Gå til innhold

Hvilken skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc, og har fått tilbud av en kamerat om å kjøpe pc'n hans:

ASUS Crosshair IV Extreme, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1100T Black Edition

NZXT Phantom Special Edition Big Tower

2x - xfx radeon hd 5770

Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 8GB

Corsair TX V2 850W PSU

Noctua NH-C12P SE14 CPU Kjøler

Windows7 Ultimate

+ BenQ 24" LED V2420H

Denne pc'n får jeg får 9000kr. Prossessor og Hovedkort er kjøpt for 1 måned siden.

Den andre pc'n jeg har sett på:

http://www.komplett.....aspx?sku=10452

Hvilken skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9000kr syntes jeg var noe drøyt for den maskina... Den er tross alt brukt og Windows må være ekte vare. Men jeg ville ikke gitt over 7500kr for den.

Linken til komplett funker ikke.

Takk for svar! :) Windows er ekte vare! Den er inkludert en skjerm som ble kjøpt for en måned siden. Kostet da 2500 kr, men denne pc'n + skjerm er altså ikke verdt mer enn 7500? :)

Lenke til kommentar

2500kr for den skjermen? LOL

Jeg har 2 av den selv og betalte 1600kr stk for snart 7mnd siden!

Jeg har laget liste på prisjakt med denne pcen. Du kan få den Helt flonka ny for 12000. Bare 3000 mer for å få den fersk og fin og med full nygaranti.

Og for 12000 kan du få en ganske heftig nyere PC.

Problemet jeg ser med denne PCen er at den er latterlig overdimensjonert på noen områder. Feks HK som er i den er helt på tryne å betale nesten 2500kr for et HK som er marginalt bedre et til 1200kr. Og grafikkløsningen med Crossfire er en ikke mye bedre løsning en å kjøpe et singelkort til 2000kr. Singelkort yter ofte bedre.. Windows Ultimate er i 99% av tilfellene penger ut vinduet, og 8GB RAM er også det om det er en vanlig spillPC

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Synes ikke den PC-en var verd prisen. Kjøp heller dette oppsettet og sett den sammen selv. Da får du mye mer ytelse for pengene, et system som kan oppgraderes og ikke minst: det er nytt.

Black refinery

Ang. skjermen har Vesleengen helt rett. Den får du ny for 16-1700 eller en annen som er like bra for 13-1400.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var i trådstarters posisjon, så ville jeg ha vippet litt på om jeg ville ha godtatt tilbudet på brukt-pc eller gått for ny.

Den avgjørende faktoren for meg ville ha vært hvorvidt denne maskinen er selvbygd eller ikke. Er den selvbygd så ville jeg ha gått for ny maskin.

Lenke til kommentar

Synes ikke den PC-en var verd prisen. Kjøp heller dette oppsettet og sett den sammen selv. Da får du mye mer ytelse for pengene, et system som kan oppgraderes og ikke minst: det er nytt.

Black refinery

Ang. skjermen har Vesleengen helt rett. Den får du ny for 16-1700 eller en annen som er like bra for 13-1400.

Black refinery er en meget bra maskin! Legg i win 7 HP x64 og en 24" til 13-1400kr så har du en maskin som jeg ikke ser bort ifra yter en del bedre på mange ting for bare 1000kr mer...

Personlig dog hadde jeg lagt inn en 500kr og fått litt annet kabinett og PSU

Hvis jeg var i trådstarters posisjon, så ville jeg ha vippet litt på om jeg ville ha godtatt tilbudet på brukt-pc eller gått for ny.

Den avgjørende faktoren for meg ville ha vært hvorvidt denne maskinen er selvbygd eller ikke. Er den selvbygd så ville jeg ha gått for ny maskin.

Selvbygd betyr jo ikke nødvendig vis dårlig.. PCene til Komplett er jo så og si "selvbygget".. de har dog litt mer testing før de sender den ut men..

Lenke til kommentar

Litt mistenkelig at han plutselig kunne gå ned 2000kr spør du meg... Selger han den skal han sikkert ha en ny en, så hvorfor selger han feks den latterlig dyre nykjøpte skjermen sin i denne pakken da? Og han har vel brukt rundt 3500-4000kr på den med nytt HK og CPU nylig også...

Skjerm, CPU, HK har da kostet han oppimot 6500kr og er bare 1mnd gammel... Da selger han altså resten av maskina for ca 500kr?

Sorry as men det her ble lite logisk...

Lenke til kommentar

Litt mistenkelig at han plutselig kunne gå ned 2000kr spør du meg... Selger han den skal han sikkert ha en ny en, så hvorfor selger han feks den latterlig dyre nykjøpte skjermen sin i denne pakken da? Og han har vel brukt rundt 3500-4000kr på den med nytt HK og CPU nylig også...

Skjerm, CPU, HK har da kostet han oppimot 6500kr og er bare 1mnd gammel... Da selger han altså resten av maskina for ca 500kr?

Sorry as men det her ble lite logisk...

Når jeg tenkte litt over det selv, så ble det visst litt lite logisk, ja.. hehe... Tror jeg dropper den der, jeg! Takk for at du fikk meg til å tenke. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...