Gå til innhold

Mediadelingsproblem Vista - XP

Anbefalte innlegg

Vil dele ut media fra Vista. Mediedeling slått på på både på XP og Vistamaskin. Maskinene ser hverandre på nettet, får fint til å dele fellesmapper etc.

Men XP-maskinen dukker ikke opp som option under "del mine medier med " i mediedeling, men den er synlig som mediaplayer via explorer - nettverk, og dukker også opp i windows media player.

Vista-maskinen er synlig på XP-maskinen , og kan velges som maskin å dele media med. Men mediamappene på vista maskinen er ikke synlige i explorer på XP-maskinen og ei heller i windows media spiller på den.

Problemet er altså at jeg ikke får tilgang til media på vista fra xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den tråden er flere som har eksakt samme problem som jeg. Har gått igjennom den før jeg postet her, uten at det hjalp. Den tråden ender også uten at de som har postet der får det til.

Du bør ved også installere og enable LLTD protokollen på XP maskinen.

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=4f01a31d-ee46-481e-ba11-37f485fa34ea

Også gjort. No difference.

Har en teori om at XP-maskinen ikke ber vista-maskinen om tilgang til mediefilene, og at det er derfor den ikke dukker opp her som valg.

mediadeling.jpg

Derimot så tilbyr den å dele sine mediafiler, og derfor dukker den opp her

mediaplayer.jpg

fordi vista-maskinen ber om det når denne settingen er gjort :

" Click Library -> Media Sharing.

Make sure you enable the check box Find media that others are sharing , click OK."

Tilsvarende setting finnes ikke i windows mediaplayer 11 på XP av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Duh,

Svært godt gjemt et eller annet sted på internettet opplyser Microsoft at Windows Mediaplayer 11 for XP ikke kan browse andres mediabibilioteker.

Så godt gjemt at deres egne teknikere ikke vet det og foreslår side opp og side ned med forskjellige ting det i sum tar timesvis å prøve ut uten at det vil hjelpe det spor.

Herrrrligt.

Case closed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...