willym Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hei jeg har et Nikon D300s med et sigma 18-200 3,5 og ønsker et lyssterkt objektiv til å ta i kirker/templer hva anbefaler dere Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hvilke brennvidder foretrekker du å fotografere med, da? 18mm? 30mm? (Denne posten bør nok flyttes til et annet underforum - om utstyr.) Tror her det kan fungere fint med objektivet du har i dag - hvis du kjøper et godt stativ. Velbon Sherpa 600R anbefales ofte her på forumet som det billig-stativet hvor du får mest for pengene. Lenke til kommentar
willym Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Sidetn det er snakk om kirker bør en vel ha en passe vidvinkel Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hvor mye penger du er villig å legge i dette er også greit og vite. Kan foreksempel nevne at Tokina 11-16 f/2.8 er en relativ lyssterk vidvinkel, men koster litt da. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Hei jeg har et Nikon D300s med et sigma 18-200 3,5 og ønsker et lyssterkt objektiv til å ta i kirker/templer hva anbefaler dere Ser ikke helt hvorfor du har fokus på "lyssterkt" i nevnte scenario... Kanskje et stativ, enten monopod eller tripod, og en Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM kan være til hjelp? Legger ved et bilde som er tatt med nevnte objektiv, 10mm, med bruk av Velbon RUP-V40 MonoPod med Benro BH1-M kulehode + litt oppskarping Endret 25. april 2011 av flageborg Lenke til kommentar
willym Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Svar til Flageborg, grunnen til at jeg ønsker et lyssterkt er at i kirker/templer er det lite lys og trenger kanskje vidvinkel, stativ er ikke aktuelt siden jeg skal til India mye å drasse med seg men etbens er jo med, men meget bra bilde du la ved Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå