Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperre Kazaa ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvordan jeg kan sperre kazaa ?

 

Jeg har en slik SMC Barricade Router med innebygd NAT Firewall

 

Deler internett med 2 andre i bofelleskap og vil stenge kazaa pga en som spiser hele båndbredden :evil:

 

Noen som vet hvordan jeg gjør det ? :shrug:

 

Er det ikke bare å slette kazaa helt fra pc`en da?Å bruke Regcleaner for å slette spor etter kazaa helt? :shrug:

Lenke til kommentar

Problemet er at han blir sikkert pissed når han ikke får bruke kazaa siden han oxo betaler for internett.

 

Han har forøvrig it-kunnskap på nivå med en gullfisk så hvis kazaa bare slutter og funke så hadde det vært best :lol:

 

Er det noen porter jeg kan sperre ?

Lenke til kommentar

kjør bittorrent 4 uker i strekk, så får han erfare hvordan det er at andre spiser opp alt av båndbredde begge veier.....

 

Nei.. over til det alvorlige.. Ta en prat med ham og si at dette ikke går lengre. Han får betale for mer båndbredde og installer netlimiter elns.

Kast ham ut av bofellesskapet om internetaksess er så viktig for dere. Skjønner godt at du vil ha tilgang til en tjeneste dere alle betaler for. Installer noe prog som måler antal Gb lastet ned pr mnd. Så deler dere regninga etter det. Burde være rettferdig.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Mener det skal være mulig og sperre det i Firewallen, har ihvertfall gjort det der jeg jobber på en slik Cisco Pix FW.

 

Men den er vel litt råere en min SMC FW :grumpy:

 

Får bare gjøre det jeg har tenkt på først

 

Slette noen vitale filer i Kazaa katalogen hans :lol:

Lenke til kommentar

Jeg som styre routern og allt som forgår på nettverket

 

oxo jeg som har satt opp maskinen hans og installert windows :lol:

 

Har både brukernavn/passord til maskinen hans så det er ikke noe prob og komme inn på maskina hans for og fjerne/legge til ting :woot:

 

Egentlig så tror jeg ikke han vet hvordan han skifter porter på Kazaa så jeg tenkte jeg skal bare sette en eller annen rar port og så stenge den på routern, det må jo funke :)

Lenke til kommentar

hvis han er SKIKKELIG gullfisk så kan du bare gå inn å slette banen der filen skal bli lastet ned til da vil bare alle tingene han laster ned bli satt i kø eller no sånn.. hvis det er litt for simpelt kan du gå inn å slette reg filene til kazaa i windows mappa da vil ikke kazaa starte engang

Lenke til kommentar

hvis du skal sperre kazaa, så må du først avinstallere kazaa, så sletter du alt som har med kazaa å gjøre. etter dette så trykker du alt+ctrl+delete der finner du den fila som bugger til systemet. for det er en exe som skal være i oppgavebehandlingen som bugger til slike at CPU`en din blir på 100 % har opplevd det selv når det var noen jeg kjente som hadde Imesh.

Lenke til kommentar

har det ikke vært enklere med en samtale med din venn.får dere ikke samme pro hvis flere av dere skal spille på servere(dårlig ping)

 

 

jeg hadde delt også delt internet meg en annen i samme hus,men det gikk ikke ann og spille eller laste ned samtidig.

det tok jo nesten hele båndbredden.

 

så nå har jeg og han hver sin tilknytting til internet.

blir jo seff dyrere men,slipper og tenke på nestemann som skal bruke linja.

 

men vi brukte vanlig hub,vet ikke hvordan det er med Router !

men kan jo være bedre så snakke med hverandre,lage en bra avtale enn dette kansje ender opp i krangel.(hvem skal laste ned og hvem skal spille)

 

bare et forslag... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...