Gå til innhold

Nikkor-Q 135mm f/2.8 (ca 1975)


Anbefalte innlegg

Haha, ja TOH, det blir nok litt nedtur! :)

 

Lest meg litt opp om det, og D7000 gir lysmåling om jeg får moddet objektivet. Det vil dog ikke modeller uten fokusmotor, som du nevner, derfor er det + kjip søker ikke veldig attraktivt heller. Hehe. :)

 

Skal se hva jeg får til ved å kontakte noe butikker; men bare fortsett å kom med tips! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja TOH, det blir nok litt nedtur! :)

 

Lest meg litt opp om det, og D7000 gir lysmåling om jeg får moddet objektivet. Det vil dog ikke modeller uten fokusmotor, som du nevner, derfor er det + kjip søker ikke veldig attraktivt heller. Hehe. :)

 

Skal se hva jeg får til ved å kontakte noe butikker; men bare fortsett å kom med tips! :)

 

Prøv 28mm på kameraet og velg blender prioritet, A. Blender velger du med ringen på objektivet. Da skal det fungere.

Det skal også gå an å legge inn objektivdata hvis jeg har forstått spesifikasjonene på nettsidene hos Nikon riktig.

På D300 legger du inn objektivdata ved å til skiftnøkkelen i menyen og velge "non-cpu lens data" Prøv og se om du finner dette på ditt kamera. Dette er for å få fargematrisemåling og visning av blenderåpningsverdier i exif data

Lenke til kommentar

Noen som kan dette her egentlig? Som gjerne bor i Oslo/omegn?

 

Ville sendt en pm til Bjørn Rørslett på nikongear og spurt om han vet om noen. Jeg vil tro at han vet om det som finnes av firmaer/personer som tilbyr slike tjenester.

 

Francis

 

Den er grei! ;) will do. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...