NERV Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Har en Thosiba bærbar som fikk problemer med en oppdatering og sluttet å fungere. Jeg klaret ikke å starte gjennoppretting fra en annen partisjon. Da tok jeg en win7 cd jeg har på en annen maskin og installerte den. Det jeg tenkte å gjøre var å bruke den orginale thosiba produktkokoden. To originale lisenser, burde være problemfritt slik jeg så det, men det virker selvsagt ikke. Noen tips på hvordan jeg skal gå frem? Jeg har også Thosiba gjennopprettningspartisjonen, men den klarer jeg ikke å bruke siden den ikke dukker opp i oppstarten hvis jeg skal reinstallere. http://aps2.toshiba-tro.de/kb0/HTD9102IR0000R01.htm Nå lot jeg bare være og skrive inn produktkode, og maskinen virker fint, men det er vel bare en liten stund før den spør etter produktkoden regner jeg med. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Du kan ikke bruke en standard-dvd med windows 7 for å installere en OEM versjon, hvis det er det du ha prøvd. - Det du trenger er en OEM-DVD, evt er det mulig at det går an å hacke "ini" filene den leser hvilken versjon den er fra så den tror den er en OEM-disk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Problemet her er nok ikke hvilket type DVD du har brukt, men hvilken versjon du har installert. Windows 7 kommer jo i en rekke utgaver, og du må selvsagt installere den riktige typen (f.eks Home Premium). Så er det viktig å vite at om du har en oppgraderings DVD som du installerer fra, så vil ikke koden under pcen fungere uansett, om du ikke bruker denne lille hacken før du aktiverer: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Om du så har installert riktig versjon, og det ikke er oppgraderings DVD du har, må du trolig uansett ringe inn til Microsoft for å aktivere nøkkelen under pcen, siden dette er en OEM COA nøkkel, som er en type "nødstilfelle" nøkkel, som aldri har vært i bruk, og som er beregnet for maskinvaren til pc produsenten som "eier" den. Poster du skjermbilder av feilmeldingen er det lettere å si hva som har gått galt. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Jeg ser at jeg har ullike versjoner ja. Den som var på maskinen var en windows 7 Home prem OA, den jeg brukte var en windows 7 Ultimate. Det er en studentversjon/oppgradering som jeg har installert på en annen ren maskin ved hjelp av din side Keneth. Spørsmålet blir hva jeg gjør da. Jeg kan bestille en recovery CD fra Thosiba, men det koster 250 kr. Jeg har gjennopprettningspartisjonen, men vet ikke hvordan jeg kan aktivere/bruke den. Kanskje jeg kan få lånt en OEM versjon ett eller annet sted og kan aktivere den ved hjelp av å ringe MS? Endret 24. april 2011 av NERV Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Du kan endre ISO / DVD , brenne den på nytt med å endre ei.cfg filen under mappen sources. sources mappa på DVD og filen : ei.cfg Slik din sannsynligvis ser ut nå (tillater kun Ultimate installasjon) [EditionID] Ultimate [Channel] RETAIL [VL] 0 Endres til : [EditionID] HomePremium [Channel] OEM [VL] 0 Eventuelt til (for å kunne installere alle versjoner fra DVD) [EditionID] Ultimate Professional HomePremium HomeBasic Starter [Channel] OEM [VL] 0 Mrk: Endring av channel fra retail til OEM er ikke påkrevet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Det kan også være like enkelt å bare slette ei.cfg filen fra sources mappen, og bruke f.eks UltraISO til å lagre .iso filen igjen, for å så brenne den ut eller legge den på USB stick. Uansett, du har alt du trenger for å få dette til. Ikke noe vits i å bestille noe, eller skaffe deg en annen plate. Alle versjonene ligger inne på en hver plate (ikke både 32bit og 64bit da, men alle typene) Endret 24. april 2011 av myhken Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Hvordan endrer man en Iso fil? Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Så ikke siste svar. Skal laste ned Ultra ISO. Hvis jeg forstår det riktig så kan jeg pakke ut windows ultimate med f.eks iso buster. Fjerne filen ei.cfg, og så gjøre om mappen til ISO fil igjen med Ultra ISO? Deretter brenner jeg den på en DVD plate og installerer. Når jeg installerer så ringer jeg til MS og aktiverer en ny produktnøkkel med det gamle lisens nummert. ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Om du bruker UltroISO kan du gjøre alt der. Du laster inn DVD platen (open DVD), fjerner ei.cfg filen fra sources, lager filen som f.eks Windows alle ver.iso Bruker det programmet du har til å brenne ut .iso filen på DVD eller programvare for å legge den på USB stick. Da får du opp en meny med alle versjonene under installasjonen. Du velger den versjonen du har lisens for, installerer og så bruker du koden som står under pcen. Gostar den ikke lisensen, må du ringe å aktivere ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå