GCardinal Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Prøver å sette samme: ASUS P8P67 Deluxe B3 og Intel 2600K. Montert alt på onsdag - første boot gikk bra. Så jeg slo av maskin for å koble til disker osv. Når jeg så prøvde å slå på maskin, står det bare 00 på kortet og vifter går. Prøvde så å koble ut alt det extra osv. - forsatt error 00. Da tenkte jeg med enn gang at det måtte være feil med kortet. Siden jeg kjøpte mitt på Datakjeden, er håpet om rask reklamasjon uten. Så jeg gikk og kjøpte nytt ASUS p8p67 Deluxe B3 idag. Og har samme problemet med error 00. Så tenkte jeg det var kanskje ram / skjermkort / PSU. Satt inn gamle X48 kort - med samme RAM, skjermkort og i samme kabinett og alt fungerte. Gikk tilbake til P8P67 - skjer ingenting - står bare error 00. Gjør jeg noe galt?.. Det at CPU døde etter første oppstart som varte i knappe 10 sekund tviler jeg litt på. At jeg har prestert å kjøpe 2 defekte kort - tviler jeg også litt på... Please help Endret 23. april 2011 av GCardinal Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Her må du nesten gi specs på gammel ram / kort du brukte og den nye RAM/GPU komboen. Er du sikker på at alt er kompatibelt.. koblet opp riktig osv. Hva står det på displayet når alt klaffer? Hva står det i håndmanualen som kom med hk at error koden betyr? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Her må du nesten gi specs på gammel ram / kort du brukte og den nye RAM/GPU komboen. Er du sikker på at alt er kompatibelt.. koblet opp riktig osv. Hva står det på displayet når alt klaffer? Hva står det i håndmanualen som kom med hk at error koden betyr? RAM, GPU er den samme som før og fungerer på X48 kort. Det er 2x4 Corsair brikker og ATI skjermkort. Den går aldri så langt at den går i boot, dvs man slår på - lyser på korte kommer opp også skjer det ingenting. Står bare 00. I manualen står det at koden 00 ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 00 betyr at BIOS ikke starter opp overhode. Mitt stalltips = CPU starter ikke , ingen CPU = ingen eksekvering av BIOS kode kan gjøres. Du får kanskje samme q-code om du starter hk uten cpu installert Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 00 betyr at BIOS ikke starter opp overhode. Mitt stalltips = CPU starter ikke , ingen CPU = ingen eksekvering av BIOS kode kan gjøres. Du får kanskje samme q-code om du starter hk uten cpu installert Det trodde jeg også - men får ikke starte uten CPU... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå