AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hei Jeg elsker å være naken, hjemme så vel som borte. I det siste har jeg begynt å gå lange turer i skogen helt naken. Jeg kan f.eks gå et lite stykke inn i skogen, kle av meg alle klærne og rusle milevis videre. Følelsen av vinden mot kroppen og sola som varmer er rett og slett fantastisk. I går gikk jeg opp på toppen av en relativt stor ås, og la meg til der på berget. Lå vel der i et par timer og bare hørte på skogsbruset og fuglene som kvitret. Mange ganger blir jeg veldig opphisset av det hele, og vandrer ofte rundt med en "raging boner". Dette kommer rett og slett av at det føles utrolig deilig å være naken, og kanskje litt av følelsen av at noen kan komme rundt svingen på stien når som helst. Om jeg møter noen så hilser jeg bare og går videre, men jeg har fremdeles til gode å møte noen. Jeg går jo alltid på skogen og der er det aldri folk, men det hadde jo vært artig å møtt ei naken dame på turene Er det flere som liker slikt? Jeg kunne tenke meg å vite om flere steder jeg kan være naken på. Tenker da både på strender og skoger med lite folk. Gjerne i østfold-området. Postet av anonym: 733623f5509a7c46fa80711737b6c05c 3 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 For å være ærlig tror jeg det er smartere å gå slik: http://www.youtube.com/watch?v=jUlr9IT-laI&feature=related Ikke direkte ulovlig men virker jo litt rart. Men kanskje ikke mindre rart en å være naken? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Hadde satt pris på seriøse svar... Postet av anonym: 733623f5509a7c46fa80711737b6c05c Lenke til kommentar
Populært innlegg nomore Skrevet 24. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2011 Hva du gjør i ditt private hjem har ingen noenting med. Der kan du gå naken med boner hele dagen om du ønsker. Men, utendørs ferdes også andre, og derfor kan du ikke bare lufte kronjuvelene fordi det kan plage andre. Om du treffer på rette personen, eller barn, vil du kunne bli anmeldt for blotting og kanskje forstyrrelse av ro og orden. Er du ekstra uheldig får du også på rullebladet ditt at du har blottet deg for mindreårige/barn. Så, i det private gjør du som du vil. Men utendørs, blant andre, bør du enten oppsøke områder/miljøer hvor flere har denne interessen eller så får du beholde klærne på. Om du ikke finner et slikt miljø kan du jo vurdere å starte det. 21 Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er vel ikke ulvlig ågå naken midt i sgogen, han går jo ikke på traffikerte stier akuratt. 4 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er ikke ulovlig å gå naken i skogen nei, men det er ulovlig å vise seg naken(blotte seg) fremfor personer som ikke ønsker det. Noe som kan skje i skogen. Så, derfor, vil man gå naken utendørs så gjør man det på et sted man vet at man ikke viser seg for personer som ikke vil se snoppen din. Om man for eks får bruke et område til dette og setter opp skilting om naturist/nudist-aktivitet så kan man ikke bli beskyldt for blotting. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Det er bedre å lete opp communities rundt i verden hvor du kan få vandre naken så mye du vil og da dra på ferie dit Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Kom nettopp hjem fra en skogstur nå. Det eneste mellom naturen og meg var "nada"! La meg si det slik at der jeg går er det kanskje 3 km mellom husene og masse masse skog, det er altså bortimot null sjanse for å møte på noen. Jeg er litt forundret over at nakenhet er tabu, og jeg synes det blir for dumt å trekke inn blotting i dette. Hvem blotter seg? Jeg går naken rundt i skogen og soler meg, og hvis noen går på meg der jeg ligger så var jeg da vitterlig der først?!? Postet av anonym: 733623f5509a7c46fa80711737b6c05c 7 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Som naturist bør du være mer åpen for at andre ikke tenker likt som deg. Den allment aksepterte normen er at når man ferdes i offentlig rom så har man klær på. Enten du liker det eller ikke. Når du da går i mot normen og går offentlig uten klær, så er det naturlig at noen vil reagere. Folk er forskjellige. Er skogen du ferdes i offentlig rom? Eg vil påstå det. Du vet aldri når du treffer på noen/en familie på bærtur, skogstur, treningstur osv. Allemannsretten bør være en god pekepinn her. Blotting er når du viser kjønnsorganet ditt offentlig i andre sammenhenger enn hva som oppfattes som normalt. Går du naken i skogen og treffer på andre mennesker så er dette blotting. Dette er ulovlig og straffbart. Om du derimot er naken på ei nudiststrand er dette normalt, og en del av poenget, og er dermed ikke blotting. For å si det på en annen måte, om du kan avgrense området du oppholder deg i slik at ingen utilsiktet ser kjønnsorganet ditt så er det ingenting i veien for at du er der naken. Dette krever dog at du setter opp tilstrekkelig skilting og har grunneiers tillatelse. