Imi Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Hei, Jeg lurte på om noen av dere har gitt eksamen i samfunnsøkonomi 2 vår 2010, ellr om at noen er flinke i faget og kan hjelpe meg med noen spørsmål. Endret 23. april 2011 av Imi Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Du har større mulighet for hjelp om du setter et fornuftig emne samt poster spørsmålene direkte her. 4 Lenke til kommentar
Imi Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Jeg trenger hjelp med disse oppgavene, eksamen vår 2010 i sammfunnsøkonomi hadde lignende spørsmål. Oppgave 1 Norge har hatt en ganske sterk økonomisk vekst i begynnelsen av dette århundret. Veksten har vært sterkere i Norge enn i mange andre OECD-land. • Gjør greie for hvorfor den økonomiske veksten i Norge har vært sterk i perioden 2004–2007. • Ta utgangspunkt i dagens økonomiske situasjon og drøft muligheten for å nå målet om økonomisk vekst samtidig som man tar hensyn til miljøet. Oppgave 2 Høy bruk av oljepenger kan ta knekken på industrien. • Gjør greie for hva som kan ligge til grunn for Gjedrems utsagn om at høy bruk av oljepenger kan ta knekken på norsk industri? • Ta utgangspunkt i dagens økonomiske situasjon og vurder hvilke virkemidler som kan øke norske bedrifters konkurranseevne i dag og i framtiden. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Du har større mulighet for hjelp om du setter et fornuftig emne samt poster spørsmålene direkte her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå