trondes Skrevet 23. april 2011 Rapporter Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Har et lite problem. Jeg setter jquery til å reagere på klikk i en div.. slik: $(document).ready(function() { $("div").click(function() { alert("klikk"); }); }); Så har jeg, et html dokument som sier noe slik som dette: <div style="width: 200px; height: 200px; border: 1px solid #000" id="forste"> <div style="width: 200px; height: 200px; border: 1px solid #000" class="andre"> <div style="width: 200px; height: 200px; border: 1px solid #000" class="tredje"> </div> </div> </div> Hvis jeg nå klikker på boksen som kommer opp får jeg 3 alert meldinger. pga. at det er 3 bokser inni hverandre. Første spørsmål: hvordan får jeg til å bare få en alert melding. Andre spørsmål: Hvordan kan jeg få bare en alert melding på øverste. tredje ( alle gode ting er tre ) spørsmål: hvordan klarer jeg å få tak i #forste .andre .tredje hvis det nå var den jeg trykte på? hmmm.. noe slikt ja. Endret 24. april 2011 av trondes Lenke til kommentar
trondes Skrevet 24. april 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2011 Utrolig med hjelp å få her da men fant løsning på spørsmålene her: http://api.jquery.com/event.target/ Lenke til kommentar
quantum Skrevet 24. april 2011 Rapporter Del Skrevet 24. april 2011 Utrolig med hjelp å få her da Skikkert fordi du har posta i feil gruppe. Prøvi javascript-gruppa neste gang ;-) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå