Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperre Kazaa ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ull2000 kom jo med et bra tips...

hvis det finnes et bra pro som deler linja imellom dere(alle har like mye båndbredde)

kan jo dette være en god løsing for dere.

 

er jo litt surt og få ca 1000 i ping når du spiller.

nå vet jeg ikke hvor stor linje dere har,men renger med at dere har minst 1024kb/sek for at det skal gå bra..

Lenke til kommentar

spm om lovlighet vil jo også avhenge om han laster mye opp... Deler han filer i kazaa? Når det gjelder de som er i den største faresonen (feks RIAA) er det de som videreformidler/laster opp filer som i første omgang risikerer å bli oppdaget/tatt.

Lenke til kommentar

Vet ikke om han deler filer

 

Bare en dag da det gikk så sinnsykt tregt la jeg merke til at han var inne på kazaa og hadde masse nedlastning på gang

 

På morro skyld dro jeg ut pluggen han i noen minutter og da spratt plutselig hastigheten betraktelig opp :yes:

 

Sitter på jobb nå får vel finne en løsning når jeg kommer hjem :yes:

 

Takk for alle glupe forslag :smile:

Lenke til kommentar

Gjør det enkelt...sett opp kazaa til å ikke dele filer. Burde hjelpe en del ihvertfall, evnt sett sperre på upload båndbredde inne i kazaa. Er han så gullfisk som du sier kommer han ikke til å merke noe.

 

 

Ang sperringa på jobb vil jeg tippe den er gjort på tjeneste, ikke port. Sånt går desverre ikke med en billig router :(

Lenke til kommentar
Steng port 1214 på routeren

 

de fleste billigroutere takler ikke å stenge... Dessuten skifter Kazaa over til port 80 når 1214 ikke virker.

 

 

Tror nok din eneste sjanse er å legge inn bandwidth limiting program, eller sette opp en linuxrouter som kan dele båndbredde / sperre Kazaa (Det vi bruker å gjøre på LAN er å sperre alle porter vi ikke godkjenner, og alle webportene kjører vi igjennom proxy, som sperrer for URLer som inneholder kazaa)

Lenke til kommentar
Har fått til og sperre porter på routeren før, men det var da andre programmer

 

Vet ikke hvordan det funker med kazaa, tror bruker selv må skifte til port 80 i programmet :shrug:

 

Står i configen "Use port 80 as alternate", men har opplevd at selv om du disabler det, så prøver'n seg allikevel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Last ned programmet NetLimiter og innstaller på pc-en hans. Med det programmet kan du stille inn hvor mye båndbredde kazaa skal ha og du kan stille inn når kazaa skal få båndbredde. F.eks at kazaa kun har båndbredde mellom 04:00 og 15:00.

 

Siden du har tilgang på maskinen hans så kan du bruke remote desktop til å sette begrensininger når du måtte ønske.

 

Skulle ikke være noe stort problem det der. Du spiller vel ikke hele døgnet.

:)

 

[EDIT] Skulle du ønske å fjerne iconet nede ved klokken så forandrer du følgende reg nøkkel "HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARELockTimeNetLimiterAdmin ShowNotifyIcon 0

 

Skal du gjøre endringer i Netlimiter etter oppstart starter du programmet via vanlig snarvei i "Start -> Program -> Netlimiter".

Lenke til kommentar

Bytt ut routeren din med ClarkConnect.

Det er freeware som du installerer på en gammel PC. Der kan du enkelt sette opp bandwith delimiter (sette hvor mye kameraten din skal få i båndbredde, f.eks 256kbit)

www.clarkconnect.com

Jeg har prøvd den og er svært enkel å sette opp og konfigurere. Er et eget strippet Linux-operativsystem, men det merker en ikke. Gjør alt via et web-grensesnitt. En annen fordel er at du får en EKTE firewall, ikke noe jalla-software alá ZoneAlarm etc.

 

Ulempen er strømutgifter til en PC som må stå på døgnet rundt. En gammel pentium-PC bruker vel rundt 100W og det koster deg ca. 700kr. pr. år med dagens strømpriser :x

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Last ned programmet NetLimiter og innstaller på pc-en hans. Med det programmet kan du stille inn hvor mye båndbredde kazaa skal ha og du kan stille inn når kazaa skal få båndbredde. F.eks at kazaa kun har båndbredde mellom 04:00 og 15:00.

 

Siden du har tilgang på maskinen hans så kan du bruke remote desktop til å sette begrensininger når du måtte ønske.

 

Skulle ikke være noe stort problem det der. Du spiller vel ikke hele døgnet.

:)

 

[EDIT] Skulle du ønske å fjerne iconet nede ved klokken så forandrer du følgende reg nøkkel "HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARELockTimeNetLimiterAdmin ShowNotifyIcon 0

 

Skal du gjøre endringer i Netlimiter etter oppstart starter du programmet via vanlig snarvei i "Start -> Program -> Netlimiter".

 

Jeg syns det hørtes om som den beste løsningen for ditt problem. For at kompisen din ikke skal merke noe så kan du stille Netlimiter til og gi 128/128 når du spiller (f.eks 15:00 - 03:00) og gi han full tilgang når du ikke bruker din maskin (f.eks 03:00 - 15:00). For hvis han lurer på hvorfor det går så tregt på formiddagen så kan du skylde på Fasttrack-nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...