Gå til innhold

forfattere som Jo Nesbø

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Jeg leser bøkene av Chelsea Cain når jeg skal føre meg litt vekk fra de historie bøker osv. Og ser på dem som god krim. Vell gjennomtenkt og kan minne litt om Hannibal med dens fremgangsmåte innenfor dens karakter som psykologisk thriller!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Krimsjangeren er like brei og fyldig som Mosvka-Marit. Du vil nok ikke støte må mistrøstige gjenvordigheter på din søken etter krimbøker. Det finnes mangle gamle klassikere som det er hvert og børste støvet av, fyre opp i peisen, helle eminent rødvin i det kostbare rødvinsglasset, sette seg makelig til rette i godstolen og lese i avgrunnsdyp konsentrasjon, blant annet Agatha Christie og Sherlock Holmes. Av dagens krimforfattere? Vel, jeg er mer den gammeldagse typen som nærmest har et nidkjært forhold til alt som er utdødd, så.... jeg vet ikke helt :ermm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skulle til å anbefale Jeffery Deaver, men så at noen andre allerede har gjort det (samt at du har lest). Han er genial syns jeg :)

Ikke helt i samme spor som du spør etter, men Clive Cussler har veldig gode bøker som er verdt en titt.

Av krim liker jeg selv veldig godt John Dickson Carr, men hans bøker er skrevet for en stund siden og du må isåfall kanskje belage deg på å lese et noe "finere" språk (de/dem etc). Ikke direkte politimann alltid, men flere av hans bøker handler om en ved navn Dr. Fell, som på mange måter fremtrer som en etterforsker. Det samme gjør Sir Merrivale, som er Carr's andre hovedperson i bøker. Sort Messe/The burning court (1937) er et ikon (dog forøvrig uten noen av de nevnte mennene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...