Gå til innhold

er 85 MHz bra?

asad

Anbefalte innlegg

Skjermen min kjører i 85Mhz, det går ikke an å stille den høyre enn det. ( det gikk i win 98, men jeg gikk over til win2000). Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre dette? Skjermen min er en 19" Likom , kjøpt i sommerferien hos komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt fra 50HZ til 85Hz er dårlig,du må ha 100HZ får å få flimmre fritt bildet.

Jeg har testet det.

Du kan bruke Video Kamera til å teste det.

I 85Hz Var det mye flimmring,men i 100Hz var det ikke et eneste flimmring.

Lenke til kommentar

Jeg har forsket en del på det der. Hvor mange hz (oppfriskningsfrekvens) du kan få, kommer an på to ting.

1. Hvor mye skjermen din faktisk tåler, skjermen blir svart hvis du prøver mer.

2. Hvilke drivere du har til skjermen din, ofte er det driverne som setter begrensning (prøv og skift til noen andre av standarddriverene i win2000)

Det kan jo også være hvor mye skjerkortet klarer, men med dagens skjermkort er det sjelden et problem.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-04 20:51, msh skrev:

Alt fra 50HZ til 85Hz er dårlig,du må ha 100HZ får å få flimmre fritt bildet.

Jeg har testet det.

Du kan bruke Video Kamera til å teste det.

I 85Hz Var det mye flimmring,men i 100Hz var det ikke et eneste flimmring.

Det ble bra når du filma med videokameraet siden videostandarden her i Norge, PAL, kjører med 25 bilder i sekundet. Så ved alle tall som er delige med 25 med helt svar blir antaglig flimmerfritt ved filming, altså 50Hz, 75Hz, 100Hz, 125Hz osv. Du kan jo prøve selv for å få bekreftet det.

85Hz er den laveste anbefalte oppfriskningshastigheten.

Lenke til kommentar

Hei

Last ned nvidia refreshfix og still i programmet max oppløsning som skjermen klarer. programmet vil da sette max oppfriskning i alle oppløsninger. Programmet fixer også høyere oppløsning i spill (som er satt til 60hz i 2000/xp)

http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/nvreffix.html

Kjører du feks høy oppløsning på skjermen som feks 1600x1024 vil den neppe klare så høyt som 85hz.

Kjører du med 1024x740 burde den klare over 100hz.

Til sammenligning: en lyspære lyser (blinker) 50-60hz

(ganger) i sek. TV blinker 50hz eller 100hz.

Men prøv også å legg inn riktig driver til skjermen først.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-04 22:33, kalvesta skrev:

Hei

Last ned nvidia refreshfix og still i programmet max oppløsning som skjermen klarer. programmet vil da sette max oppfriskning i alle oppløsninger. Programmet fixer også høyere oppløsning i spill (som er satt til 60hz i 2000/xp)

Kjører du feks høy oppløsning på skjermen som feks 1600x1024 vil den neppe klare så høyt som 85hz.

Kjører du med 1024x740 burde den klare over 100hz.

Til sammenligning: en lyspære lyser (blinker) 50-60hz

(ganger) i sek. TV blinker 50hz eller 100hz.

Men prøv også å legg inn riktig driver til skjermen først.

en lyspære blinker nok ikke 50-60 ganger i sekundet.

Den får strøm 50 ganger i sekundet, men lyspæra er såpass treg at den ikke rekker å slukke før det kommer ny "ladning" med strøm. Tenk hvis lyspærer hadde blinket 50 ganger i sekundet! Mye flimring i huset da!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan du overlever med 60 Hz.

Alt under 75 blir jeg svimmel av. :smile:

Quote:

On 2002-02-04 23:48, Red Dog skrev:

Selv kjører jeg på en Mag Innovision XJ717 med en oppl. 1600x1200 og 60Hz uten problemer.. Det er en 17". jeg har Win XP og kjører Dual Skjerm med en 14-15" for effektivitetens sin skyld... funker helt fint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...