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 24. april 2011 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 24. april 2011 Hehe, jeg er grunneier, så det er nok ikke noe problem Men på den andre siden er ikke området gjerdet inn, så fri ferdsel gjelder. Nå vil jeg presisere at jeg IKKE er naken for at andre skal se meg. Hadde jeg vært det ville jeg kledd av meg på Oslo S... Jeg kler meg naken for å sole meg og nyte naturen mot kroppen. Det å vandre innover skogen kun iført sko, komme frem til en lysning, legge seg ned en times tid, rusle videre, ta en dukkert i et tjern, og så rusle hjem, det er rett og slett herlig. Anbefaler alle skeptikere til nakenhet å finne seg et slik område og prøve Kom gjerne til skogen min Postet av anonym: 733623f5509a7c46fa80711737b6c05c 20 Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Siden du er grunneier, er det bare å sette opp skilt ved alle stier, litt rundt om kring. Merk godt; så er du safet mot blotte-anmeldelser i fremtiden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Hadde intensjonen din vært å vise deg naken fremfor andre hadde du faktisk kunne blitt anmeldt for overgrep, ikke bare blotting Men intensjon eller ikke. Poenget er at om noen ser deg naken når de ikke ønsker det så blir det blotting. Setter du opp skilt på stiene eller naturlige innfartsveier i området om at det kan være naturister ute og lurer så har du ditt på det tørre. Du eier området og har informert turgåere om det. Skulle det da komme en turgåer forbi deg mens du ligger der naken så kan du henvise til skiltet 1 Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg liker å gå naken rundt på rommet mitt, det skal jeg ikke nekte for. Det hadde sikkert vært deilig å gjøre som deg å ta det noen skritt videre, men jeg har virkelig en refleks mot å spasere naken utenfor det trygge huset mitt. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Er skogen du ferdes i offentlig rom? Eg vil påstå det. For å si det på en annen måte, om du kan avgrense området du oppholder deg i slik at ingen utilsiktet ser kjønnsorganet ditt så er det ingenting i veien for at du er der naken. Dette krever dog at du setter opp tilstrekkelig skilting og har grunneiers tillatelse. Jeg er ening i det meste du skriver, i alle fall prinsippet. Men, skogen er ikke "det offentlige rom"! Det er derimot et sted åpent for "almindelig ferdsel" og det er like ille, i denne saken! Det er ulovlig å være til sjenanse for andre! Det er ikke nok å avgrense et område og sette opp skilter, for å gjøre dette lovlig! Det skal omsøkes til rette myndigheter og da kan naboer benytte sin "klagerett", for å stoppe nudistleieren. Alla en byggesøknad! For å gjøre dette lovlig (på eget område), må det settes opp så høye tette gjerder, at det hindrer innsyn og inngang for uvedkommede til området. Det finnes en eller to nudiststrender her i Norge. Det er søkt om å få opprette flere områder, men det er vanskelig å få slikt godkjent. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Siden du er grunneier, er det bare å sette opp skilt ved alle stier, litt rundt om kring. Merk godt; så er du safet mot blotte-anmeldelser i fremtiden. Det hjelper ikke å sette opp et sauegjerde og så sette opp skilter! For at dette skal bli lovlig må han søke kommunen, med nabovarsel til naboer og trolig til miljøværnavdelingen, i Fylket. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Det er vel ikke ulvlig ågå naken midt i sgogen, han går jo ikke på traffikerte stier akuratt. Jo, det er ulovlig å være til "sjenanse for andre", både i "det offentlige rom" og der "almindlig ferdsel", er tilatt. Så det er blotting, hvis noen ser han! Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Fortsett med turene dine, du! Har du boner og møter noen, er det ikke verre enn at du kan skjule deg litt nedentil i det dere dere passerer hverandre. Selv synes jeg det er digg å finne en liten holme i skjærgården (Hvaler) og ligge naken på svaberget. Selvfølgelig på et sted der det ikke er andre (bare dama). Deilig å sole seg og bade naken! Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Fortsett med turene dine, du! Har du boner og møter noen, er det ikke verre enn at du kan skjule deg litt nedentil i det dere dere passerer hverandre. Selv synes jeg det er digg å finne en liten holme i skjærgården (Hvaler) og ligge naken på svaberget. Selvfølgelig på et sted der det ikke er andre (bare dama). Deilig å sole seg og bade naken! Han ønsker jo ikke, å skjule seg. Da hadde det ikke vært noe problem! Hvis han gjør som deg, vil nok ingen reagere med annmeldelse. Men det er likevell ulovlig. Lenke til kommentar
Flatlus Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 http://www.rbnett.no/nyheter/politiet/article332036.ece Noen mener dette er en sak for politiet Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. april 2011 Forfatter Del Skrevet 30. april 2011 Vel i min ungdom så pleide jeg å runke i Skogen når jeg måtte på hyttetur med familien. Grunnen til at jeg runket i skogen var vel først og fremst at det var eneste stede jeg kunne være i fred, og ikke bli busta. Etterhvert begynte jeg faktisk å like det ganske godt. Ikke fordi jeg tenkte at noen kunne komme å se meg, men bare hvor naturlig det føltes. Sola som stekte på himmelen, en lett bris mot penisen og bare sprute sæden ut mot marken mens jeg så opp på den blå himmelen. Det var faen så digg. Kunne absolutt tenke meg å ha sex i skogen, med en kjæreste som er med på det så klart. Postet av anonym: ee59e3880900aa4d419d7259d52dcf54 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg