AK47 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Er det ikke marked for turbaserte strategispill? Selv begynner jeg å bli lei realtids strategispill. Husker f.eks til Amigaen da jeg spilte Battle Isles og Warlords, før realtidssjangerne tok over markedet. Jeg kunne sitte lenge og fundere på hva jeg skulle gjøre neste trekk. Vi har jo fått Hearts of Iron nylig til PC, men det falt liksom ikke til hjertet. Mener å ha lest at de som har gitt ut Blitzkrigeg har et turbasert strategispill rett rundt hjørnet, men husker ikke hva det heter. sukk... jeg får vel bare leve med minnene Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 De som gav ut Blitzkrieg (CDV) utvikler et turbasert spill ved navn Panzers. Ellers kan jeg glede deg med at det snart kommer et nytt turbasert spill i Warlords-serien (ikke overraskende kallt Warlords 4). Dessuten kan du jo ta en titt på Galactic Civilizations. Det er med andre ord ikke nødvendig å leve på minnene alene Edit: Legger til link til Warlords 4 sin hjemmeside: http://warlords4.ubi.com/index.php Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Har vurdert Galactic Civilizations ja. Ser også at Rise of Nations har noe opplegg med turbasert strategi. Ellers så er det en helt ny sjanger i strategi som er et tips til dere i Gamer. Da jeg søkte på turbaserte strategispill fant jeg denne: http://www.games.no/showarticle.php?Xsecti...4&XarticleID=12 Ikke akurat turbasert, men er det et strategispill jeg tror jeg kan bruke mange timer foran er det nok et av dem. Lansering ventes ikke før våren 2004. Ny Warlords Det blir forhåndsbestilling! Lenke til kommentar
brekkmiddel Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Sjekka linken som ble lagt ut av AK47.. Battlefield Commander ser faktisk bare helt SINNSYKT ut.. Og blir det like bra som anmelderen sier, så bør dette bli en kjempesuksess. Like spesielt det jeg leste om at en kan ødelegge omgivelsene. Bygninger kan rase sammen, kornåkre kan bli gjennomhulla av artileri. Nei, fytti. Gleder meg til dette kommer ut ja.. Som AK47 sa: Hadde vært fint om gamer.no kunne tatt en sniktitt på dette spillet..... Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Vil også nevne ufo: Aftermath som er en slags hyprid/videreutvikling av de tidligere ufo (strategi) spillene. Spillet er ikke typisk turbasert, men har en slags play/pause funksjon slik at du kan slippe å vente på turns. Vet ikke når de skal slippe det, men håper det ikke er alt for lenge til. Kanskje (Aftermath) går inn i historien som en like stor suksess som forløperen (Enemy unknown). Om det skjer, vil den nok stå som en milepæl for mange strategispill i tiden fremover. Om du ikke har prøvd Ufo: Enemy unknown, eller X-com: Ufo defense som det heter over fjorden, bør du teste det ut. Det er gammelt, men du og du hvor bra det er. Lenke til kommentar
The_Zealot Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Ingen som har nevnt heroes of might and magic da? I motsetning til mange andre synes jeg 4'ern var bra, men heroes 3 er bare helt genial. Age of Wonders er også TBS, men jeg har ikke prøvd det. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Vil anbefale både Heroes of Might and Magic serien og Age of Wonders serien. Har sikkert tilbragt mer tid med de spillene enn noen andre gjennom årene... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Age of Wonders II må ABSOLUTT prøves. Særlig gøy å spille hotseat eller i alle fall med venner. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Simpelthen utrolig at ingen har nevnt Civilization-spillene. De er helt utrolige, spesielt II og III. Som andre har nevnt her så er vel Heroes of Might and Magic 3 også et ypperlig TB-strategispill. Kan vel også nevne Etherlords som ligner veldig på sistnevnte, bare at det er i 3D. (Spillet er ikke så verst, man må bare lære seg til å ignorere den helt forferdelige voice actingen (gonorsk...) Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Likte ikke noe særligt Civilization III, men spiller fortsatt Civ II. Ingen som har nevnt Master of the Orion II heller, holder fortsatt bra det. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 M.A.X. (Mechanized Assault & eXploration) er og blir kongen, men jeg tror ikke det er enkelt å få det til å fungere i Windows. Har ikke prøvd så hardt, men det skal jeg gjøre så fort jeg får tid! Lenke til kommentar
Geir72 Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Noen som har prøvd Combat Mission? WW2 turnbased hybrid 3D strategi.... ganske realistisk! "]http://www.battlefront.com/index.htm[/url] Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Må bare også anbefale Heroes Of Might And Magic III, spillet er det beste turbaserte spillet jeg har prøvd til dags dato... Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Når folk nevner Civ, føler jeg det er nødvendig å nevne alpha centauri som er etter min mening et bedre spill en Civ III. Lenke til kommentar
Ewing Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Civ 1 var konge første spillet jeg fikk.. *mimrer* Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Heroes of Might and Magic 2 og 3. (Treern er best.) Det eneste spilet som har tatt mer tid enn HOMM3 er Might and Magic 6!! Priset være New World Computing og 3DO Company for å komme med disse glimrende spillene! Lenke til kommentar
Spiffy Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Alpha centauri ser jeg på som en råtten gren på et ellers strålende tre med god turbaserte spill. Civ I, II og III har jeg spilt hinsides mye. Alpha centauri ble kjedelig relativt fort. Men men. Ellers vil jeg si at Homm også er konge spesielt 3 og 4. Jeg er vel en av de eneste som liker 4 bedre enn 3. Men det er en annen sak. =) Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Priset være New World Computing Åjada. og 3DO Company for å komme med disse glimrende spillene! Åneida! Tilgir dem aldri etter det de gjorde med HoMM IV (rushe det så mye at MP-delen ikke kom før med første expansion) Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 og 3DO Company for å komme med disse glimrende spillene! Åneida! Tilgir dem aldri etter det de gjorde med HoMM IV (rushe det så mye at MP-delen ikke kom før med første expansion) Ikke jeg heller men jeg skiller mellom 3DO før MM8 og HOMMIV og 3DO etter, priset være dem før, for mer genialt spill enn HOMMIII skal du lete lenge etter, men HOMMIV var bare forbanna piss! Lenke til kommentar
Gabba Skrevet 31. juli 2003 Del Skrevet 31. juli 2003 Ellers vil jeg si at Homm også er konge spesielt 3 og 4. Jeg er vel en av de eneste som liker 4 bedre enn 3. Men det er en annen sak. =) HEHE, ja det vil jeg tro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå