Mariehelene Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Vet dere om noen forfattere som skriver likt som Jo Nesbø og Unni Lindell? Med likt så mener jeg at forfatteren skriver fra politiet sitt syn. og at en av de det står om i boka er gjerningsmannen. (sorry hvis det er dårlig forklart..) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hva med Henning Mankel eller Håkan Nesser, for å nevne 2. Men ja, det var veldig dårlig forklart etter omtrent all krim handler om politiets syn på tingene samt at hovedpersonen er nevnt/omtalt/blir beskrevet i boken. Lenke til kommentar
Mariehelene Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Ikke dårlig forklart hvis du skjønte hva jeg mente :-) Lenke til kommentar
Alfey Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Jeg leser bøkene av Chelsea Cain når jeg skal føre meg litt vekk fra de historie bøker osv. Og ser på dem som god krim. Vell gjennomtenkt og kan minne litt om Hannibal med dens fremgangsmåte innenfor dens karakter som psykologisk thriller! Lenke til kommentar
MadameM Skrevet 3. juni 2011 Del Skrevet 3. juni 2011 Camilla Läckberg er fantastisk! Hun har også en ''serie'' krimbøker hvor den samme politimannen skal løse forskjellige drapsgåter. Jeg liker også krimbøkene til Harlan Coben og Ian Rankin. Lenke til kommentar
Lemon Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeffery Deaver kan være noe for deg. Lenke til kommentar
Mariehelene Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 jeffrey deaver har jeg lest.. en av mine yndlings forfattere! Skal sjekke ut de andre..takk Lenke til kommentar
Mbang Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Ville prøvd meg på jan mehlum hvis jeg var deg. Spennende krim, men kanskje ikke like skildringsrike som Jo Nesbø. Lenke til kommentar
Intellektro Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Krimsjangeren er like brei og fyldig som Mosvka-Marit. Du vil nok ikke støte må mistrøstige gjenvordigheter på din søken etter krimbøker. Det finnes mangle gamle klassikere som det er hvert og børste støvet av, fyre opp i peisen, helle eminent rødvin i det kostbare rødvinsglasset, sette seg makelig til rette i godstolen og lese i avgrunnsdyp konsentrasjon, blant annet Agatha Christie og Sherlock Holmes. Av dagens krimforfattere? Vel, jeg er mer den gammeldagse typen som nærmest har et nidkjært forhold til alt som er utdødd, så.... jeg vet ikke helt Lenke til kommentar
Mariehelene Skrevet 15. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2011 Hehe, Intellektro, den første kommentaren var ganske vittig. ^^ Kanksje jeg skal sjekke ut Agatha Cristie.. har hørt mye bra om bøkene hennes. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 2. august 2011 Del Skrevet 2. august 2011 Skulle til å anbefale Jeffery Deaver, men så at noen andre allerede har gjort det (samt at du har lest). Han er genial syns jeg Ikke helt i samme spor som du spør etter, men Clive Cussler har veldig gode bøker som er verdt en titt. Av krim liker jeg selv veldig godt John Dickson Carr, men hans bøker er skrevet for en stund siden og du må isåfall kanskje belage deg på å lese et noe "finere" språk (de/dem etc). Ikke direkte politimann alltid, men flere av hans bøker handler om en ved navn Dr. Fell, som på mange måter fremtrer som en etterforsker. Det samme gjør Sir Merrivale, som er Carr's andre hovedperson i bøker. Sort Messe/The burning court (1937) er et ikon (dog forøvrig uten noen av de nevnte mennene). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå