Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ASUS hovedkort problem med ram

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Asus M4A89TD PRO motherboard og den har litt problemer med å få med seg rammen.

Den har funket før, nå gjør den ikke det, og rammen var fullt brukbar.

MEMOK lyset gløder og jeg har fått forslag å holde den inne i 3sek, å tappe CTRL og INSERT mens datamaskinen starter men inget hell. Har prøvd med kun en brikke, funket heller ikke.

Bare spørr hvis det er noe. Hjelp meg med dette og du er en sterkere data person enn det jeg er. ;)

Help me, Hardware.no.

You're my only hope.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ic

Jeg hadde samme problemet.

Gjør noen ting først:

Sjekk for sikkerhets skyld at Ramen din står korrekt ifølge manualen.

(At ramen har støtte fra hovedkortet)

Sjekk at alt er koblet til riktig.

Så skrur du på skjermen.

Hold inne MemOK! i noen sekunder (til de andre lysene blir sjekket (Skjermkort, CPU)hvis du har det da selfølgelig).

Så skal dataen din bli startet ordentlig.

Lenke til kommentar

Prøvd det, Woltox, om det bare var så enkelt.:(

Jeg gjorde det og alt som skjedde var at lyset blinket rødt lenge før det bare be solid rødt igjen.

Har sjekket rammen flere ganger men hovedkortet påstår fortsatt at det er RAMmen.

Hovedkort error lyset gløder ikke så det er ikke det.

Jeg har til og med klemt CMOS kanppen og ingen ting skjer.

Tusen takk for den gode ideèn alikevel.

Hjeeelp!

Lenke til kommentar

Prøv med bare en ram-brikke i. Hvis ikke det går velger du neste brikke til du har vert igjennom alle. Hvis det heller ikke funker så bytt til neste ram-slot på hovedkortet og gjenta prosessen.

Får du maskina de til å fungere igjen anbefaler eg at du kjører en test på minnebrikkene dine der man finner ut om det er minnebrikken(e) eller om ene slotten er død

Velg den nederste linken på denne siden: (Memtest-86 v4.0)

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=216481

Brenn den som en image-fil og sett biosen til å strate opp fra dvd spiller først (Hvis du kommer deg inn i bios i heletatt da men..)

Lenke til kommentar

Da burde du fått prøvd div hardware hos en kompis eller noe. Feks at minnebrikkene dine virker (hvilket eg tror de gjør). Kanskje fått låne noen andre minnebrikker bare for å sjekke at brikkene er OK. Ellers så ser eg for meg et nytt hovedkort eller strømforsyning kanskje.

Du er 100% sikker på at strømkablene som skal på hovedkortet er satt skikkelig fast og at du ikke har satt på en vifte på en eller annen kontakt/pin du ikke burde?

Feks eg satt en løs vifte på power-fan kontakten og da ville ikke maskina mi starte

Lenke til kommentar

OK, har tittet etter. Alt er i den skjønneste orden. Hadde hovedkortet hatt det problemet hadde dens eget LED lys glødet rødt, som jeg fikk nå se.

Er det en command eller noe jeg kan kjøre med tastaturet for force start-up eller noe?

Noe annet jeg kan gjøre? Er student med lite rå til å sende den på reparasjon. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...