Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mondeo 2.0 TDCi Doratorq – Starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 04 Ford Mondeo 2.0 TDCi Doratorq (automat) som i dag plutselig ikke ville starte. Bilen har fungert helt perfekt inntil i dag. Det som skjer er at når jeg vrir om nøkkelen, slår starteren inn og begynner å dra motoren rundt, men etter 1/100dels sekund det virker som den får den en voldsom motstand ved å dra motoren rundt så den klarer ikke. Det er strøm nok på batteriet (sjekket av Viking) Nå har jo jeg automat, men det kan sammenlignes med en manual giret bil som man prøver å starte mens den står i gir.

Noen som har vært med på dette tidligere?

Typisk at dette skal skje i påska…

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defekt registerreim hvis den har dette?

Hei. Det er det jeg også er veldig redd for, men det skal ikke være reim på denne modellen (det skal være kjede). Bilen står på Ford nå, men tenkte jeg skulle ta en tur ned å se på den. Kan jo være at den starter i dag??? Sikkert ikke, men jeg må bare prøve igjen.

Lenke til kommentar

Ja jeg har vært på samme tanke. At starteren er defekt, men vi prøve å starte bilen i går (i håp om at et mirakel hadde skjedd over natta), men da kom det røyk fra baksiden av motoren (mot torpedoveggen). Mulig dette kom fra forvarmeren, men vi klarte ikke lokalisere hvor det kom fra. Vi prøvde ikke å starte bilen igjen for å si det sånn. :-)

Merker jeg er spent på hva Ford finner for noe feil. Har en dårlig magefølelse på at dette kommer til å bli dyrt. :-/

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Fant du ut hva som var galt. Ser det er noen år sia du hadde dette problemet, men har samme problemet no på ein eg nett har skiftet motor på no og har tråla heile nettet for å finne svar. Dette var net nærmeste eg kom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...