mosfet Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hei - jeg trenger litt hjelp. Jeg har kjøpt et kabinett fra hfx: Dette skal være kombinert NAS og HTPC. Har kjøpt inn et ASUS E35M1-I Deluxe (passivt kjølt): Settet til hfx (BorgFX micro), som de "spesialtilpasset" til AMD Fusion for meg, passer ikke særlig bra (mangler noen skruer, og er dårlig med plass). Jeg har lekt med tanken om å løsne heat pipe'ne fra den passive kjøleren som er montert på hovedkortet originalt, og erstatte/sette inn heat pipe'ne som fulgte med settet fra hfx (de har samme diameter). Har noen erfaring med å løsne heat pipes fra kjøleblokk? Må det varme til, eller rå makt (er de loddet fast/limt)? Det kan være en løsning å bare fjerne kjølefinnene på toppen, og skjøte på en heat pipe (som går til kabinettet). Hjelp - jeg har bare et forsøk... PS. grunnen til at jeg ikke kan ha hovedkortet slik det er med passiv kjøling, er at det ikke vil være luftsirkulasjon inne i kabinettet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hva med å la det være som det er og heller modifisere lokket og sette på en stille vifte? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Har du sjekket om det sitter skruer fra undersiden? Størrelsen på kjøleren tilsier nok at de ikke er limt. Fjern skruene fra undersiden, og beveg den forsiktig så løsner den nok. Men vær forsiktig med kjøleren, det kan jo hende du må remontere den. Lenke til kommentar
mosfet Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Takk for svar. Grunnen til at jeg kjøpte nettopp dette kabinettet er for å unngå vifter totalt. Kabinettet er passivt kjølt, alt fra hovedkort til harddisker. Støv og støy er dermed to problemer mindre å tenke på. Jeg har løsnet den passive kjøleblokken fra hovedkortet. Det er festet med 6 skruer (tror jeg) fra undersiden av hovedkortet. Jeg har hatt kjøleren av for å prøve å montere settet som jeg linket til i første posten. Det jeg lurer på er å få ut heat pipe'ne (altså kjølerørene som forbinder kjøleblokken til kjølefinnene) fra den eksisterende kjøleblokken, og sette inn nye rør som går til kabinettveggene istedenfor til kjølefinnene. Jeg vil tippe at disse kanskje er loddet fast (for å sørge for gode termiske egenskaper), evt limt. Håper på tips fra noen som har gjort noe lignende før/vet om noen som har gjort det. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 De er garantert loddet fast. Men er de kun presset fast så kan du prøve å vrikke litt på den nærmest enden av rørene. Hvis du ikke har noe i mot å ødelegge de gamle rørene, så er det bare kappe over den, og borre ut det som går igjennom kjølefinnene. Men følger det ikke med full pakke med kabinettet? Slik at du ikke trenger noe fra hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå