JohnDoe99 Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Jeg tenker jeg med letthet skulle kunne ta knekken på et skjermkort uten å etterlate spor ved å bruke en simpel 500V megger på det. Jeg har tenkt tanken av å føre høyspent strøm gjennom kortet, men er du sikker på at det vil føre til en naturlig død? Ville det ikke være mistenkelig om alle de andre komponentene i pcen var uskadet, mens bare skjermkortet hadde blitt utsatt for høyspenning? Det er også viktig at det hovedsaklig er skjermkortet som skal bli ødelagt - ikke resten av HPen. Og hvor skulle man evt. plassere målepinnene? Det måtte vel være på hovedledningene inn og ut av kortet? Endret 23. april 2011 av JohnDoe99 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Tror ikke det er så nøye for man får knekt noen fintfølende transistorer og dioder ved å trykke på 500V. Energien i meggeren er også liten slik at man ikke får synlige brannskader, kun "oppbrente transistorer og andre komponenter som lar sge bryte ned av 500V. En av stedene en megger mest sansynlig ikke vil virke er på DC inn til kortet for her er det litt mere hardfør elektronikk sammenlignet med signalprosesseringen i kortet. Lenke til kommentar
WolfyLotion Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvorfor ikke ødelegge skjermkortet? Den eneste grunnen jeg kan komme på er å få tilbake noe som er bedre enn det enn hadde. Har selv blitt så forbannet at jeg har ødelagt et par ps2 + noen spill men har aldri latt det gå ut over noen andre enn meg selv. Til slutt vil jeg bare si at: ha det morro med å ødelegge skjermkortet ditt. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Om du kortslutter-, og/eller setter strøm på noen av pinnene i en eller flere av skjermutgangene på PC-en, tviler jeg på at den overlever. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det du kan gjøre, uten å ødelegge noe, og muligens beholde laptopen + få en ny er å stage rans voldtekt. Få noen til å rane og rape deg på vei til eller fra skolen. Så anmelder du det. Befinner du deg i Stavanger eller Oslo, så er sannsynligheten stor for troverdighet. Så får du erstatning for rape + forsikring som dekker tap av verdier. 3 Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090129225307AAvdZDg Elsker denne tråden, tror det er en av de første trådene der noen VIL ødelegge et grafikkort. Endret 23. april 2011 av Konkulf Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det du kan gjøre, uten å ødelegge noe, og muligens beholde laptopen + få en ny er å stage rans voldtekt. Få noen til å rane og rape deg på vei til eller fra skolen. Så anmelder du det. Befinner du deg i Stavanger eller Oslo, så er sannsynligheten stor for troverdighet. Så får du erstatning for rape + forsikring som dekker tap av verdier. Har du noen kompiser som er villige til å sitte i fengsel noen år som jeg kan låne? Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Det du kan gjøre, uten å ødelegge noe, og muligens beholde laptopen + få en ny er å stage rans voldtekt. Få noen til å rane og rape deg på vei til eller fra skolen. Så anmelder du det. Befinner du deg i Stavanger eller Oslo, så er sannsynligheten stor for troverdighet. Så får du erstatning for rape + forsikring som dekker tap av verdier. Har du noen kompiser som er villige til å sitte i fengsel noen år som jeg kan låne? Vår kjære tidligere ordførerkandidat i Stavanger, Trond Birkedal, stiller gjerne opp. Endret 23. april 2011 av Tiugama Kaa 4 Lenke til kommentar
hursay Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 gå inn i bios skru av alle strøm sparingsfunksjoner og sikkerhets funksjoner! legg PCen inn i en plasteske eller lignende la et benchmark program eller et annet svært CPU og GPU krevende program la det stå til den går varm eller det kommer røyk også hiver du lit vann på siden du sa at den gikk amokk med temperatur. eller kast den i mikroen avhenger av hvor mye du vil gjøre ut av det. Lenke til kommentar
allymos Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hell vann på skjermkortet? Det tørker jo etterpå, så ikke noe spor.. Og jeg tror da vann banker livskitten ut av alt elektronisk etter hva jeg har hørt Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 PCen vil mest sansynlig takle vannet og om du tørker det opp og senere får problemer er det korrosjon av loddepunkter på kretskortet som er årsaken til at skjermkortet feiler. Dette kan lett sees når man åpner PCen. Håper jo for all del at du ikke har tengt å bruke informasjonen til å svindle med for er det det så fungerer pulverapparat meget bra. Det vil drepe elektronikken i løpet av 3 uker. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Bør minne på TS om hva han skrev i førstepost. TS har også gjort noen tabber ved å overklokke skjermkortet, om jeg ikke husker helt feil blir dette registrert en eller annen plass internt (ikke på hd eller disk) og sier ifra til produsent om det blir søkt etter det at pcen har vært overklokket. Viftehastighet og inntemperatur mener jeg også blir registrert , men dette er dog verdier som er mindre sannsynlig for at de blir brukt i en reklamasjons / garanti sak. Uansett så har TS fått nok svar her så jeg anbefaler at man holder seg til topic og unngår eventuelt spekulasjoner på hva TS skal gjøre med pcen , fortsetter diskusjonen som den har gjort i de siste postene kan den risikere å bli stengt. PS : Ikke kommenter på moderering men send PM. Lenke til kommentar
JohnDoe99 Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 (endret) TS har også gjort noen tabber ved å overklokke skjermkortet, om jeg ikke husker helt feil blir dette registrert en eller annen plass internt (ikke på hd eller disk) og sier ifra til produsent om det blir søkt etter det at pcen har vært overklokket. Ifølge det jeg har lest på nettet så blir det ikke synlig spor etter overklokking. Se blant annet (post #6): Min lenke (Dessuten så har jeg ikke tenkt til å reklamere på pcen. Det er jo i strid med norsk lov dersom man har forårsaket feilen selv.) Endret 23. april 2011 av JohnDoe99 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg må også si at jeg ikke er ute etter å gjøre noe ulovlig. Hvorfor er det da så viktig "uten å etterlate spor" ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Beste og eneste måten er å gi det statisk elektrisitet, dette er en slakter av elektroniske komponenter og vanskelig å fastslå at det var det som var dødsårsaken. Men er maskinen eldre og innehaver av et 8xxx eller 9xxx kort fra NV er det en enkel sak å akselere døden av maskinen, da disse brikkene har fabrikasjonsfeil. Eneste du trenger å gjøre i dette tilfellet er å starte maskinen, la den komme seg opp i driftstemp, deretter skru den av og la den kjøle seg ned til romtemp igjen. Repeter dette i noen måneder så vil GPU loddingene feile og skjermkortet være dødt. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 TS har også gjort noen tabber ved å overklokke skjermkortet, om jeg ikke husker helt feil blir dette registrert en eller annen plass internt (ikke på hd eller disk) og sier ifra til produsent om det blir søkt etter det at pcen har vært overklokket. Ifølge det jeg har lest på nettet så blir det ikke synlig spor etter overklokking. Se blant annet (post #6): Min lenke (Dessuten så har jeg ikke tenkt til å reklamere på pcen. Det er jo i strid med norsk lov dersom man har forårsaket feilen selv.) its simple.. kan ta det på PM hvis du er int. Lenke til kommentar
allymos Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg må også si at jeg ikke er ute etter å gjøre noe ulovlig. Hvorfor er det da så viktig "uten å etterlate spor" ? Blir vel for dumt å si til foreldre/andre at du skal kjøpe ny bare fordi du har lyst..mens den bare er 1 år gammel? Så derfor blir den "tilfeldigvis" ødelagt? Gudene vet :9 Og foresten: alle som har satt sammen pc selv hjemme vet jo at man må jorde seg før man setter i gang.. Derfor kommer jo blandt annet skjermkortet i anti støt pose eller hva det heter.. Hvorfor ikke rett og slett kortslutte kortet med sine egne hender ? Prøv å subb rundt på et tjukt teppe også tar du midt på skjermkortet/et annet komponent Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Husker i gamledager da en kamerat av meg ville ha nytt skjermkort. Han tok en later og svei skjermkortet, så han fikk nytt av foreldrene. Sikkert dette TS vil, men han har nok litt mer mistenksomme foreldre enn det kompisen min hadde. Magnet??? Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Ikke for å være surmaga, men hva er vitsen å ødelegge skjermkortet med vilje? Da slår jeg ballen tilbake og sprø: Hvorfor ikke ødelegge skjermkortet? Men det er ikke dette diskusjonen handler om. Spørsmålet var ikke "hvorfor" man skulle ødelegge et skjermkort, men "hvordan"... Glad du ikke er min sønn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå