Gå til innhold

Quake 1 i XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP er full-patchet. Det som skjer er at når jeg trykker på ikonet for å starte spillet, blinker en DOS-skjerm i et halvt sekund, så skjer det ikkeno. Jækla irriterende, for som MP FPS, liker jeg fremdeles Q1 best av samtlige...

Lenke til kommentar

Men siden du har et såpass kraftig kort som R9700P, blir det jo så å si bortkastet å kun bruke WinQuake - som kun kjører i software-modus og ikke utnytter noen av 3D-akseleratorfunksjonene på kortet ditt. Da anbefales det heller på det sterkeste å bruke GLQuake i stedet, man får da langt bedre grafikk. Forskjellen vil bli som natt og dag..!

Lastes ned fra denne siden.

Eller hvis man vil ta dette enda lenger, så har man også Tenebrae...

Lenke til kommentar

q95.bat/quake.exe starter spillet i dos shell, som ikke har støtte under XP, dersom du ikke har installert et eller annet uoffisielt program som fikser dette. Du må ha en "windows port" som det heter. Dvs en versjon som er beregna for windows. Winquake funker fint (den jeg liker best pga at jeg blir så sliten i hodet av OpenGL grafikken når man må konse max). GLQuake er et alternativ om du vil ha bedre grafikk. Tank patchene fra f.eks www.planetquake.com/quake1/files.shtml

Lenke til kommentar

QSpawn er en frontend/launcher som fungerer veldig bra.

Checkbox'er istedenfor tildels kryptiske kommandoer.

Kan brukes som launcher direkte eller til å generere .bat-filer.

Og GlQuake er seff den eneste fornuftige måten å spille dette spillet. :-)

Lenke til kommentar
Og GlQuake er seff den eneste fornuftige måten å spille dette spillet. :-)
Quakeforge er ikke så verst den heller, prosjektet er fortsatt under utvikling, så her får du den "hotteste" quake-motoren som er å oppdrive, om ikke den mest stabile (har riktignok ikke testen de siste utgivelsene skikkelig), da kan man guffe på med AA og AF også (Har en følelse av at den gamle glquake ikke alltid liker det).

Lyden hakker en del på min slackware boks, men jeg regner med at i windows/direct-sound er ikke det et problem.

smoke.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...