sameoldwall Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hei, Jeg er en ung metalhead, og jeg tenker på å kjøpe meg litt mer avansert utstyr for min spilling, Men jeg trenger litt hjelp med å velge =) Jeg har en ESP LTD F50, og det jeg er ute etter er en gitar med EMG-81 pickups, Siden jeg har hørt veldig masse skryt fra disse djevel mikrofonene. I en stund ønsket jeg å kjøpe en ESP LTD V-200, med EMG-81 pickups. men så hører jeg at du får virkelig mer for pengene hvis det er dyrere. så fant jeg Schecter gitarer, og da spør jeg dere som kanskje vet: Vilket gitarer best? Link til ESP LTD V-200: Ling til Schecter gitarer: http://www.kelkoo.no/ssc-152401-schecter-hellraiser.html?price_min=4000&price_max=5000 Vilket av alle de gitarene dere ser på linkene er best for metal, som virkelig er verdt pengene? Jeg har brukt mye tid og penger på å få litt av det beste, Så jeg håper virkelig jeg kan få hjelp til dette =) Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Stemmer at EMG-81 er meget gode pickups. Kanskje til og med blandt de beste til det de er designet for; Heavy distortion. Men problemet er at det er det eneste de er gode til. Selv har jeg en Jackson RR5fr med Seymore Duncan pickups, noe som gjør distortionjobben like bra i tilleg til å ha overall bedre lydkvalitet (personlig mening) Nå er ESP et overdrevet dyrt merke, selv om de leverer gode gitarer. Jeg foretrekker Jackson som gir like god kvalitet for mindre pris. KingV serien til jackson er av samme V-design som ESP sine V serier. Spørsmålet om hvilken gitar som er "best" er som å spørr om hva hvilken stasjonsvogn som er best. De gjør alle jobben perfekt, og det er nesten kun personlig preferane som avgjør hva som gjør A bedre enn B. Du burde stikke til en musikkforretning å teste ut halsen på en jackson og en ESP og finne ut hva du liker, og kjøpe når du vet hva du egentlig liker best. Lenke til kommentar
Ensi Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 ^Alt det Valkyria sa. +1 Elsker Jackson. Det som er viktig her er som sagt å prøve gitarene du tenker på selv. En gitar kan være 5k billigere og du vil like den bedre, alt er preferanse. Og ikke kjøp 2-3 low-end gitarer, ta heller å spar opp så du får bedre kvalitet, så du kan gjøre et stort hopp, og ikke ende opp med 4 dårlige gitarer og en tom lommebok. Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 HEi, hjelp meg med å velge gitar https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1375092 Lenke til kommentar
chrisoh Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kan noen endre overskriften på denne tråden til Hvilken før jeg begyner å grine av skam? 1 Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kan noen endre overskriften på denne tråden til Hvilken før jeg begyner å grine av skam? Jeg gråter jeg og, amen <3 Lenke til kommentar
Chondrin Skrevet 14. september 2011 Del Skrevet 14. september 2011 Det beste du kan gjøre er å dra til din lokale instrumentforretning, prøv ut en del gitarer, og så finner du fort ut hvem du syns høres best ut (og føles best) - i tillegg til at du får veiledning av (ofte) svært kompetente selgere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå