Junta Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Installer denne for å oppdatere bios. Den gjør det veldig enkelt for deg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 hvor mye får jeg innstallert i løpet av ti minutter? Det er det som er problemet, jeg får egentlig ikke gjort så mye siden den skrur seg av..tror jeg prøver med ny bios, den bruksanvisninga som fulgte med biosen var ikke noe særlig..kunne noen forklart meg det på "norsk"? :oops: Mener du at hvis du f.eks. setter i en Win98 oppstartsdiskett så rekker den ikke laste alle driverne til minnet før den kræsjer ? I tilfelle, har du clearet Cmos ? ( Ta ut strømkabelen og flytt PIN1 ved batteriet tur/retur ). Hvis ikke det hjelper, sjekk om alt sitter som det skal der det skal. . Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Installer denne for å oppdatere bios. Den gjør det veldig enkelt for deg. det funker ikke med det programmet. Jeg har ikke noe system jeg kan bruke på PC`en. Men jeg tror jeg fant en annen måte. Da prøver jeg å oppgradere biosen så skriver jeg hvordan det gikk. Lenke til kommentar
hans A Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Lag en boot diskett. Med rein dos. (Ala den gode gamle format a: /s) Kopier innholdet av biosfilen du lastet ned over på disketten. Reboot og skriv runme. Lykke til. Lenke til kommentar
Wolfi Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Har vært borti samme feilen flere ganger med andre Abit hk. Det har alltid vært feil på ram eller skjermkort. Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Har vært borti samme feilen flere ganger med andre Abit hk.Det har alltid vært feil på ram eller skjermkort. skjermkortet funket fint på andre PC`en. Kan jeg prøve å boote uten skjermkort å se om det hjelper? eller vil den da ikke starte i det hele tatt? Lenke til kommentar
Wolfi Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 PRøv og sett ram brikka de i en annen pc eller prøv en annen brikke i din. Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 ok, jeg gir opp snart....det funker forstatt ikke! Jeg bytta skjermkort, men får samme problem. Jeg får desverre ikke testet ram-brikkene, siden jeg ikke har en PC til som støtter DDR. Er det en annen måte å teste rambrikkene på? Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 En annen rar ting er at når jeg begynner å innstallere XP, så henger PC`en seg opp ALLTID på 6. diskett. hmm.... Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 OK, nå har jeg tatt ut en rambrikke og lot den andre være igjen, og igjen fikk jeg samme problem. Jeg gjorde det med den andre brikken også. Er det hovedkortet som det er noe galt med da? eller kanskje begge ram-brikkene? Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Vil bare si at det var siste gang jeg kjøpte noe fra ABIT. Stakk til butikken og kjøpte et nytt hovedkort, Asus a7n8x deluxe, og alt fungerer perfekt. Dessuten er manualen og ekstratilbehør MYE bedre enn fra Abit. Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 OK, nå har jeg tatt ut en rambrikke og lot den andre være igjen, og igjen fikk jeg samme problem. Jeg gjorde det med den andre brikken også. Er det hovedkortet som det er noe galt med da? eller kanskje begge ram-brikkene? Enig..! Sliter sykt med pcn min..! MAskinen begynner og jobbe men det kommer ingenting på skjermen! (har abit HK) Tror jeg skal kjøpe Asus jeg oxo..! asad; hang kjøleren skikkelig på på det asus Hk et? en venn av meg kjøpte det HKet men det gikk ikke an å feste vifta på =(! Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 OK, nå har jeg tatt ut en rambrikke og lot den andre være igjen, og igjen fikk jeg samme problem. Jeg gjorde det med den andre brikken også. Er det hovedkortet som det er noe galt med da? eller kanskje begge ram-brikkene? Enig..! Sliter sykt med pcn min..! MAskinen begynner og jobbe men det kommer ingenting på skjermen! (har abit HK) Tror jeg skal kjøpe Asus jeg oxo..! asad; hang kjøleren skikkelig på på det asus Hk et? en venn av meg kjøpte det HKet men det gikk ikke an å feste vifta på =(! Når du nevner det, så slet jeg faktisk ganske så mye med å sette på kjøleren på kortet! Nei...abit er ikke noe for meg. Sitter nå pg koser meg med Asus kortet mitt alt fungerer perfekt. Gå for det du! Lenke til kommentar
hans A Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Har du prøvd å bruke insert knappen? Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Insert knappen?Hva mener du? Lenke til kommentar
hans A Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 Hold insert knappen inne mens du starter opp pc'en. Det er en løsning du bruker ved booting problem. Står om det i manualen også. (Kapittel 4.5 tror jeg) Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2003 Hold insert knappen inne mens du starter opp pc'en.Det er en løsning du bruker ved booting problem. Står om det i manualen også. (Kapittel 4.5 tror jeg) jeg har ikke hatt noe booting problem, maskina begynnte å pipe etter 10-15 min. Men samma det nå... skal kvitte meg med det så fort som mulig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå