Sanchez_ Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 (endret) Jeg er svært lite flink med IT-begreper, men skal prøve så godt jeg kan å forklare. Jeg har en PC hvor jeg vil navigere på internett gjennom trådløst nettverk, samtidig som jeg har den (PCen) koblet opp med en lydmikser gjennom lokalt nettverk. For jeg er nødt å stille inn i TCP/IP-innstillingene, en IP-adresse som mikseren er på, og når internett-kabelen er koblet i, prøver PCen å komme på nett gjennom den lokale tilkoblingen fremfor den trådløse. Kort fortalt: Kan jeg stille inn på at den skal navigere på internett med trådløs tilkobling, selv om det er en lokal tilkobling tilkoblet? Har XP 32bit SP3. Endret 23. april 2011 av toycar007 Lenke til kommentar
OilPC Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg er svært lite flink med IT-begreper, men skal prøve så godt jeg kan å forklare. Jeg har en PC hvor jeg vil navigere på internett gjennom trådløst nettverk, samtidig som jeg har den (PCen) koblet opp med en lydmikser gjennom lokalt nettverk. For jeg er nødt å stille inn i TCP/IP-innstillingene, en IP-adresse som mikseren er på, og når internett-kabelen er koblet i, prøver PCen å komme på nett gjennom den lokale tilkoblingen fremfor den trådløse. Kort fortalt: Kan jeg stille inn på at den skal navigere på internett med trådløs tilkobling, selv om det er en lokal tilkobling tilkoblet? Har XP 32bit SP3. Om du fjerner gateway fra lan kortet ditt så vil pcen bruke gatewayen på det tråløse nettet Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 24. april 2011 Forfatter Del Skrevet 24. april 2011 Ikke sikker på om jeg forstår Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Gå inn på innstillingene for ipadresse på nettverkskortet. Fjern evt gateway på den kablede forbindelsen. Sjekk evt nettverkslinken min under og scorll helt ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå