Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil. Help

Kosy

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er da på vei til førerkortet, og har begynt å tenke på å skaffe meg bil så snart jeg har dette i boks. Da jeg ikke har altfor stor kunnskap om biler generelt, og hvilke som er best mtp på lett utvalg på deler, rustfrie og motor varer lenge. Likevel, vet jeg smålig hva jeg vil ha.

Kriterier:

- Bra motor.

- Rustfri

- Ikke stygge nissan vinduer som ser helt forferdelige ut(no offence)

- 5 seter.

- Lett tilgang på deler

- Aircondition. hehe

- Prisklasse: 20k - 70k.

Åpen for flere kriterier jeg burde ha

De som deler sin kunnskap: Takk skal du ha!

Endret av Kosy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Japsebiler er det jo mange alternativer alt etter smak og behag

Japse med endel motor:

Nissan, du likte jo ikke dem, men alikavell

Honda V-tech

Toyota, enkelte av dem er jo rå biler.

Viss du er ute etter biler som du kan gi litt mer gass på så anbefaler eg at du går for tysk type;

Bmw 320, 325 +

Mercedes med rekke 6er, viss du finner en E190 2.3 16v er det også biler som går godt.

men er lettere viss du nevner om du vil ha Bakhjulstrekk eller om du vil ha biler som drar fremme eller på alle 4, maunell/automat etc

Lenke til kommentar

etter kravene høres det ut som japse her.

og priim. en japse bile som veier lite og har litt futt er også bra. men med lavt motorvolum dabber det fort av med last og folk i bilen og ikke minst motbakker da. skal du ha noe som drar i oppoverbakke og med litt last må du minst ha en 2 liter. personlig kjøper jeg helst ikke bil med under 2.5 liter og godt med moment så jeg slipper å dabbe av nedi 70 i oppoverbakke. eneste som går bra er småe biler slik som golf og den størrelsen.

rå camry som sparker: http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1255594;Modified=1303133661;_cmd=similar men sikkert dyr forsikring for 18 åring utn bonus ;p

men fin bil

skal du ha noe som ser rå ut og er billig å kjøre med så gå får denne: http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1181962;Modified=1303599619;_cmd=similar

supra med lav km: http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=850253;Modified=1282477252;_cmd=similar

golf som sparker både hos forsikring og når man fyller: http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1307518;Modified=1303589119;_cmd=similar

skal du ha noe som tåler en trøkk men er litt harry og som går og går og går så kjøper du volvo 240.

hvor gammel bil kan du strekke deg til ?

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Har selv en Mercedes C180, 99-mod med manuellgir. Greit nok, det er litt det samme som å røre i grøt, men ser ingen andre problemer egentlig.

Jada, greit nok at Mercedes skal ha automatgir osv, men automatgir på førstebil? Da foretrekker jeg heller å røre litt grøt :D

Lenke til kommentar

Strekker meg ikke lengre bakover enn 1997-2000, dog heller ikke altfor høy km-stand. Er det noe forskjell på japse og tyske biler når det kommer til holdbarhet på motor og slike deler? Og er ikke japsebiler mest kjent for rusten de fort har? De gamle altså.

Endret av Kosy
Lenke til kommentar

Du "glømmer" ikkje kordan du girer .. :p

Clutch - > sett bilen i gir -> slepp ut clutchen

men tok kriteriane dine og satt dei inn i finn

brukte følgende:

Manuelt gir

4-hjulsdrift

5 seter

20-70k

og produsert i fra 1997 og oppover.

satt så til KMstand lav - høy og fekk følgende liste

http://www.finn.no/finn/car/used/result?WHEEL_DRIVE=2&TRANSMISSION=1&PRICE_FROM=20000&PRICE_TO=70000&YEAR_MODEL_FROM=1997&YEAR_MODEL_TO=&NO_OF_SEATS=5X5&sort=4

Har ikkje tatt hensyn til Motorstørrelse siden det er oppgitt i hester og siden du ikkje har noken spesielle kriterier innenfor der så er det vannskelig og skille ut, sedan, stv osv er heller ikkje tatt hensyn til.

I og med at du er ganske kresen på kriteriene og i mine øyner vil ha en; Billig bil som er rustfri med en sterk motor og drar på alle 4 med manuellgir som ikke er eldre en 1997-2000 så er det store begrensninger på ka du kan få tak i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Motorer med mange hester og automatgir går som regel utover kilometerstand og tilstand når prisen er lav. Ville heller satset på en bil med rundt 100-116 hester som heller er i bedre stand. Da får du mer bil for pengene vil jeg si. Det er klart du kan få en bmw med 230 hester til 70 tusen og som ser ok ut utvendig men som holder på å knekke.

Biler som var dyre nye selges som oftest ikke på "salg", med mindre de er rævkjørt og gjerne godt slitt. Tenker da aller mest på nye dyre biler med store motorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...