Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kontinuerlig blåskjerm og restart

Anbefalte innlegg

Jeg har vista ultimate 32, alle skjermdrivere oppdatert.

Jeg er blitt ille plaget med at skjermen blir full av striper og firkanter, for så å gå i blåskjerm og restarter. Problemet oppstår helt tilfeldig og ved "vanlig" bruk.

Stripene og firkantene gjør alt uleselig, slik er det et par sekunder før maskinen restarter seg selv.

Jeg har hatt problemet en stund, har resettet biosen, oppdatert skjermkortdriveren, men det hjalp altså ikke. Og nå er det verre. Før hjalp det med kun en restart, nå må den ha MANGE!

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Håper dere kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan virke som at skjermkortet har tatt skade av noe, artifacts/striper og firkanter kommer som regel av at kortet har vært for varmt pga støv eller lignende. noe mulighet for å teste det i en annen pc ?

Nei, jeg har desverre ikke muligheten til det. :(

Men vil dette si at grafikkortet er blitt ødelagt?

Nå har maskinen kjørt siden i går uten noen som helst problemer, alt er som det skal. :dontgetit:

Lenke til kommentar

kan virke som at skjermkortet har tatt skade av noe, artifacts/striper og firkanter kommer som regel av at kortet har vært for varmt pga støv eller lignende. noe mulighet for å teste det i en annen pc ?

Nei, jeg har desverre ikke muligheten til det. :(

Men vil dette si at grafikkortet er blitt ødelagt?

Nå har maskinen kjørt siden i går uten noen som helst problemer, alt er som det skal. :dontgetit:

Nå er grafikkortet byttet ut med et gammelt jeg tfeldigvis hadde liggende, og maskinen kjører knirkefritt. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...