navara Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Jeg har et spm ang printeren min. Det er en Canon inkjet ip 1600 som funker veldig bra. Problemet er at når jeg printer ut jpeg eller gif bilder så blir fargene veldig blasse. Men hvis jeg kopierer bildet og limer det inn i et word ark for så å printe ut så blir fargene sterke og fine akkurat som de skal være. Regner med det er en enkel justering et eller annet sted, men jeg klarer ikke finne denne selv. Er det noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne å lete? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det kan simeplthen vere at Word konverterer til CMYK (fargar optimalisert for trykk då Word dokumenter ofte skrives ut), medan Wordpress ikkje gjer dette (har i plassen RGB). Du vil merke at RGB bileter vart blasse når ein printer desse ut. Du kan sjå meir info om fargar på Wikipedia. Berre google RGB og CMYK. Kan høyres ut som det er problemet. Lenke til kommentar
navara Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Men hvordan kan jeg fikse det problemet? Har aldri hatt liknende problem på andre printere som også har vært av merket Canon? Glemte å si at fargene er sterke og fine også når jeg printer ut sider fra internett. Har printet ut noen annonser fra finn.no, og de er da like fine som når jeg printer ut bilder fra word. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Har du sjekket innstillingene for bilder i printerdriveren? Kan være at det er noe der. Endret 28. april 2011 av tingo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå