Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med drivere osv på splitter ny pc !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjalp ikke med VGA kabel, ble det samma.

Skal jeg gi opp å ha drivere nå eller? :p

Forresten, når jeg har sånn Dual Core i grafikk kortet, er det det samma som at jeg har 2 grafikk kort? så det er det samma som 2 kort kobla i crossfire? eller er det dårligere / ikke det samma i det hele tatt?

Lenke til kommentar

kort med 2 GPUer er som 2 kort sparat. Den har intern crossfire. Husker ikke om dette ble automatisk satt opp, eller om man måtte huke av noe i driveren for det.

Om ytelsen er lik som 2 kort er varierende. AMD sine er så å si det. Mens 590 kortet til Nvidia som akuratt ble sluppet var en del svakere enn 2 stk 580 i SLI. Dette fordi GPUen til Nvidia bruker enormt med strøm, og kortet med samme hastighet som egne kort ble altfor varmt, og ikke fungerende.

Men begge løsninger, 2xGPU eller 2x kort er helt og holdent avhengig av at spillene støtter dette. Noen spill gir dobbel ytelse, mens andre ikke gir mer ytelse enn 1 kort. Dette fordi de ikke er optimalisert for dette.

Så kjøper man dette for kun 1 spill, så ville jeg sjekket grundig først. Kjøper man det for generell ytelse så trenger man ikke tenke på det. Da funker det når det funker.

Men mange hevder i dag at de enkle toppkortene til både AMD og Nvidia holder i massevis hvis man kun har 1 skjerm, og noe mer er ikke nødvendig hvis man ikke har fler skjermløsning, altså spilling over flere skjermer. Dette er spesielt i den mer normale PC oppløsningen som er 1680x1050, normalt for 20-24" skjermer hvis jeg ikke tar feil.

Ser man resultatene i tester, så er dette for 25xx oppløsninger (husker ikke tallene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...