Gå til innhold

Tilleggsvifte på CM Hyper 212+, hvilken?

Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg skal erstatte stock-kjøleren på min i5 2500K med en ny CPU-kjøler, og da dustinhome endelig har fått CM Hyper 212+ på lager igjen går jeg for denne framfor den dyrere Noctua NH-U12P. Jeg ønsker å kjøre kjøleren i en push-pull-konfigurasjon og må da kjøpe en ekstra vifte til kjøleren, men til min store sorg fører ikke dustinhome viften som originalt følger med 212+ (Cooler Master Blade Master).

Spørsmålet mitt blir da hva slags vifte jeg bør gå for i stedet?

Burde jeg ha to like vifter på CPU-kjøler, og heller sette medfølgende vifte i kabinettet et sted?

Kan jeg gå for to hvilke som helst 120mm-vifte med godt støynivå og bra luftflyt og montere disse på CPU-kjøleren, eller trengs det noen vifter med spesielle egenskaper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trengs ikke noe spesielle egenskaper nei. En propell er en propell...noen bedre enn andre selvsagt både ang støy og rpm (omdreining pr minutt)

Kjøp deg en viftekontroller til en hundrelapp eller to og sett på viftene dine inkl cpu viftene. (ja, det vil komme pipelyder under oppstart hvis ikke det er plugget en vifte i cpu-fan kontakten, men den advarselen kan fjernes i bios.

Noctua sine vifter ligger helt klart i toppen i mine øyne/ører :D

Lenke til kommentar

Ikke bare støy og rpm kommer inn i bildet her nei. Noen produsenter har lavkvalitetsvifter som slites i stykker med en gang. Mens andre har modeller som snurrer etter mer enn 5år.

Man får det man betaler for helt klart. Det er heller ikke den dyreste investeringen å kjøpe en vifte eller

Har bestilt nå, droppet tilleggsvifte. Virker som temperaturendringene kun er et par grader med ekstravifte. Kanskje jeg bestiller en senere.

Men det ekstra få gradene kan være grei og ha hvis du skulle ende opp med litt heavvy klokking :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...