Gå til innhold

[Løst] Er på leting etter en ny håndholdt maskin.

Mikaeru

Anbefalte innlegg

hallo. :) Det har seg sånn at jeg vil oppdatere DS samlingen min litt.

Jeg har ingen andre DS maskiner enn den helt første, "store" grå.

Jeg har lurt på om jeg skulle ha kjøpt meg en DS lite, for jeg er egentlig bare ute etter nye DS spill nå.

Etter mye frem og tilbake nærmet jeg meg 3ds mer og mer. Kanskje dette vil være det rette valget? Den er jo hakket dyrere, men den kan jo spille ds spill, i tillegg til de nye 3ds spillene som kommer.

(Hvis jeg senere har lyst til å kjøpe noen av de også, stor sjanse for det.)

Hvilken Ds maskin ville dere anbefalt? Det er ikke så viktig om maskinen har advance "slot." (noe som bare lite og den første har?) for jeg kan jo bare bruke min gamle gode hvis jeg vil spille de spillene.

setter pris på alle svar, og håper innlegget ikke ble altfor rotete. :D

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir som å diskutere hva som er best mellom xbox og ps3...

i nintendo verden er ds lite som xbox, støtte for flere spill enn 3ds, men ikke like rask, og 3ds har støtte for færre spill, men kan kjøre de aller nyeste spillene...

Valget ditt er: Flere spill eller "Bedre" spill?

(Setter Bedre i gåsetegn siden 3d på spillekonsoll nødvendigvis ikke er nok for å slå klassikerne i kvalitet...)

Lenke til kommentar

Har ikke 3ds muligheten for å kjøre de vanlige DS spillene?

Var ganske sikker på at jeg leste det. Og da lurte jeg på om det kanskje like greit var å hoppe på 3ds, for da har jeg muligheten for nyere 3d spill samtidig.

EDIT: Jeg heller mer og mer mot DS lite, så jeg tror nok det blir til at jeg skaffer meg den. Kommer dog til å lese en god del mer om de forskjellige maskinene før jeg bestemmer meg. :)

Endret av Mikaeru
Lenke til kommentar

I og med at du allerede har originale DS så er det vel lite vits med DS Lite egentlig, da så og si eneste forskjellen du får mellom vanlige DS og lite er størrelsen. Det lureste ville nok vært å skaffe deg 3DS, da sikrer du deg mot fremtidige spill som kommer. Da har du en konsoll du kan spille GBA spill på(orginale DS) og en du kan spille 3DS spill og DSi/DS spill på f.eks.

Men er nå til syvende og sist opp til deg, jeg syns hvertfall det er liten vits med en DS Lite nå idag, ettersom du allerede har originale DS.

Ellers kan man jo alltid vente litt, kommer vel sikkert en annen utgave av 3DS etterhvert, samt at 3DS detter sikkert litt i pris også. Men hvertfall så vil man se mindre og mindre DS spill fremover da dette vil bli faset ut pågrunn av 3DS.

Edit: Om du bare er ute etter å spille vanlige DS spill, så er vel DSi XL den konsollen du får den beste opplevelsen av, pågrunn av større skjermer. Men selve konsollen er jo da også ganske så stor.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

DS Lite med et flash cart og du har underholdning til flere tiår fremover. Før du bestemmer deg får du se igjennom alle de bekreftede 3DS titlene som kommer i år, om det er noen du bare "må ha". Akkuratt nå er det ingen gode spill, etter min mening, da de få "gode" 3DS spillene som er ute føles ganske billige ut. Du kan evt. kjøpe DS Lite nå, også vente på 3DS XXXXXL Lite red edition eller noe som sikkert kommer ut om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...