ORLY? Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Haha, ja TOH, det blir nok litt nedtur! Lest meg litt opp om det, og D7000 gir lysmåling om jeg får moddet objektivet. Det vil dog ikke modeller uten fokusmotor, som du nevner, derfor er det + kjip søker ikke veldig attraktivt heller. Hehe. Skal se hva jeg får til ved å kontakte noe butikker; men bare fortsett å kom med tips! Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Her er to alternativer: http://www.aiconversions.com/ http://cgi.ebay.com/AI-modification-conversion-Nikon-Nikkor-classic-lens-/170358603875?pt=Camera_Lenses&hash=item27aa2a0063#ht_3002wt_689 Francis Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Takk for linkene Francis. Synes link1 virka rar, derfor ville jeg nok gått for ebay-fikseren; vil dog se meg om etter muligheter her i Norge først. Noen som kan dette her egentlig? Som gjerne bor i Oslo/omegn? Lenke til kommentar
TOH65 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Haha, ja TOH, det blir nok litt nedtur! Lest meg litt opp om det, og D7000 gir lysmåling om jeg får moddet objektivet. Det vil dog ikke modeller uten fokusmotor, som du nevner, derfor er det + kjip søker ikke veldig attraktivt heller. Hehe. Skal se hva jeg får til ved å kontakte noe butikker; men bare fortsett å kom med tips! Prøv 28mm på kameraet og velg blender prioritet, A. Blender velger du med ringen på objektivet. Da skal det fungere. Det skal også gå an å legge inn objektivdata hvis jeg har forstått spesifikasjonene på nettsidene hos Nikon riktig. På D300 legger du inn objektivdata ved å til skiftnøkkelen i menyen og velge "non-cpu lens data" Prøv og se om du finner dette på ditt kamera. Dette er for å få fargematrisemåling og visning av blenderåpningsverdier i exif data Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Har ikke fått kloa i 28mm'eren enda. Men får se om jeg tar meg en tur bortom besteforeldrene å sjekker dette ut litt de nærmeste ukene. Takk for tips/informasjon TOH. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Noen som kan dette her egentlig? Som gjerne bor i Oslo/omegn? Ville sendt en pm til Bjørn Rørslett på nikongear og spurt om han vet om noen. Jeg vil tro at han vet om det som finnes av firmaer/personer som tilbyr slike tjenester. Francis Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Noen som kan dette her egentlig? Som gjerne bor i Oslo/omegn? Ville sendt en pm til Bjørn Rørslett på nikongear og spurt om han vet om noen. Jeg vil tro at han vet om det som finnes av firmaer/personer som tilbyr slike tjenester. Francis Den er grei! will do. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå