bull av en wannabe-breiband

SDSL derimot er ekte vare,

viss du har Tiscali world online kommer du ikkje over 1000kr i mnd!

så isdn er billiare med mindre noken i famillyen har jobb i telenor da kan du 768 adsl til 500kr, da er de verdt de...

men eg holder meg til ISDN heilt til eg får breiband og IKKJE adsl

Lenke til kommentar

kan ikke folk for **** slutte å klage over ADSL'n sin.

Greit nokk, vi får ikke 100% det vi burde forvente å få, men hvem **** får det uansett hva man bruker. Ikke kom å si at man får 8kb i nedlasting på ISDN, for å ikke snakke om 56K-modem. Dær er man heldig om man får 5k... Vær i det hele tatt glad for at dere kan få ADSL. Er vel bare 10% av norges befolkning eller.no som kan få det, og det er et fåtall som har det. 1% eller.no (ca 40.000 hus-stander tror jeg). Og for dem fleste så vil en ADSL-løsning være billigere enn ISDN eller modem (hvis man har en ivrig warze-sønn eller mirc-datter osv)

Har hatt "384" siden fjor sommer, og jeg får det som faktisk blir sagt at vi skal få. Har ca 85% av rå-båndbredden. For det er ca 15% overhead, og jeg har det jeg skal ha... Har folk det så sinsykt travelt at dem ikke klarer å vente i 1 min extra for ServicePacken sin, eller 15 min extra på divx'n?

*oppgitt til tider*

-Fornøyd og oppgitt 20 år gammal sunnmøring-

[ Denne Melding var redigert av: thargoth på 2002-02-06 14:11 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Thargoth skrev (2002-02-06 00:34):

kan ikke folk for **** slutte å klage over ADSL'n sin.

Greit nokk, vi får ikke 100% det vi burde forvente å få, men hvem **** får det uansett hva man bruker. Ikke kom å si at man får 8kb i nedlasting på ISDN, for å ikke snakke om 56K-modem. Dær er man heldig om man får 5k... Vær i det hele tatt glad for at dere kan få ADSL. Er vel bare 10% av norges befolkning eller.no som kan få det, og det er et fåtall som har det. 1% eller.no (ca 40.000 hus-stander tror jeg). Og for dem fleste så vil en ADSL-løsning være billigere enn ISDN eller modem (hvis man har en ivrig warze-sønn eller mirc-datter osv)

Har hatt "384" siden fjor sommer, og jeg får det som faktisk blir sagt at vi skal få. Har ca 85% av rå-båndbredden. For det er ca 15% overhead, og jeg har det jeg skal ha... Har folk det så sinsykt travelt at dem ikke klarer å vente i 1 min extra for ServicePacken sin, eller 15 min extra på divx'n?

*oppgitt til tider*

-Fornøyd og oppgitt 20 år gammal sunnmøring-

[ Denne Melding var redigert av: thargoth på 2002-02-06 14:11 ]

Det er noe som heter å få det man betaler for, akkurat som at du hadde blitt hoppende sur hvis du hadde bestilt f.eks en xp 1800 å fått en xp1600 uten reduksjon i prisen :smile: Det er akkurat på den måten det kan sammenlingnes!

Lurer foresten på om det er noen andre som har problermer med at modemet statig restarter seg selv helt uventet når man sitter å spiller cs, dropper ut fra irc pga at modemet ikke gir ruteren ip addresse så jeg ikke kommer ut på nett en kort stund, men nok til at jeg må gå inn på nytt. Det er sinnsykt irriterende, de på kundeservice vet jo ikke sine arme råd, de sier bare at man skal instalere programmet på nytt, dette etter at man har sagt at man bruker ruter :smile: Mange glupinger i kundeservice, ellers så sier de at man kan prøve å dra ut og inn transformatoren :smile: Det har funket en gang av 10!

Trodde de reklamert med at man alltid er oppkoblet jeg... :sad:

Hilsen en frustrert bruker av Telenor ADSL 1024-258kb/s, kan ikke anbefale det til andre med mindre det er eneste allternativ :/

Lenke til kommentar

Jeg har Telenor ADSL, kun fordi det er eneste alternativ der jeg bor.

Med en gang det blir noen andre billigere som tilbyr bredbånd, så hopper jeg over dit, og det oppfordrer jeg alle andre til å gjøre også, slik at prisene presses.

Ellers syns jeg at stabiliteten på linja er meget god, har bare hatt _en_ "disconnect" siden september.

Hastigheten 384/128 er ikke all verden, men hovedpoenget er vel at man er online 24/7??

Hvis man leser kontraktsvilkårene, så står det faktisk at den hastigheten du bestiller vil avvike fra reell hastighet. Dette ligger utenfor Telenors ansvarsområde

Correct me if I'm wrong......

Lenke til kommentar

Gutter jeg kjøpte meg først Telenor ADSL med 384/128 kbit/s og testet ut hastigheten på itavisen og fikk 320 kbit/s . ok tenkte jeg det er vel litt lite med slo meg til ro med det da jeg tross alt kunne se på "webbtv" streaming med 300 kbit/s fra eks tv2,

Men men etter en uke eller 2 så testet jeg hastigheten igjen og fikk bare 270 kbit/s,

Dette vedvarte test etter test og jeg kunne ikke streame ned "webbtv" i 300 kbit/s fra tv2.

Etter ett par uker med 270 kbit/s ble jeg lei og ringte telenor og fikk prate med ei dame der :smile:

Jeg fortalte henne om den dårlige linjen og sa til henne att hadde jeg vist att jeg ikke kunne streame ned webbtv på 300 kbit/s så hadde jeg aldri kjøpt meg 384/128 kbit/s men heller 704/128 kbit/s.

Vet dere hva hun gjorde, jo hun tilbød meg og sette opp hastigheten til 704/128 kbit/s uten att jeg måtte betale de 250,- det koster og bytte hastighet :smile:

jett om jeg ble glad , så nå har jeg 704/128 kbit/s

(PS får 600 kbit/s på itavisen nå ... helt ok det :smile:

Desuten er det en ting man må huske på når man bestiller ADSL , det står på hastigheten INNTILL 384/128 kbit/s og INNTILL 704/128 kbit/s OSV.

Så det betyr vel att man får Max den hastigheten , vis man er heldig da :smile:

Thats IT...

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-07 03:00 ]

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-07 03:02 ]

Lenke til kommentar

Hmm...Jeg mener at man bør få det man betaler for, og ikke ca. Kjøper du en bil med 100Hk, ja, så skal du jaggu å ha de 100, og ikke 70 eller 90Hk.....

Jeg syns Telenor burde ha såpass respekt for seg selv og kundene at de faktisk gir hva de lover, og slutter å lure folk til å tro alt mulig...

En kar skrev: Inntil....kbit...Huhh....Hallo...

(No offence, til fyren som skrev det. :smile:)

Kjøper du en pakke CD-plater og får 10 plater i esken, så kan ikke butikk-eieren plukke ut en eller tre plater og si: "Jeg selger CD-plater, hos meg får du INNTIL 10 CD-plater i eska, når du kjøper en pakke med 10 CD`er i". Hvor mange kunder tror du den fyren har etter en ukes tid? Riktig! Ingen! For alle vil ha det de har krav på... Skulle bare mangle!

Skjerp dere, Telenor. Dette er for dårlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...